Se IL-2 Sturmovik på konsol

Robot
dmn
Medlem
Se IL-2 Sturmovik på konsol
Citat:

Om, och i så fall hur, de tänkt överföra Windows-versionernas ganska tunga realism och avancerade kontroller till konsolernas mer begränsade styrdon återstår att se.

Det är väl ganska uppenbart att dom kommer förenkla spelet nåt enormt - precis som alla andra konsolspel...

Medlem

ser rätt bra ut ändå...undrar när IL-2 uppföljaren kommer till PC

Medlem

Perfa, kanske man kan använda flygjoyan från Ace Combat 6.


signatur

---
Boo!

Medlem

så otroligt fint.

Medlem
Skrivet av dmn:
Citat:

Om, och i så fall hur, de tänkt överföra Windows-versionernas ganska tunga realism och avancerade kontroller till konsolernas mer begränsade styrdon återstår att se.

Det är väl ganska uppenbart att dom kommer förenkla spelet nåt enormt - precis som alla andra konsolspel...

Eller så handlar det om att faktiskt sälja spel. IL2 må vara underbart men det säljer ju knappast till den större massan. Samt att viss förenkling måste ju ske för att funka bra på en handkontroll, vilket är vad de flesta kommer spela med. Men en handkontroll är ju ändå bra mycket bättre än den tangentbord + mus kombo som allt för många försöker köra flygspel med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Väntar fortfarande på den grafiken (främst marken) på en simulator till PC...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

De kan alltid slänga in minimenyer till varje akt likt dem i ARMA. Desvärre skulle ett sånt system förstöra spelet för mig. Då hoppas jag hellre på bantad realism så i alla fall mainstream gamers kan njuta av det.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

ser rätt bra ut ändå...undrar när IL-2 uppföljaren kommer till PC

Efter konsolversionen. Här finns lite bilder mm från Oleg själv: http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=2040

Medlem

Ohhh! ballt.

Minns när jag testade demot till PC, det var skitful grafik. Men demot blev förstört o helt cp för jag laddade ner både Duke Nukem Manhattan Project Demot och IL2 demot samtidigt.

Trevligare trailer har man ju inte sett på länge fin grafik och musik:), är dock inte ett dugg intresserad av den här sortens spel.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Hoppas känslan blir kvar i detta spel som i de andra IL Sturmovik spelen.

Medlem

"Plattformar: PC, Xbox360, PS3" wut?

Medlem

Finns det joystick till konsoler?


signatur

Jäh!

Medlem

Ja, Jokkocze - som nämnts ovan så kommer det tydligen en PC version också.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Marken ser väldigt snygg ut. Vet inte om det bara är jag men jag tycker det ser mer detaljerat ut än i pc-versionen. Tror att det skulle passa rätt bra med gyroskopet i PS3's handkontroll. Och konsollerna har ju de där små joysticksen man kör med tummarna... Ja, det kanske märks att jag inte ens har en konsoll?

Medlem

Häftigt, igår kollade jag på IL-2 förpackningen och tänkte "Hoppas att det kommer ett nytt IL-2 med dagens grafik." och så gör det det! hoppas verkligen på att det kommer till pc och att det behåller sin realism, men från "PULL UP!!!"-delen av videon så kändes det rätt arkadigt.

Medlem

Nu blev jag sugen på att installera IL2 igen ju


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Det finns systemrealism, och fysikrealism.
Det första var inte IL2 särskilt bra på från början däremot förväntar jag mig att det andra fortf finns med i konsolversionen och inte hänfaller till "ace combat"flygande...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Verkar riktigt underbart. Visst, de finns en stor chans att IL-2 till konsol kommer bli lite mer arkadigt, men de beror inte på kontrollen utan på målgruppen, på konsol vill dom att alla ska kunna spela alla spel utan att ha några förkunskaper, lite mera plug & play.

Det som gjorde IL-2 så realistiskt va inte bara hundratals knappkommandon, utan mest berodde de på flygdynamiken, man kan inte göra en 10G-sväng ala BF1942 utan att få konsekvenser.

Skrivet av CampKing:

Finns det joystick till konsoler?

Ja

Medlem

Jag hoppas att skademodellen i SOW:BOB (IL2 uppföljaren) blir ungefär som i Rise of Flight (kolla in kraschen @ 0:36); en fin WWI simulator som inte heller har ett bestämt releasedatum.


signatur

Bengebolle

Medlem

Thrustmaster gör joystick till PS3. Andra gör joystick till 360. Vi talar då Joy samt tillsats med thrust och extra knappar.

Spelet skall gå att flyga i komplicerat läge.

Största skillnaden torde vara att man för första gången får se ett fullt optimerat spel i serien. Möjligt problem är att man skall flyga utan TrackIR.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Bird of prey...
Bird of prey...


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Mahone:

Verkar riktigt underbart. Visst, de finns en stor chans att IL-2 till konsol kommer bli lite mer arkadigt, men de beror inte på kontrollen utan på målgruppen, på konsol vill dom att alla ska kunna spela alla spel utan att ha några förkunskaper, lite mera plug & play.

Det som gjorde IL-2 så realistiskt va inte bara hundratals knappkommandon, utan mest berodde de på flygdynamiken, man kan inte göra en 10G-sväng ala BF1942 utan att få konsekvenser.

Skrivet av CampKing:

Finns det joystick till konsoler?

Ja

Om det inte är systemrealistiskt så är det inte realistiskt alls, att flygdynamiken är så bra som plattformen tillåter förutsätter jag i en riktig flygsimulator, eller ett spel som strävar mot det.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Release: Nedlagt
Plattformar: PC, Xbox360, PS3

Lite problem med faktan tror jag?

Medlem

Brist på TrackIR löser de med padlock. Inte det bästa som finns, men det fungerar väl.

Och mumma! Om det är lika välgjort som de tidigare IL-2-spelen fast med dagens grafik blir det definitivt köp till PC! Det kliar i både min HOTAS och TrackIR efter en ny simulator, eftersom det inte blir något DCS: Black Shark (sabla StarForce)

Inaktiv

Ser riktigt bra ut!

MEN de MÅSTE komma till PC!

Medlem

Ser lite för arcade-ish ut för min smak.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Coolt som fan att det kommer på konsol, skulle annars aldrig kunna spela spelet på min skit dator!!

Medlem

Har kört mig blodig på iL-2 FB med freetrackIR. Hur skoj som helst. Hoppas det här kommer till pc också


signatur

Jäh!

12
Skriv svar