Nexgenwars.com = Fake

Medlem
Nexgenwars.com = Fake

Surfade in på nexgenwars för några dagar sen och såg att Wii hade sålt 4miljoner exemplar, bara några minuter senare så såg jag en nyhet på Hype.se (http://www.hype.se/nyhet/57103) att Nintendo hade sålt lite drygt 3miljoner exemplar. Jag tog genast en screenshot på nexgenwars, Nintendo hade då sålt 4,366,283 exemplar. Nu idag så såg jag att den hade sålt 4,331,660 exemplar. Hur fan går de till? Härdan efter så tänker jag bara gå på officiella siffror från Nintendo, MS och Sony. Spela roll om dom menar skeppade eller sålda, de blir iaf mer rätt än om man går efter nexgenwars.

Medlem

Omöjligt och följa sådant på pricken, men nej, det vore bättre om de inte försöker ge exakta siffror, tusantal hade funkat bättre.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Undrar vad de baserar sina siffror på egentligen, måste vara typ antagande från branschsiffror eller nåt


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Kan vi inte starta upp en fruitwars.se?

Who will win this summer?

Hallon
Jordgubbar
Smultron


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Kan vi inte starta upp en fruitwars.se?

Who will win this summer?

Hallon
Jordgubbar
Smultron

Jordgubb FTW!! jag ska iaf köpa direkt på releasen nu i sommar


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Nexgenwars listar inte officiella försäljningssiffror, utan en approximation av antalet sålda genom en algoritm. När officiella siffror kommer ut, hur ofta det nu är, korrigeras siffrorna och algoritmen ställs om för att visa den nya försäljningstakten.

Det står i hans FAQ, åtminstone.

Medlem
Skrivet av NexGen Wars:

Remember, these numbers are only estimates, but they are constantly monitored and updated to assure the closest estimates possible for the Xbox 360, Playstation 3, and Wii.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

humm...vad spelar det för roll hur många wii konsoler som sålts?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

yawn


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Kan vi inte starta upp en fruitwars.se?

Who will win this summer?

Hallon
Jordgubbar
Smultron

Jordgubbar har ju så förskräckligt högt realeasepris, dom måste ju sänka
Hallon och smultron finns ju lite överallt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Kan vi inte starta upp en fruitwars.se?

Who will win this summer?

Hallon
Jordgubbar
Smultron

SMULTRON FTW.
Säger ju jag som gammal SmultronGläntan-spelare


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

smultron vinner ju överlägset, inte minst för att det finns i namnet på en av världens bästa filmer, vilken?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

De gröna avlånga och röda runda bären, Krusbär tror jag de heter, är också goa.

Varför måste vi välja förresten?

Och hela konsolkrigsdiskussionen borde ta och mura in sig i ett rum. Att folk ödslar sin tid på detta. :\

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

smultron vinner ju överlägset, inte minst för att det finns i namnet på en av världens bästa filmer, vilken?

Vad är smultronstället?

IMDB top 250ftw


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

vad ska man säga, bergman innan han blev en pretentiös galning med en sjuklig kärlek till rött


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

smultronstället är ett ställe i söderköping där man köper glass, i stora mängder, hur gott som helst!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

De gröna avlånga och röda runda bären, Krusbär tror jag de heter, är också goa.

Varför måste vi välja förresten?

Och hela konsolkrigsdiskussionen borde ta och mura in sig i ett rum. Att folk ödslar sin tid på detta. :\

precis, varför välja när man kan få alla
likadant med konsoler...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Sipmo:

Kan vi inte starta upp en fruitwars.se?

Who will win this summer?

Hallon
Jordgubbar
Smultron

SMULTRON FTW.
Säger ju jag som gammal SmultronGläntan-spelare

Smultron i all ära, men det är ju vild-hallon som är det absolut godaste. Hur ska vi få med självodlat/vilt med i statistiken?

Medlem

När de räknar ut sådant här tar de officiella siffror från olika tillfälen och kollar på hur utvecklingen har gått. Sen är det bara att rita upp funktionen i ett koordinatsystem och följa kurvan och se hur mycket som borde ha sålts just nu.

Alltså, de använder gamla officiella siffror för att räkna ut hur många som borde sålts för tillfället om utvecklingen följt sin trend. Alltså ger det inte så exakta siffror, det är bara estimeringar.

Allt eftersom tiden går får de in nya siffror och kan räkna ut exaktare värden.

Mellanare

Edit: Såg att peak redan skrivit det här. Skit samma.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

smultronstället är ett ställe i söderköping där man köper glass, i stora mängder, hur gott som helst!

Mm, det är jättegott om man vill lägga en smärre förmögenhet på avancerade uppläggningar och lite glass...

1
Skriv svar