Left 4 Dead-demo släppt - för vissa

Robot
Medlem
Left 4 Dead-demo släppt - för vissa

Det är så jävla bra!!!!!!!!!!

Medlem

Spelet är jättebra. Tyvärr är PC versionen dålig. Varför? Jo, för att man har tagit bort serverbrowsern och istället så har man någon konsoling skitversion kallad "match making". Det innebär att ud inte vet om du hamnar på en dedikerad server, eller om någon av spelarna hostar gamet, och spelarna kan komma över alltifrån världen. Du kan alltså hamna i ett game där en kille i korea tvingas hosta spelet för spelare från europa...

Vill du spela med bara två kompisar? Glöm det. När som helst kan en spelare från t.ex. USA hoppa in i spelet och lagga sönder det hela. Du kan inte sätta password på servern - för det är ju ingen dedikerad server. Etc, etc etc. Om inte Valve ser till att illa kvickt göra PC spelet för PC spelare - då kommer L4D dö illa kvickt. Vem vill betala för en server och göra custom maps om du inte ens kan spela på din egen server - den läggs nämligen bara in i en pott med övriga servers - och du inte vet om custom banan du lagt upp på din server kommer att kunna spelas.

Medlem

Jez me ha nyckel

Inaktiv
Skrivet av arkhanari:

Spelet är jättebra. Tyvärr är PC versionen dålig. Varför? Jo, för att man har tagit bort serverbrowsern och istället så har man någon konsoling skitversion kallad "match making". Det innebär att ud inte vet om du hamnar på en dedikerad server, eller om någon av spelarna hostar gamet, och spelarna kan komma över alltifrån världen. Du kan alltså hamna i ett game där en kille i korea tvingas hosta spelet för spelare från europa...

Vill du spela med bara två kompisar? Glöm det. När som helst kan en spelare från t.ex. USA hoppa in i spelet och lagga sönder det hela. Du kan inte sätta password på servern - för det är ju ingen dedikerad server. Etc, etc etc. Om inte Valve ser till att illa kvickt göra PC spelet för PC spelare - då kommer L4D dö illa kvickt. Vem vill betala för en server och göra custom maps om du inte ens kan spela på din egen server - den läggs nämligen bara in i en pott med övriga servers - och du inte vet om custom banan du lagt upp på din server kommer att kunna spelas.

Skitsnack, du kan visst lira med en polare. Jag har gjort det hela dagen. Spelet är skit kul. Svåraste svårighetsgraden är verkligen SVÅRT, vilket är ett stort plus enligt mig.

Medlem

Jo matchmakingen suger hårt..hoppas dom fixar tillbaka gammla browsern till pc

Medlem
Skrivet av mnrs:
Skrivet av arkhanari:

Spelet är jättebra. Tyvärr är PC versionen dålig. Varför? Jo, för att man har tagit bort serverbrowsern och istället så har man någon konsoling skitversion kallad "match making". Det innebär att ud inte vet om du hamnar på en dedikerad server, eller om någon av spelarna hostar gamet, och spelarna kan komma över alltifrån världen. Du kan alltså hamna i ett game där en kille i korea tvingas hosta spelet för spelare från europa...

Vill du spela med bara två kompisar? Glöm det. När som helst kan en spelare från t.ex. USA hoppa in i spelet och lagga sönder det hela. Du kan inte sätta password på servern - för det är ju ingen dedikerad server. Etc, etc etc. Om inte Valve ser till att illa kvickt göra PC spelet för PC spelare - då kommer L4D dö illa kvickt. Vem vill betala för en server och göra custom maps om du inte ens kan spela på din egen server - den läggs nämligen bara in i en pott med övriga servers - och du inte vet om custom banan du lagt upp på din server kommer att kunna spelas.

Skitsnack, du kan visst lira med en polare. Jag har gjort det hela dagen. Spelet är skit kul. Svåraste svårighetsgraden är verkligen SVÅRT, vilket är ett stort plus enligt mig.

Läs om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av mnrs:
Skrivet av arkhanari:

Spelet är jättebra. Tyvärr är PC versionen dålig. Varför? Jo, för att man har tagit bort serverbrowsern och istället så har man någon konsoling skitversion kallad "match making". Det innebär att ud inte vet om du hamnar på en dedikerad server, eller om någon av spelarna hostar gamet, och spelarna kan komma över alltifrån världen. Du kan alltså hamna i ett game där en kille i korea tvingas hosta spelet för spelare från europa...

Vill du spela med bara två kompisar? Glöm det. När som helst kan en spelare från t.ex. USA hoppa in i spelet och lagga sönder det hela. Du kan inte sätta password på servern - för det är ju ingen dedikerad server. Etc, etc etc. Om inte Valve ser till att illa kvickt göra PC spelet för PC spelare - då kommer L4D dö illa kvickt. Vem vill betala för en server och göra custom maps om du inte ens kan spela på din egen server - den läggs nämligen bara in i en pott med övriga servers - och du inte vet om custom banan du lagt upp på din server kommer att kunna spelas.

Skitsnack, du kan visst lira med en polare. Jag har gjort det hela dagen. Spelet är skit kul. Svåraste svårighetsgraden är verkligen SVÅRT, vilket är ett stort plus enligt mig.

Jag skrev att du inte kan lira med bara _en_ eller _två_ kompisar. Eftersom varje omgång tillåter upp till fyra spelare så kan när som helst någon annan hoppa in. Jag rekommenderar dig att läsa vad jag skriver nästa gång.

Match making systemet är hemskt dåligt och det är omöjligt att veta om du kommer att spela på en dedikerad server eller tvingas att hosta själv.

Inaktiv

Mkt trevligt demo!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

HATA matchmaking... ett jävla påfund från konsoller som dom verkar tycka är skitbra då alla spel kör på det. Känns som att gå 10 år tillbaka i tiden för multiplayer spel eller nåt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Jag skrev att du inte kan lira med bara _en_ eller _två_ kompisar. Eftersom varje omgång tillåter upp till fyra spelare så kan när som helst någon annan hoppa in. Jag rekommenderar dig att läsa vad jag skriver nästa gång.

Jasså det säger du, vad är det för idé med "Campaign - Play with friends only" som alternativ?


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Återigen - match makingsystemet tar bort den kontroll man har med serverbrowsern, det tar död på alla ambitioner att skapa custom content och tar död på ambitioner att hosta en egen dedikerad server.

Ja, match making-systemet är dåligt, men...

Skrivet av arkhanari:

Många som använder Steam har dock en friendslista som är full då man använt Steam sedan TFC var nytt. Detta gör att vem som helst på ens friendlista kan hoppa in.

...är sämre. Vilken usel jävla orsak.

soi
Medlem

Riktigt roligt spel!!

Medlem

Får vänta tills den 11e antar jag, buhu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Många som använder Steam har dock en friendslista som är full då man använt Steam sedan TFC var nytt. Detta gör att vem som helst på ens friendlista kan hoppa in.

http://en.wikipedia.org/wiki/Friendship du borde se över din friendslist och se om det inte finns nån du kan ta bort.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av zdib:
Skrivet av arkhanari:

Många som använder Steam har dock en friendslista som är full då man använt Steam sedan TFC var nytt. Detta gör att vem som helst på ens friendlista kan hoppa in.

http://en.wikipedia.org/wiki/Friendship du borde se över din friendslist och se om det inte finns nån du kan ta bort.

Återigen ett konstruktivt och intelligent inlägg.

För oss som spelar olika spel via Steam så är en välfylld friendslista en konsekvens av detta.

Detta betyder dock inte att man inte vill ha någon kontroll över vilken server man spelar på, vilka inställningar denna server skall ha samt vilka som släpps in på servern.

Den enda lösningen idag är att forcera en dedikerad server, veta hur man sätter ett lösenord på den, starta spelet med -console, skriva openserverbrowser, joina servern, trycka fram konsolen i loadingscreenen, stänga ned konsolen och browsern och då se ett nytt passwordfält som man fyller i.

Så ja - det går, men det är inte vidare användarvänligt.

Faktum kvarstår. Matchmakingsystemet är en lösning på ett problem som inte fanns för dem som spelar sina spel på en PC.

Redaktör

Serverväljardelen fungerar riktigt jäkla illa. Har försökt ansluta till uppemot tio omgångar, två gånger har jag kommit så långt att spelet startar - första gången frös det, andra blev jag nerkopplad efter 20 sekunder. Kan vara nyhetens behag som ställer till det när alla vill lira samtidigt, men än så länge är jag gravt missnöjd. Håller tummarna för att Valve styr upp detta för spelet är verkligen skitkul.


signatur
Medlem

Mm, alla vet.

Ang. friends list; gör det inte svårare än vad det behöver vara.

Edit: Var menat till arkhanari.

Medlem

Det är verkligen jättekul att halvt i panik försvara sig mot horder av zomier, ruggigt bra game play. Serverproblemen löser sig nog till release.

Inaktiv

Jag antog att server browsern skulle komma till retail versionen ..?

Medlem

Hela jävla matchmaking systemet är åt helvete!
Skitmånga som haft problemet med att spela spelet.
Servrar har kraschat till och från hela tiden.

Annars så är det "helt okej". Det är enbart två väldigt korta kartor i spelet.
Så svårt att säga nånting.

Själv så sitter man ju även på 5 extra nycklar till demot.

gnu
Medlem

Det finns en serverbrowser som inte är lätt att hitta, skriv 'openserverbrowser' i console. Alla servrar finns i custom tabben och skriv 'server' i fältet under serverlistan, då får du fram alla servrar som går att joina.

Medlem

Det känns som att unavailable har ett horn i sidan till arkhanari, intrigen tätnar:)

Ontopic; hoppas de löser serverproblemen, spelet verkar sjukt skoj...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Citat:

The Left 4 Dead Demo has been updated. Please run hldsupdatetool to receive it. The specific changes include:

- Fixed several issues with matchmaking and password protected servers
- Tuned matchmaking to provide better search results
- Fixed bug where servers could stay reserved by matchmaking forever
- Performance optimizations and fixes to networking layer
- Fixed issue where game could cause Steam executable to use too much CPU
- Fixed music resetting when changing video settings
- Fixed some issues with not being able to chat and/or connect to other users

In addition to those, we've also added some early features to help enable "private" servers. There are two ways to enable this:

Set a sv_search_key to a unique string on the server
Do the same on each client that will want to connect
Start a map on the server
Searches for games should be restricted to only finding servers with that search key

Or

Set sv_allow_lobby_connect_only 0
Set sv_password to a non-empty string
Start a map on the server
Tell the client the IP address of the server
Client uses console to "connect <ip>" just like the good old days
Should result in password prompt during connect to server

These features are still a work in progress.

Jason

Inte för att man har haft några problem.

GOTY.

Medlem
Skrivet av lasershock:
Citat:

The Left 4 Dead Demo has been updated. Please run hldsupdatetool to receive it. The specific changes include:

- Fixed several issues with matchmaking and password protected servers
- Tuned matchmaking to provide better search results
- Fixed bug where servers could stay reserved by matchmaking forever
- Performance optimizations and fixes to networking layer
- Fixed issue where game could cause Steam executable to use too much CPU
- Fixed music resetting when changing video settings
- Fixed some issues with not being able to chat and/or connect to other users

In addition to those, we've also added some early features to help enable "private" servers. There are two ways to enable this:

Set a sv_search_key to a unique string on the server
Do the same on each client that will want to connect
Start a map on the server
Searches for games should be restricted to only finding servers with that search key

Or

Set sv_allow_lobby_connect_only 0
Set sv_password to a non-empty string
Start a map on the server
Tell the client the IP address of the server
Client uses console to "connect <ip>" just like the good old days
Should result in password prompt during connect to server

These features are still a work in progress.

Jason

Inte för att man har haft några problem.

GOTY.

Låter bra, får se hur det fungerar efter Tentan.

Medlem

Spelade bara igenom demot nån halvtimme i går kväll men jag är såld! Infriar absolut alla förväntningar och mer därtill

Medlem

syjnd att matchmakingen suger för tillfället. lirade dock singelplayer va riktigt skojj

Medlem

Steget mellan advanced och expert är lite för stort, advanced är pissenkelt och tråkigt medans expert är lite för svårt för att man ska kunna halvlalla sig igenom, på advanced gör en infected 5dmg, på expert 20 :C

Medlem

Hatar match making systemet, nog jobbigt med det på 360. Man får väl skippa detta spel då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

matchmaking systemet låter ju inte lovande, avvaktar och ser hur det blir sen med retail tror jag.

12
Skriv svar