EVE Online sväller om en vecka
Gryzor, prova att räkna själv kostnaderna tex.
150kr (räknar högt) gånger 12 månader blir 1800kr per år
Nytt spel till dator 400kr, köps ungefär varanan månad blir 2400kr (+ eventuella uppgraderingar till datorn)
Nytt konsol spel är 500-600kr, kanske var tredje månad om man räknar ändå snålt blir 2000kr (500kr st) och 2400kr(600kr st) per år.
Så snarare kommer man billigare undan om man spelar mmo om man räknar ekonomiskt.
Gryzor, prova att räkna själv kostnaderna tex.
150kr (räknar högt) gånger 12 månader blir 1800kr per år
Nytt spel till dator 400kr, köps ungefär varanan månad blir 2400kr (+ eventuella uppgraderingar till datorn)
Nytt konsol spel är 500-600kr, kanske var tredje månad om man räknar ändå snålt blir 2000kr (500kr st) och 2400kr(600kr st) per år.
Så snarare kommer man billigare undan om man spelar mmo om man räknar ekonomiskt.
Hmm ja skillnaden där är väl att person nr 1 (mmo:arn) får bara en spelupplevelse medan de andra upplever olika spel...
det är ju såklart ett val varje person får göra men man ska nog räkna med att folk har lite svårt att förstå hur man kan snöa in så hårt på ett spel..
Speednerfen de genomför kommer suga hårt. Har testat patchen på deras testserver och min fina nanozealot gör blot 2km/s nu. Blir till att träna missilskepp efter mina 13m SP i gunnery
Weaponlinking bådar gott för fleetfights iaf. Hoppas det minskar serverbelastningen.
Det är ju därför man tränat upp caldari från start
Blir bara glad av speednerfen
Speednerfen de genomför kommer suga hårt. Har testat patchen på deras testserver och min fina nanozealot gör blot 2km/s nu. Blir till att träna missilskepp efter mina 13m SP i gunnery
Weaponlinking bådar gott för fleetfights iaf. Hoppas det minskar serverbelastningen.
Inte direkt som att något annat än lightmissiler gör duglig skada på något som susar omkring i 2000 m/s. En välkommen patch, det är ju något som inte står rätt till när en kryssare med mer än fem gånger massan kör ifrån allt i frigattstorlek utom interceptorer och dessutom är mer eller mindre osårbar mot allt som inte heter Huginn och Rapier.
Heavy missiles och heavy assaultmissiles gör grym skada på en HAC som gör 2000m/s.
jag flög mot en cerberus som skjöt mot mig. han var 120km bort och jag tuffade på mot han. När jag kommit så han var 100km bort gick jag in på hull i min zealot.
Jag testade mot t2 battleskeppet Golum och det gick väl hjälpligt att anfalla han men det går inte att speedtanka en golum, eller raven för den delen, tillräckligt länge för att kunna spränga den.
Nää, speedtanka turretBS går fint att göra (sålänge de inte slänger ut garde II :S) men missilskeppen blir numer det ultimata då de alltid gör skada, Även om den är jammad (fof missiler)
Det som kommer ske blir att alla nanoHAC piloter istället kommer flyga Reconskepp, falcons, rapiers och arazu (30km mwd dödare med faction scrambler och gangbonusar).
Och du blesserad, lägger du ner motsvarande kostnad på din t1 fregatt så ska du nog se att du får upp den i samma hastighet som en nanoHAC idag. men du kanske tycker att en 500k t1 frigg ska kunna tackla och hålla fast en 200m HAC?
Gryzor, prova att räkna själv kostnaderna tex.
150kr (räknar högt) gånger 12 månader blir 1800kr per år
Nytt spel till dator 400kr, köps ungefär varanan månad blir 2400kr (+ eventuella uppgraderingar till datorn)
Nytt konsol spel är 500-600kr, kanske var tredje månad om man räknar ändå snålt blir 2000kr (500kr st) och 2400kr(600kr st) per år.
Så snarare kommer man billigare undan om man spelar mmo om man räknar ekonomiskt.
Eller så är man som fattig student smart nog i spelet att man tjänar så mycket isk att man kan betala med isk för att spela sina två account 8)
GTCs är det bästa som hänt MMO världen någonsin