Speltoppen vecka 44

Medlem
Speltoppen vecka 44

Fallout 3 stjäl toppen, inte illa. Fast att Dead Space är helt borta från listan känns lite förvånande tycker jag.

Snyggt nytt system för toplistorna, bra gjort John!

Inaktiv

Älska Fallout 3


signatur

a"C"RED -

Medlem

Enda som överraskar denna veckan är att varken World of warcraft eller expansionen burning crusade finns med längre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Enda som överraskar denna veckan är att varken World of warcraft eller expansionen burning crusade finns med längre.

Jo då, man får sortera efter PC bara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Enda som överraskar denna veckan är att varken World of warcraft eller expansionen burning crusade finns med längre.

Gissar på att det kommer se lite annorlunda ut efter den 13:e.

Medlem

Det som överraskar mig är att far cry 2 finns med än.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av bjosarn:

Enda som överraskar denna veckan är att varken World of warcraft eller expansionen burning crusade finns med längre.

Gissar på att det kommer se lite annorlunda ut efter den 13:e.

GoW2 och WotLK i toppen förhoppningsvis

Inaktiv
Skrivet av zdib:

Det som överraskar mig är att far cry 2 finns med än.

Samma här.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Enda som överraskar denna veckan är att varken World of warcraft eller expansionen burning crusade finns med längre.

Sant... men de kommer att finnas med när WOTLK lanserats.

Medlem

Warhammer Online är helt utraderat från speltoppen nu. Förra veckan låg spelet på plats 8 i PC-kategorin, nu finns den inte ens med på listan.

Hur är det med Warhammer egentligen, ble det en flopp precis som AoC? Skulle vara kul att se en andra recension av spelet som vi har blivit utlovade, precis som med AoC. Det mest ironiska skulle väl vara om den fick dålig kritik då..

Precis som AoC var det spelet bäst vid release men 3 månader senare så säger alla att spelet suger, precis som förväntat för min del

Skrivet av anon_19389:
Skrivet av zdib:

Det som överraskar mig är att far cry 2 finns med än.

Samma här.

Varför inte det är ett kul spel.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

konstigt att Dead Space inte är med på listan, Dock Skönt att "Riktiga" spel som Fallout3 och Far Cry 2 trycker ner The sims på listan 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Holy Shit

CS kom upp 19placeringar sen förra veckan

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Holy Shit

CS kom upp 19placeringar sen förra veckan

Tror siffran inom parentes är förra veckans placering, annars är det många titlar som delat förstaplatsen.

Antikvitet
Skrivet av Dvorak:

Snyggt nytt system för toplistorna, bra gjort John!

Tack!

Skrivet av Gogge:
Skrivet av MrLongbow:

Holy Shit

CS kom upp 19placeringar sen förra veckan

Tror siffran inom parentes är förra veckans placering, annars är det många titlar som delat förstaplatsen.

Precis så är det. Det kan även ses om man håller musen över siffran då en förklarande text dyker upp.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Verkligen roligt att se Att Xbox 360 alltid säljer mera. Dom klagar på att Playstation 3 är bättre men här ser vi statistik att folket använder en Xbox 360 för att spela på eftersom den är en "spelkonsol"

Roligt att Fable 2 håller sig kvar på listan 2 veckor
Tror även att det håller kvar till 45.

Inaktiv

Wow oj så verkligen roligt att se att kryssbox säljer bra, det är bra för oss fanboys.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Hmm nästa vecka så är både LBP och GoW2 släppt..jag kan satsa pengar på att Gow2 ligger över LBP hehe

Medlem
Skrivet av showerguy:

Verkligen roligt att se Att Xbox 360 alltid säljer mera. Dom klagar på att Playstation 3 är bättre men här ser vi statistik att folket använder en Xbox 360 för att spela på eftersom den är en "spelkonsol"

Roligt att Fable 2 håller sig kvar på listan 2 veckor
Tror även att det håller kvar till 45.

Du är tragisk.

on topic: Bra att bra spel säljer (bortsätt från Far Cry 2)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av showerguy:

Verkligen roligt att se Att Xbox 360 alltid säljer mera. Dom klagar på att Playstation 3 är bättre men här ser vi statistik att folket använder en Xbox 360 för att spela på eftersom den är en "spelkonsol"

Roligt att Fable 2 håller sig kvar på listan 2 veckor
Tror även att det håller kvar till 45.

Du är tragisk.

on topic: Bra att bra spel säljer (bortsätt från Far Cry 2)

redmac sjukt att du kritiserar andra fanboy när du är den största PS3 fanboyen i FZ..dags att se ur en annan perspektiv?

Medlem

GG Bethesda Softworks med deras Fallout 3


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av redmac:
Skrivet av showerguy:

Verkligen roligt att se Att Xbox 360 alltid säljer mera. Dom klagar på att Playstation 3 är bättre men här ser vi statistik att folket använder en Xbox 360 för att spela på eftersom den är en "spelkonsol"

Roligt att Fable 2 håller sig kvar på listan 2 veckor
Tror även att det håller kvar till 45.

Du är tragisk.

on topic: Bra att bra spel säljer (bortsätt från Far Cry 2)

redmac sjukt att du kritiserar andra fanboy när du är den största PS3 fanboyen i FZ..dags att se ur en annan perspektiv?

Med tanke på att det finns ca 50% fler 360 än ps3 där ute så borde 360-spel ligga betydligt mycket mer framför ps3 i spelförsäljning än de gör om lika många med 360 som ps3 köpte spelen, om man räknar i procent.
Tänker dock inte starta mer konsol-krig..

Ganska bra lista den här veckan måste jag säga ändå, får väl se hur mycket LBP säljer nästa vecka, skulle dock tro att GoW2 kommer ligga över det..

PaZ
Medlem

Första gången jag ser ordet familjärt i betydelsen "som tilltalar familjer" eller jag fattat fel?

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av redmac:
Skrivet av showerguy:

Verkligen roligt att se Att Xbox 360 alltid säljer mera. Dom klagar på att Playstation 3 är bättre men här ser vi statistik att folket använder en Xbox 360 för att spela på eftersom den är en "spelkonsol"

Roligt att Fable 2 håller sig kvar på listan 2 veckor
Tror även att det håller kvar till 45.

Du är tragisk.

on topic: Bra att bra spel säljer (bortsätt från Far Cry 2)

redmac sjukt att du kritiserar andra fanboy när du är den största PS3 fanboyen i FZ..dags att se ur en annan perspektiv?

Jag hoppar inte in i forum trådar och beter mig som ett troll vilket han verkligen gör hela tiden. Det är en rätt så rejäl skillnad samt att jag försöker vara neutral vad gällande plattformarna. Men när folk kommer med massa skit mot PS3 så vill jag försvara den. Det är detta som i sin tur gjort att folk ser mig som en fanboy och jag blir konstant spottad i ansiktet då det verkar vara totalt förbjudet att försvara Sony men att försvara Microsoft är det man endast får göra. Den känslan får jag efter att konstant bli attackerad av folk på FZ. Börjar bli löjligt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar