Talisman nedlagt, Capcom förklarar varför

Robot
Medlem
Talisman nedlagt, Capcom förklarar varför

Riktigt skönt att höra

Medlem
Medlem

Talisman är ju inget rollspel... det är ju ett brädspel sist jag kollade...


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Synd, men tycker det han säger stämmer rätt bra

Medlem

Inget spel jag tror att jag direkt skulle köpa, så för mig så gör det inget xD

Inaktiv

Spelade detta när man va en liten skit

Inaktiv
Medlem

Vet iofs inte hur mycket det hade gagnat namnet med en digitalisering. Väldigt bra brädrollspel nevertheless.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

KoP
Medlem

Trist att dom inte fick till det.. var lite sugen på detta efter att man i yngre dar spelat just brädspelet. Men men.. life goes on.

Inaktiv
Medlem

Hade helt o hållet glömt detta spel. Klart man spelade det när man var mindre.
Och man får ju hålla med han, vem fan orka sitta o spela i 2-3timmar via datorn? När det gäller spel där man får sitta o vänta på sin tur dessutom, finns ju roligare mer aktiva spel.

Medlem

Underbart brädspel! Spelade det väldigt mycket hos grannkompisen.

Själv så har jag aldrig ägt det själv, men även nu, 20 år senare, så skulle jag köpa det om jag såg det i butik.

Inaktiv

Catan som finns på Live redan är riktigt bra enligt mig. Men eftersom det har mycket enklare regelverk som brädspel så är det lättare att konvertera till videospel.

Ett annat spel som visserligen är realtid, men som är riktigt skoj och har lite brädspels "känsla" är Age of Booty. Släppt för bara några veckor sen.

Testade även demot på ett annat brädspel som finns på Live, Ticket to Ride, men tyckte det var tråkigt.

1
Skriv svar