Left 4 Dead-demo släppt - för vissa

Medlem

Vädjar till FZ:es medlemar om en nyckel till demot, vill verkligen testa det, så har du en nyckel över så är jag dig evigt tacksam.

Medlem
Skrivet av aleks:

Vädjar till FZ:es medlemar om en nyckel till demot, vill verkligen testa det, så har du en nyckel över så är jag dig evigt tacksam.

Finns inga nycklar väll?

Alla som förbokat får demot.

Medlem

Det går ju fortfarande få fram en serverbrowser, allt går att göra som vanligt, behövs lite knep, vilket är drygt och jobbigt dock. Men det går.

Medlem

Drygt? Sätt -console i launchoptions och skriv displayserverbrowser (eller var det showserverbrowser?) i konsollen. Enda som är "drygt" är att linuxservrarna inte går att connecta mot, även fast man satt att den inte enbart skall acceptera anslutningar från lobbyn -- men detta löser de säkert inom kort, vilket gör att hela den här "matchmaking"-sagan kan stoppas under kudden.

Riktigt roligt att lira med 3 kompisar och röja.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av aleks:

Vädjar till FZ:es medlemar om en nyckel till demot, vill verkligen testa det, så har du en nyckel över så är jag dig evigt tacksam.

Finns inga nycklar väll?

Alla som förbokat får demot.

Jag förbokade på cdon (eller var det webhallen?) samtidigt som CoH5. Fick nyckel till cod5, men har inte hört något om demot på L4D


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

^- Gäller väl om du förbeställt det på steam?

Medlem

Matchmaking till PC? Haha sorgligt, kommer aldrig köpa spelet nu oavsett om de tar bort det i framtiden. Sen känns ju spelet alldeles för tunt och litet för det fullpriset de vill ha

Medlem
Skrivet av gryzor:

Drygt? Sätt -console i launchoptions och skriv displayserverbrowser (eller var det showserverbrowser?) i konsollen. Enda som är "drygt" är att linuxservrarna inte går att connecta mot, även fast man satt att den inte enbart skall acceptera anslutningar från lobbyn -- men detta löser de säkert inom kort, vilket gör att hela den här "matchmaking"-sagan kan stoppas under kudden.

Riktigt roligt att lira med 3 kompisar och röja.

Ja, det är drygt att behöva kika på forumet för att hitta comandot för att få fram serverbrowsern. Den ska finnas från början. Och det finns mycket annat som är drygt med det, läs om det på forumet.

Medlem

Det är drygt med servertjafset, men kul spel.

Medlem

Någon som hittat en bra sida för att sätta upp en dedicerad server. Får inte det riktigt att funka. Valt internet server men ändå så kan jag bara ansluta lokalt. Öppnat UDP och TCP till 27005 och 27015 som sår är server porten. Enligt grc.com så är porten nu öppen.

Medlem
Skrivet av aleks:

Vädjar till FZ:es medlemar om en nyckel till demot, vill verkligen testa det, så har du en nyckel över så är jag dig evigt tacksam.

Förboka via Steam (då kan du ladda ner demot på en gång), eller vänta till Tisdag när det publika demot släpps.

Inaktiv

Se på demot som en slags beta version då Valve planerar att fixa problem som tex server browser (fixade dom igår efter en massa klagomål).


signatur

che@left4dead.se
www.left4dead.se

Medlem

Enligt en person på Valve så kommer serverbrowsern tillbaks

Medlem

låter väldigt lovande tycker jag.
Och om det här med matchmaking inte dröjer mer än några futtiga timmar på sig innan det får såpass hård kritik som det fått här tror jag inte det dröjer länge innan valve försöker göra nånting åt det.

Medlem

Spelet var inte imonerande. Fy fan. Hatar gameplayen. Hur lätt som helst att skjuta dom man behöver inte ens sikta. Det är det som är cs stuket. Hellre Cod 4, lite utmaning i alla fall. Zombie mod i cod 4. Äger detta

Medlem
Skrivet av mnrs:
Skrivet av arkhanari:

Spelet är jättebra. Tyvärr är PC versionen dålig. Varför? Jo, för att man har tagit bort serverbrowsern och .....ser till att illa kvickt göra PC spelet för PC spelare - då kommer L4D dö illa kvickt. Vem vill betala för en server och göra custom maps om du inte ens kan spela på din egen server - ......du lagt upp på din server kommer att kunna spelas.

Skitsnack, du kan visst lira med en polare. Jag har gjort det hela dagen. Spelet är skit kul. Svåraste svårighetsgraden är verkligen SVÅRT, vilket är ett stort plus enligt mig.

Ye! Kör dedi server med pass sen är de bara console 'password XXX' 'connect ip : port' =D
och svårt är svårt >< :evil:


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Inaktiv

Det som är dåligt är att det ej går att sätta password på demon. Jag driver en Dedicated server som jag lirar med polarna och exagt när jag öppnar den fylls den med spelare.

Hoppas att det fixas.. snart

Jag saknar det gamla Steam.. man får välja servers m-m

Medlem

showerguy, du har ju tillgång till consolen när du kör din egna dedikerade... sv_password bananapa > sv_allow_lobbyblablabla 0
> Connecta genom IP.

Medlem

Klockrent jäkla spel, längtar än mer till release nu.

Serverval har jag inte sett några problem med hittills, förbaskat smidigt. Starta upp, klicka på polare som startat game, vänta på att de två andra kommer in, starta, ha roligt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jaha, hade för-köpt detta på Steam, spelade demot i kanske 1 timme, hade 4 krasher och 3 hängningar, plus att pingen var totalt värdelös till de som jag spelade med. Jag förstår inte hur jag kunnat bli ihopparad med folk som inte bor på ungefär samma ställe som mig.

Gjorde en ticket i morse om att jag ville avboka mitt köp, några timmar senare fick jag svar om att de hävt köpet och att pengarna kommer tillbaka kommande vecka... yay!

Jag väntar nog definitivt till jag tröttnar helt på TF2 innan jag skaffar detta igen...

Medlem

Nice. Ska testas på tisdag. Låter ju skitbra med all positiv kritik.

Medlem

Det är ett Demo, det är ett Demo, det är ett Demo.

Inaktiv

vart laddar man ner demot da;)

12
Skriv svar