Resident Evil 5 till pc?

Medlem
Resident Evil 5 till pc?

ja, ge ut det till pc

Medlem

Resident Evil-spelen har väl alltid haft fantastiskt dålig styrning? Och spelet förlorade allt efter tvåan i serien.
"Couldn't care less" som Nina Persson hade sagt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Resident Evil-spelen har väl alltid haft fantastiskt dålig styrning? Och spelet förlorade allt efter tvåan i serien.
"Couldn't care less" som Nina Persson hade sagt.

Fanns en fix till fyran så musen fungerade perfekt

Inaktiv

Däremot blir Resident Evil 4 alldeles för lätt om man nu skulle fixa in en patch för mus-styrning då det är anpassat för handkontroll från början.

Dessutom är det löjligt roligt på PC med en handkontroll, samt att patchen som förbättrade grafiken la det i samma fack som Gamecube versionen så det gör mig lite förbannad att folk går efter recensioner som testar grundversionen utan att uppdatera dem om att det är en patch som infinnes som verkligen höjer spelglädjen (och skulle förmodligen höja betyget avsevärt). Detta gäller FZ också.

Idag hittar man Resident Evil 4 i REA lådan till PC (Och för länge, längesedan också för den delen) för 99:- tack vare usla recensioner överlag, det verkar som om 90% inte är medvetna om att det finns en patch.

Men nu är det ju inte det trådan handlar om, utan,

jag litar på Ubisoft om dem skulle få förtroende för femman också i en eventuell portning till PC, dem har nog lärt sig nu.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

om jag inte minns fel så läste jag på gamereactor för en vecka sedan att dom som ligger bakom street fighter IV sa att spelet ska släppas inom årets slut... men det kanske har blivit ändrat nu dock

Inaktiv

tack för infon om resident evil 4 till pc. nu ska jag skaffa det i och med att jag bara sitter på en pc just nu. jag hoppas verkligen re5 kommer till pc sålde ju min 360 fan


signatur

ToMZoN

Medlem

trevligt, blir dock ändå köp till ps3 för mig.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jaaaaa! Yes! Yes! Yes! Detta blir definitivt ett köp ifrån mig! Skall bokas så fort det går!

Det mest chockerande är att det släpps samtidigt till konsol som pc. Annars brukar PC versionen komma senare.

Jag köpte ju DMC4 till PC och körde det med min Xbox360 kontroll, ett av världens bästa spel enligt mig (älskar DMC serien, spelat alla).

Så detta väntar man på! Det är ju Capcom och inte Eidos som ligger bakom detta!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dom andra RE portarna till pc har varit väldigt dåliga, sämst måste nog vara RE4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väntar på en FZ recension, svära över en halvkass portning igen? Njaetack.

Medlem

"En Windows-version av Resident Evil 5 kan möjligen vara på gång till Windows."

Jaha, jag som trodde att det var en Windows-version till Mac

Medlem

Goda nyheter för alla PC folk får jag säga hoppas att det blir bra en bra portning åt er.

För min del blir det PS3 versionen

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

"En Windows-version av Resident Evil 5 kan möjligen vara på gång till Windows."

Jaha, jag som trodde att det var en Windows-version till Mac

Haha

AI'n ser töntig ut så de kan gärna skippa en PC version


signatur
Medlem

Trevligt - jag ser gärna fler "skräckspel" till pcn.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket trevliga nyheter, dock skulle det inte skada om dom verkligen tog sig tiden att göra en ordentligt portning den här gången.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar