EVE Online sväller om en vecka

zsm
Medlem
EVE Online sväller om en vecka

ge mig weapon linking / icon stacking pl0x

Medlem

är det bara jag eller kommer det ett nytt tillägg till Eve mest varannan vecka?


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Hoh-hoh-ho! Det enda som är av ondo är ju prisreduktionen på ammunition. Det skall inte vara gratis att sätta solsystemet i brand.

Medlem

Prisreduktion?!
Säljer ju redan till minimipris i princip
Det känns lite som om dom kommer varannan vecka. Det gör dom ju inte men tiden går väl fortare än man vill tro

Medlem

Tycker fler mmorpgs borde göra såhär

Inaktiv

mmo-torskar


signatur

a"C"RED -

Medlem

Djee, mmo-torskar var rätt ord, de är ju fan inte värda vatten och slösar bara på syre.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Du låter bitter gryzor, ska vi kramas?

Medlem

wwraver: haha <3 <3


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Gryzor, prova att räkna själv kostnaderna tex.

150kr (räknar högt) gånger 12 månader blir 1800kr per år

Nytt spel till dator 400kr, köps ungefär varanan månad blir 2400kr (+ eventuella uppgraderingar till datorn)

Nytt konsol spel är 500-600kr, kanske var tredje månad om man räknar ändå snålt blir 2000kr (500kr st) och 2400kr(600kr st) per år.

Så snarare kommer man billigare undan om man spelar mmo om man räknar ekonomiskt.

Medlem

Speednerfen de genomför kommer suga hårt. Har testat patchen på deras testserver och min fina nanozealot gör blot 2km/s nu. Blir till att träna missilskepp efter mina 13m SP i gunnery

Weaponlinking bådar gott för fleetfights iaf. Hoppas det minskar serverbelastningen.

Medlem

Körde Eve i nära 4 år, tröttna egentligen efter 2 men blev kvar av gammal vana. Och den här expansionen får mig inte att längta tillbaka. Kul ide på spelet men alldeles för långtråkigt.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Körde Eve i nära 4 år, tröttna egentligen efter 2 men blev kvar av gammal vana. Och den här expansionen får mig inte att längta tillbaka. Kul ide på spelet men alldeles för långtråkigt.

Smaken är som baken men akta dig för mitten.

Inaktiv

Alltid skoj med expansioner, sitter själv och väntar på att FanFest ska dra igång imorron här i Reykjavik


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Gryzor, prova att räkna själv kostnaderna tex.

150kr (räknar högt) gånger 12 månader blir 1800kr per år

Nytt spel till dator 400kr, köps ungefär varanan månad blir 2400kr (+ eventuella uppgraderingar till datorn)

Nytt konsol spel är 500-600kr, kanske var tredje månad om man räknar ändå snålt blir 2000kr (500kr st) och 2400kr(600kr st) per år.

Så snarare kommer man billigare undan om man spelar mmo om man räknar ekonomiskt.

Hmm ja skillnaden där är väl att person nr 1 (mmo:arn) får bara en spelupplevelse medan de andra upplever olika spel...
det är ju såklart ett val varje person får göra men man ska nog räkna med att folk har lite svårt att förstå hur man kan snöa in så hårt på ett spel..

Medlem
Skrivet av EmBra:

Speednerfen de genomför kommer suga hårt. Har testat patchen på deras testserver och min fina nanozealot gör blot 2km/s nu. Blir till att träna missilskepp efter mina 13m SP i gunnery

Weaponlinking bådar gott för fleetfights iaf. Hoppas det minskar serverbelastningen.

Det är ju därför man tränat upp caldari från start
Blir bara glad av speednerfen

Inaktiv
Skrivet av EmBra:

Speednerfen de genomför kommer suga hårt. Har testat patchen på deras testserver och min fina nanozealot gör blot 2km/s nu. Blir till att träna missilskepp efter mina 13m SP i gunnery

Weaponlinking bådar gott för fleetfights iaf. Hoppas det minskar serverbelastningen.

Inte direkt som att något annat än lightmissiler gör duglig skada på något som susar omkring i 2000 m/s. En välkommen patch, det är ju något som inte står rätt till när en kryssare med mer än fem gånger massan kör ifrån allt i frigattstorlek utom interceptorer och dessutom är mer eller mindre osårbar mot allt som inte heter Huginn och Rapier.

Medlem

Heavy missiles och heavy assaultmissiles gör grym skada på en HAC som gör 2000m/s.

jag flög mot en cerberus som skjöt mot mig. han var 120km bort och jag tuffade på mot han. När jag kommit så han var 100km bort gick jag in på hull i min zealot.

Jag testade mot t2 battleskeppet Golum och det gick väl hjälpligt att anfalla han men det går inte att speedtanka en golum, eller raven för den delen, tillräckligt länge för att kunna spränga den.

Nää, speedtanka turretBS går fint att göra (sålänge de inte slänger ut garde II :S) men missilskeppen blir numer det ultimata då de alltid gör skada, Även om den är jammad (fof missiler)

Det som kommer ske blir att alla nanoHAC piloter istället kommer flyga Reconskepp, falcons, rapiers och arazu (30km mwd dödare med faction scrambler och gangbonusar).

Och du blesserad, lägger du ner motsvarande kostnad på din t1 fregatt så ska du nog se att du får upp den i samma hastighet som en nanoHAC idag. men du kanske tycker att en 500k t1 frigg ska kunna tackla och hålla fast en 200m HAC?

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

Gryzor, prova att räkna själv kostnaderna tex.

150kr (räknar högt) gånger 12 månader blir 1800kr per år

Nytt spel till dator 400kr, köps ungefär varanan månad blir 2400kr (+ eventuella uppgraderingar till datorn)

Nytt konsol spel är 500-600kr, kanske var tredje månad om man räknar ändå snålt blir 2000kr (500kr st) och 2400kr(600kr st) per år.

Så snarare kommer man billigare undan om man spelar mmo om man räknar ekonomiskt.

Eller så är man som fattig student smart nog i spelet att man tjänar så mycket isk att man kan betala med isk för att spela sina två account 8)

GTCs är det bästa som hänt MMO världen någonsin

1
Skriv svar