Far Cry 2 premiärpatchat

Robot
Medlem
Far Cry 2 premiärpatchat

Ett spel som kunde blivit legendarisk...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag vet inte riktigt, verkar inte riktigt vara patchen jag hoppades på... ^^


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Hmmm...

Inget om join in progress på Ranked games. Menar de att lösningen var att gömma dessa så de inte syns i listningen öht?

Hur skulle det vara om alla skott registrerades? Så man slapp skjuta hela magasin på motståndare utan att de registrerar detta?

Näe, årets flopp definitivt!

Medlem

Var är den viktigaste "fixen" av alla igentligen? Jag förväntade mig starkt att dom skulle ha tagit bort eller iaf gjort det valbart med "name indicators" på motståndarna. Det är verkligen det sämsta jag sett, och får spelet ointressant för mig även om jag betalt 400:- för det . Den som varit med och utvecklat multiplayerdelen och och kom med denna idéen har verkligen inget där att göra. Jag menar, VAR ÄR REALISMEN?! Har läst på otroligt många feedback forum hur folk har klagat på detta, jag förstår inte ens deras tanke med det. Jag menar, om man nu siktar på en motståndare så SER MAN JU HONOM REDAN, inte fan behöver det komma upp ett stort namn på huvudet. Problemet blir ju att även ibland när man inte ens ser motståndaren, men han råkar hamna i ditt sikte, ja då lyser han upp som ett röljus mitt i den svartaste natten. Det blir i princip omöjligt att gömma sig och kör riktigt "stealthy".

ptr
Medlem

lite fler busstationer skulle inte sitta helt fel det heller.

Fan, jag letade desperat efter fixes på allt alla klagar på men icke sa nicke.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Bättre än inget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

För er som är trötta på restider och checkpoints, ladda ner 14+ Trainer från gamecopyworld, och aktivera "super speed" eller något i den stilen, då kommer karaktären springa snabbare än Bolt och därav går det lagom snabbt att ta sig fram och checkpoints har ingen chans att komma ikapp!

Medlem

Det enda problemet jag haft med spelet är att det ibland crashar till desktop.
Men tror det beror på att jag kör Vista64. Enligt google verkar problemet vara med det operativet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det var visst mest fixar för multiplayer och rena buggfixar. Jag tror det kommer dröja bra länge innan det kommer fixar som förändrar spelets karaktär (om det kommer alls). Ex. tror jag inte vi kommer få se fler bussstationer eller att de slänger in fler friendly NPCs, men jag tror nog att det kommer en fix som ändrar eller åtminstone ser till att man kan ändra respawn-tiden på guardposts i framtiden. Men inga stora skillnader såklart för det är svårt att göra för stora ändringar utan att förändra spelets balans.

För även om många klagat på mycket såna här saker så är det fortfarande något som utvecklarna aktivt valt. Det är inga buggar. Och att då ändra är som att kuva sig direkt och inte stå för sitt eget spel. Jag tror utvecklarna/utgivarna har större självkänsla och tror på sitt spel lite mer än så.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Bättre än inget.

nej, bättre med inget.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Night Hawk:

Bättre än inget.

nej, bättre med inget.

Älska vakuum :heart:

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Det enda problemet jag haft med spelet är att det ibland crashar till desktop.
Men tror det beror på att jag kör Vista64. Enligt google verkar problemet vara med det operativet.

Inget som jag har upplevt när jag spelat FC2. Jag har också Vista 64-bit (SP1).
Dock har jag bara spelat kanske ~2-3 h.

Inaktiv
Skrivet av Ringo:

Hur skulle det vara om alla skott registrerades? Så man slapp skjuta hela magasin på motståndare utan att de registrerar detta?

word

ptr
Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Ctrl:

Det enda problemet jag haft med spelet är att det ibland crashar till desktop.
Men tror det beror på att jag kör Vista64. Enligt google verkar problemet vara med det operativet.

Inget som jag har upplevt när jag spelat FC2. Jag har också Vista 64-bit (SP1).
Dock har jag bara spelat kanske ~2-3 h.

jag har spelat cirka 7 timmar på vista sp1 64-bitars. enda problemet jag har märkt är att den hoppar ur fullskärmsläge när någon skriver på msn.

OCH SÅ GÅR DET INTE ATT TABBA! :down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down:

Medlem

Jasså, dom fixar allt förutom det som gjorde spelet så jävla tråkigt. Nej usch, fortförande årets besvikelse, om inte decenniumets?

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av Ctrl:

Det enda problemet jag haft med spelet är att det ibland crashar till desktop.
Men tror det beror på att jag kör Vista64. Enligt google verkar problemet vara med det operativet.

Inget som jag har upplevt när jag spelat FC2. Jag har också Vista 64-bit (SP1).
Dock har jag bara spelat kanske ~2-3 h.

jag har spelat cirka 7 timmar på vista sp1 64-bitars. enda problemet jag har märkt är att den hoppar ur fullskärmsläge när någon skriver på msn.

OCH SÅ GÅR DET INTE ATT TABBA! :down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down:

Tabba ur spelet menar du? det kan jag alt+tab. däremot craschar det till desktop väldigt random. Ibland efter bara några minuter och ibland kan man lira flera timmar.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Spelet är är legendariskt enligt mitt tycke +som många andra tycker, dock inte www.fz.se. Alla har inte samma tycke men jag älskar spelet som det är. Man får anpassa sig efter hur spelet är uppbyggt. Jag kör med sniper från avstånd och guardposts kör jag runt, iaf dem jag redan upptäckt.

Har redan suttit 41timmar med spelet, dock har man bara tid när frugan och barnen sover. Och jag kör spelet i sessions i 3-4timmar det är lagom.

Tur att inte alla tycker lika för annars hadde man inte haft bra spel. Visst hadde det varit nice med några npc som man kunde prata med och kanske göra andra saker med, datadisk vem vet? Patch lär det inte dyka upp på för jag tror det blir för stor ändring i koden för det.

Jag har spelet på x360. Skall köpa det till pc oxå så man har spelet säkrat i framtiden ifall man sälger sin x360. Har hört att det skall vara ännu snyggare på pc. Hoppas patchen fixar dem problem som rapporteras här.

Medlem

Jag har endast problem med att det börjar hacka till efter ett tag. Väldigt många som har beskrivit samma problem. "Frame skipping". Det är som att spelet hoppar över nån skärm eller två vid jämna och ojämna mellanrum. Detta kan bli så påtagligt att det gör spelet ospelbart. Dock funkar det om man ställer in 30 FPS som max FPS. (gfx_maxfps 30 i consolen)

Jag tyckte först att FC2 var sämst, men gav aldrig spelet en så stor chans. Efter ett tag gav jag det en andra chans och jag hade enormt kul. Jag spelade konstant i några dagar och sen kände jag att jag tappat motivationen... Det kändes för lätt. Visst dör man ett antal gånger men jag menar mer tex. att man har ett oändligt antal vapen vid vapenhandlaren, jag som tyckte att det var lite spänning i att vapnet kunde stanna helt plötsligt. Sedan blev man ju totalt övermäktig med den sista granatkastaren + att pistoler = snipers På tal om prickskyttegevär så var det väldigt skönt att vara prickskytt i FC2, dock för lätt där också. Du möter knappt motstånd för att det är så enkelt att ta bort det på håll.
Då kan man ju fråga sig varför man använder sniper och übergranatkastare... Ja det är inte samma känsla att spela om man struntar i saker som erbjuds i spelet bara för att man vill att det ska vara mer utmanande.

Thanks for reading now rest your eyes

ptr
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av Ctrl:

Det enda problemet jag haft med spelet är att det ibland crashar till desktop.
Men tror det beror på att jag kör Vista64. Enligt google verkar problemet vara med det operativet.

Inget som jag har upplevt när jag spelat FC2. Jag har också Vista 64-bit (SP1).
Dock har jag bara spelat kanske ~2-3 h.

jag har spelat cirka 7 timmar på vista sp1 64-bitars. enda problemet jag har märkt är att den hoppar ur fullskärmsläge när någon skriver på msn.

OCH SÅ GÅR DET INTE ATT TABBA! :down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down::down:

Tabba ur spelet menar du? det kan jag alt+tab. däremot craschar det till desktop väldigt random. Ibland efter bara några minuter och ibland kan man lira flera timmar.

mm tabbar jag ur så blir spelfönstret "maximerat", men inte fullskärm, så det går inte att gå tillbaka till spelet, utan jag måste starta om för att få fullskärm. Däremot har det aldrig crashat eller liknande.

De kan aldrig göra tillräckligt med patchar för att göra detta ens spelbart.:down: men gott mos att de försöker lol.

Jag lämnade in mitt förbokade exemplar efter ett dygn och köpte doftljus och wunderbaums för pengarna istället.


signatur
Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Jag har endast problem med att det börjar hacka till efter ett tag. Väldigt många som har beskrivit samma problem. "Frame skipping". Det är som att spelet hoppar över nån skärm eller två vid jämna och ojämna mellanrum. Detta kan bli så påtagligt att det gör spelet ospelbart. Dock funkar det om man ställer in 30 FPS som max FPS. (gfx_maxfps 30 i consolen)

Detta är en minnes läcka med spelet som jag hade hoppats att de hade fixat då jag också lider av samma sak, dock verkar det bara inträffa om man har 2Gb Ram eller mindre. Hoppas detta blir åtgärdat i nästa patch då spelet blir ospelbart efter en stund.

Inaktiv

Får jag fråga vad spelföretagen igentligen gör?

Varför kan dom bara inte låta 1000 stycken människor lira igenom spelet typ 2 månader och söka buggar och hitta saker som kan förändras.

Dom slipper man så himla mycket buggar m.m

Inaktiv

O jag skulle vilja se den dagen då ett spel lanseras med förmågan att behaga alla. xD Tills dess så kommer vi att få leva med detta eviga gnäll...

Medlem

Fixar ju ingenting som man vill, vore inte helt fel om dom fixade

1. Lite civilbefolkning, folk som kammar sanden eller va fan som helst, så länge inte deras mål i livet är att döda dig.
2. Rebellerna inte återvänder lika ofta, åtminstone på ett dygns mellanrum.
3. Fler busshållplatser
4. Mer variation på fordon, utseende och fart, kanske hästar.
5. Längre hållbarhet på fordonen, okej att de är i fattiga Afrika men deras bilar håller väl fan mer än runt hörnet? Fast de kanske är därför dom är fattiga pga alla reservdelar?
6. Bränder sprider sig längre än 2m

Det här är några av många saker dom måste fixa. Den enformiga kampanjen går inte att rädda, men dom kan iaf försöka rädda spelet.

Medlem

Far cry 2 är dömt till döden, inte en patch i världen skulle kunna rädda det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ptr:

lite fler busstationer skulle inte sitta helt fel det heller.

Haha, Word


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

De kan aldrig göra tillräckligt med patchar för att göra detta ens spelbart.:down: men gott mos att de försöker lol.

Jag lämnade in mitt förbokade exemplar efter ett dygn och köpte doftljus och wunderbaums för pengarna istället.

Damn, du fick pengar över hoppas jag? Annars var det allt dyra granar och ljus det...

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:

O jag skulle vilja se den dagen då ett spel lanseras med förmågan att behaga alla. xD Tills dess så kommer vi att få leva med detta eviga gnäll...

Som du säger, finns inga sådana spel, men tycker att det har varit lite mycket kritik från spelarna för att detta spel skall kunna godkännas...

12
Skriv svar