THQ skär ner och skjuter upp Red Faction

Robot
Medlem
THQ skär ner och skjuter upp Red Faction

Tråkigt, men precis som alla andra företag just nu - så påverkas även spelindustrin.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det var ju ändå inte helt oväntat med tanke på nyheten igår.

Edit: Det var tydligen inte riktigt igår.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

ptr
Medlem

red faction verkade ju trevligt, aja finns tusen andra spel att spela den här vintern/hösten, så det är inga problem

Medlem

Som sagt, inte förvånande. Lär komma fler liknande besked under en tid framöver.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bara dem inte lägger ned Red Faction så är det väl ok. Får väl hoppas att Volition har lite mer tid på sig att finslipa det då.

Och som ptr säger så är det ju inte precis torka på spelfronten just nu. Själv så har jag nog fullt upp till efter julhelgen med enbart dem spelen som jag har just nu... Och är rätt sugen på Mirror's Edge, Red Alert 3, Tomb Raider: Underground och Little Big Planet. Men dem får nog vänta tills jag har tid över att spela dem (och råd att köpa dem)!

Medlem

Alltså, så illa kan det ju knappast vara. tycker företag generellt är alldeles för försiktiga. jag tycker det hade varit mest lågiskt
att göra tvärt om för att komma ur en global finanskris... men jag är ju ingen ekonom direkt så vad vet jag.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hur resonerar du då Nudeldesign?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar