förbjuda mp3 spelare på gator (varning AB länk)

Inaktiv
förbjuda mp3 spelare på gator (varning AB länk)

"På kort tid har flera fotgängare i Brooklyn blivit ihjälkörda när de gått och lyssnat på musik.
Nu kan mp3-spelare och mobiltelefoner förbjudas på New Yorks gator."

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,995345,00....

Medlem

frihet under ansvar, punkt slut.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tänker inte klicka på länken.

Men... visst märker man själv att man har mindre kontroll över saker då hörseln slås ut. Då måste man vara extra uppmärksam vid korsningar, övergångsställen m.m.
Vi pratade också om hörlurar och cyklande i någon tråd. En del sade sig ha kontroll andra inte (jag ser det som ett självklart suicide mission).

Otroligt beklagligt att folk dött men en del människor tror sig vara gudar och tror att hela världen kretsar kring dem. De har noll respekt för andra människor i trafiken... Sätter man hörlurar på en sådan person i trafiken.. ja då dör de.

Förbudet kanske är nödvändigt där.

Medlem

Kommer ihåg tråden med cyklandet hamstern. Förvånande nog verkar folk inte koppla att om hörseln slås ut får man vara desto mer observant med de andra organen.
Tycker väl att ett förbud är att gå lite långt när det handlar om fotgängare. De gånger de utsätt för annan trafik är ju när de går över gångställen och det borde oftast inte kopplas till några större problem faktiskt. Men så finns de ju idioter. Döda sådana. Och de som har väldig otur för att ingen ska börja gråta.

Medlem
Medlem

"...källor visade ett offret andades luft precis innan olyckan. En extrainsatt kommité utreder nu huruvida brooklynluften innehåller ämnen som får dig att kasta dig handlöst ut i trafiken..."

Som trafikant är det väll redan förbjudet att ha hörlurar med musik på sig i trafiken? Varför blir inte döva påkörda? Jag tror det rör sig om en microsoft-sponsrad liga som kör på Ipod-users med flit. Men det är bara jag...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Döva idioter blir nog påkörda i samma mån som Ipodlyssnande idioter.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Döva idioter blir nog påkörda i samma mån som Ipodlyssnande idioter.

Jo, så ett eventuellt förbud skulle bara innebär ytterligare en idiot på jordens yta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det finns inget värre än pajasar som går nära ett övergångsställe när jag kommer körandes och då tänker jag "Han går rakt fram, han går förbi" när dom sedan gör en 90 graders sväng rakt ut i vägen framför bilen, utan att se sig för eller ens sakta ner. Inte nog med att dom bara går - dom varken tittar eller hör om dom lyssnar på musik... Jag har lärt mig att ta det extra försiktigt med pajasar inne i sundsvall där det går mycket drägg på gatorna utan att se sig för.

Dom som inte kan se sig för, oavsett om de lyssnar på musik eller inte, har inget att göra i trafiken.

Mycket kärlek i denna post.

EDIT: Förbjud tomtar i trafiken istället för mp3-spelare! Kan inte vara helt OT.;)

MFC
Medlem

Är det inte detta man kallar "natural selection".. skämt åsido.. alla som varit i NY vet att.. där får man fan skylla sig själv om man inte håller utkik i trafiken för det finns liksom inga regler..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Som M0rfar och MFC redan sagt, rensning i genpolen helt enkelt.

Tragiskt men man får faktiskt skylla sig själv.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jobbiga är ju för den som får bilen sabbad eller värre


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Darwin!

Exakt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Grejen är ju just det att man inte hör allt. Det å andra sidan ska inte vara något problem om man är fotgängare och håller sig på trottoaren. Att folk sen tycker att det är fånigt att se sig omkring när de ska passera en synnerligen hård asfaltssträcka där ett och ett halvt ton tunga metallhögar kommer farandes i femtio km/h är ju en helt annan sak. Kanske dags att införa "logiskt tänkande, 50 poäng" på gymnasiet?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

förbjud att lyssna på iPod och/eller att vara döv!

Fenghelse dIrEct! (alt. nAcksKoTt!)

p.s Zune behövs inte förbjudas, ingen som köpt eller använder skiten endå


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

för å si di såhär: det är farligt att leva, man kan faktiskt dö.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Funderade på en annan sak. Om de förbjuder MP3-spelare. Blir då mobiler med inbyggd MP3-spelare förbjuden eller förbjudet att gå och prata i mobil? Om inte, hur kan de se skillnad på ett headset till en telefon och hörlurar till en Ipod?

Medlem

Konvertera dina filer till .ogg eller vad det heter så har de inget att säga.

Vadå mp3, jag har en ogg-spelare? XD

m0rfar ropade "Darwin!"
Hahaha, jo så kan man se det

Medlem
Skrivet av prikk:

för å si di såhär: det är farligt att leva, man kan faktiskt dö.

Inte bara det.... Livet kan ju faktiskt definieras som en könssjukdom med 100 % dödlig utgång... Alla som fått LIV dör, och det sprids via sex.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

mao är alla som har sex med i en destruktiv självmordssekt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Högre tutor, som överröstar ens mp3

Medlem

En person som blockerar allt ljud från omgivningen, och går runt bland trafik, övergångställen och och fordon medans den lägger ner sin fokus på musiken i hörlurarna är bra mycket osäkrare än en döv person.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

nej.. jag följer med "strömmen" och börjar hata ab länkar.. jag kanske säger helt fel saker nu men.. det finns en lag kallad ENSAMHETSRÄTTEN!


signatur

My way is better than yours :D

1
Skriv svar