Tvångstankar

Medlem
Tvångstankar

Tjoh, läste just en rubrik på aftonbladet, och det fick mig att fundera, har jag tvångstankar?

Till viss del tror jag det, måste te.x. klicka på båda musknapparna ibland för att "jämna ut", eller dra musen mellan de fina linjerna. Rätt stört egentligen

Någon annan av er som upplever detta?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inte med musen, men jag skulle gissa på att min dator är mer organiserad än någon annans här, likadant med mitt rum.

Musik titlarna ska vara skrivna på samma sätt. Inga konstiga eller slarviga namn med massa siffor blandat med bosktäver. osv, det ska vara tydliga namn. Inga lösa filer någonstans, allt ska vara fint organiserat med mappar.

Bara det absoulut nödvändigaste får finnas på skrivbordet (brandvägg, antivirus, IE, utforskarn). Allt som inte används ska bort från datorn. Sålänge det är så är jag lugn.

Likadant med mitt rum, har lite rensningar då och då för att kasta all skit jag inte vill ha, och allt ska helst ligga fint och prydligt


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Hehe, med just musikfiler har jag samma sak. Filnamnen ska ha ett visst format och ligga i rätt kataloger, och vissa taggar måste vara ifyllda. Fast jag tror inte det kvalificerar som tvångstankar, mer att man vill ha ordning.

Önskar att jag kunde ha samma disciplin med mitt rum, har verkligen mycket skräp man borde kunna slänga... :P.

MFC
Medlem

tvångstankar har väl alla.. på ett eller annat sätt..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Istarius:

Hehe, med just musikfiler har jag samma sak. Filnamnen ska ha ett visst format och ligga i rätt kataloger, och vissa taggar måste vara ifyllda. Fast jag tror inte det kvalificerar som tvångstankar, mer att man vill ha ordning.

Önskar att jag kunde ha samma disciplin med mitt rum, har verkligen mycket skräp man borde kunna slänga... :P.

Mjao bror lite på hur man känner sig, om man t.ex blir orolig och nervös om det inte är som man vill ha det är det väl tvångstankar. Sen kan det ju skilja sig hur stark känslan är. Vissa kan ju bryta ihop totalt. Så farligt är det inte för mig


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag är sjukligt pedant.

Medlem

Mitt skrivbordsunderlägg (irl) måste ligga 1 cm från bordets kant.. Musmatten 0.5 cm från kanterna på utdragsskivan osv.. Böcker måste alltid ligga med rätt sida upp.

Sen om det är rörigt har jag inga problem med... men om det till exempel bara står en svart stol vid tio vita på ett bord så är man tvungen att ta bort den eller byta ut några vita stolar så att det "jämt"..

Eller om några ölflaskor står på ett bord så måste dom stå i en "ordnad oordning"..

Det var så det var förut för mig iaf, inte alls lika mycket nu


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Tror inte att jag har några datorrelaterade tvångstankar.. än, men visst måste filnamnen stämma. En mp3 fil exempelvis får aldrig se ut såhär.

00BRitne-Spezz_Myfavorite.mp3.mp3

Har däremot ett beteende som kan liknas vid en tvångstanke och det är att kolla om dörren är låst precis efter att jag låst den.
Tänker samtidigt att det är bättre dra i dörren ett par gånger och försäkra mig om saken än att komma hem till en länsad lya (eller att gå och oroa mig hela dagen).

Har vi inte haft en sådan här tvångstanketråd tidigare?
Eller handlade den endast om ticks..? hum...

Medlem

Främst i BF2 där väntetiderna är episka, där brukar jag placera den roterande loggan på ställen den passar bra på.

Annars handlar det mest om att resize:a fönster så att inget handtag är över ett annat...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

När jag kommer hem och ska upp för trappuppgången så måste jag springa upp den första delen av trappan innan ytterdörren hinner stängas igen, för annars känns det inte bra


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det måste betyda att jag har bättre kontroll över er, inga tvångstankar alls. Nackdelen är väl att skrivbordet och hemmet ser ut som andra världskriget när det gäller ordning och reda.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Tvångstankar har jag väll inte, men allt ska vara i sin ordning. Är det stökigt så mår jag inte bra..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Främst i BF2 där väntetiderna är episka, där brukar jag placera den roterande loggan på ställen den passar bra på.

Annars handlar det mest om att resize:a fönster så att inget handtag är över ett annat...

Det där med att placera loggan på ställen där den passar bra händer mig alltid när jag spela Bf2(vilket jag aldrig gör längre, men innan). Sen är det lite småsaker som det här med filnamnen, eller t.ex IRL att jag måste alltid kolla dörren så den är låst etc!

Medlem

De tvångstankar jag har är väl att kolla om dörren är låst när jag nyss låst den, rätta till jackan minst två gånger efter att jag rättat till den en gång redan osv.

Medlem

jag måste alltid nynna på någon lotr-låt när jag duschar.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Kanske inte en tvångstanke, men har ett behov av att räkna hur ofta skuggor passerar genom bilen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag klickar på mussen alltid, fast det inte behövs, drar muspekaren runt i kanterna på skärmen, så känns det bra tkr jag:P hahahah


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Ofta när jag tvättar händerna och missar att få över vatten över någon del av handen. Då måste jag gå tillbaka och hälla vatten på den delen av handen med.
Jag kan gå ifrån, och efter ett litet tag så släpper det begäret. Men lite jobbigt är det allt ändå.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det går i vågor, kollar om jag har låst el. om plånboken är där den skall vara i fickan.

En tvångstanke som ofta dyker upp är "måste...sova". Är ibland riktigt irriterande


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

har dragit en väldigt privat paste i en publik irc-kanal en gång, sen dess har jag tvångsbeteendet att alltid ha en punkt kopierad.. aldrig nåt annat
blir lite problem ibland när jag faktiskt kopierar nån annan text, för slutar ofta med att jag paste:ar en punkt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

har dragit en väldigt privat paste i en publik irc-kanal en gång, sen dess har jag tvångsbeteendet att alltid ha en punkt kopierad.. aldrig nåt annat
blir lite problem ibland när jag faktiskt kopierar nån annan text, för slutar ofta med att jag paste:ar en punkt

http://warpdrive.se/35122 kanske?

Inaktiv
Skrivet av prikk:

har dragit en väldigt privat paste i en publik irc-kanal en gång, sen dess har jag tvångsbeteendet att alltid ha en punkt kopierad.. aldrig nåt annat
blir lite problem ibland när jag faktiskt kopierar nån annan text, för slutar ofta med att jag paste:ar en punkt

Det är ju bara vanligt förnuft! Kanske inte en punkt, men måste varje gång efter jag använt clipboardet till något som man inte vill råka pejsta fort kopiera något nytt.

Apropå det, det går väl att fixa skydd mot att råka pejsta saker? Vet att det iaf kommer upp som default om det är för många rader i mIRC, borde väl gå att ställa ned så den triggar på allt.

Inaktiv

man är ju inte ung längre!
det var innan mirc fick denna eminenta funktion

jag hade lurat in min flickvän på irc, och vi snacka i priv, bråkade om nånting, så pejstade jag det i en publik kanal haha
som tur är handlade det inte om typ vårt sexliv eller nåt hahaha

rofl Alcr n1


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

hadde tvångstankar när jag var mindre, inget jag har nu, tack å lov.

Kunnde springa uppe på kvällarna, och kolla så att alla lampor var släkta, kunnde öppna en dörr, kolla på en lampa, stänga dören, öppna igen för att kolla, sen stänga, sen öppna för att kolla, kunnde hålla på så skit länge, med alla rum. det var välldigt jobbigt, å det störde natt sömnen.
sen började jag kolla alla el-jack, att kontakterna satt ordentlig i, ta på dem, och kolla så de sitter riktigt fast.
hehe, nått som var lite farligt var när jag cyklade, då var jag tvungen att släppa styret, och sen räkna till 5 tror jag det var, vilket inte var bra då jag inte kan cykla utan att hålla i händerna, men på nått sätt gick det bra änndå.
hadde lite andra skit saker med, men det är så mycket kännslor i de.
men nu är man pigg å glad, gick hoss en psykopat i nått år, helt värdelöst, växte bort allt själv.
läst lite så här i efterhand, tydligen kan man som barn få sånt härnt, som sedan växer bort.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

hadde tvångstankar när jag var mindre, inget jag har nu, tack å lov.

Kunnde springa uppe på kvällarna, och kolla så att alla lampor var släkta, kunnde öppna en dörr, kolla på en lampa, stänga dören, öppna igen för att kolla, sen stänga, sen öppna för att kolla, kunnde hålla på så skit länge, med alla rum. det var välldigt jobbigt, å det störde natt sömnen.
sen började jag kolla alla el-jack, att kontakterna satt ordentlig i, ta på dem, och kolla så de sitter riktigt fast.
hehe, nått som var lite farligt var när jag cyklade, då var jag tvungen att släppa styret, och sen räkna till 5 tror jag det var, vilket inte var bra då jag inte kan cykla utan att hålla i händerna, men på nått sätt gick det bra änndå.
hadde lite andra skit saker med, men det är så mycket kännslor i de.
men nu är man pigg å glad, gick hoss en psykopat i nått år, helt värdelöst, växte bort allt själv.
läst lite så här i efterhand, tydligen kan man som barn få sånt härnt, som sedan växer bort.

hahaha!
Känner ingen såna där grejjer, minns när jag var ungefär 12-15 år, jag var tvungen att ta på alla saker 4 ggr, nudda jag en gång så var jag tvungen att göra det 3 till.

Nu är min grabb 11 år och han måste "snurra rätt" sin kropp, varje gång han går ur bilen så måste han snurra ett varv så han kommer rätt säger han

jaja, det går över......


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem
Skrivet av prikk:

har dragit en väldigt privat paste i en publik irc-kanal en gång, sen dess har jag tvångsbeteendet att alltid ha en punkt kopierad.. aldrig nåt annat
blir lite problem ibland när jag faktiskt kopierar nån annan text, för slutar ofta med att jag paste:ar en punkt

Fyfan va jobbigt! nåt liknande har hänt mig ett par gånger, det känns då som om bortförklaringar är onödiga, bara att låtsas som om det regnar


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Tycker det var lite roligt med de som tankade musik och störde sig på filnamnen.
1. Köp skivorna (såklart.)
2. Ladda ned orginalreleaserna av samma skiva.

Så gör jag alltid. Ibland bortser jag dock från någon av punkterna.

Men jag har väl en konstig tvångstanke/ovana. Jag vill alltid duscha minst en gång om dagen. Bortsar tänderna minst en gång i veckan också. Folk tycker jag är konstig men det är sånt man får leva med om man ska hålla på principerna

Medlem
Skrivet av IceMan:

gick hoss en psykopat i nått år, helt värdelöst

ja det låter inte som en höjdare att gå till en psykopat

Medlem

jag har koll på reg. skyltar på bilarna för att se om det finns nåt intressant akronym eller siffror, fast siffrorna har jag tröttnat på. Tror jag räknade fram från 001-040.
Det har blivit mindre dock, kör inte bil så mycket längre och har musik att sjunka in i när jag gör det.

Annars vet jag inte, är ganska slarvig som person.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av Blomkruka:

Men jag har väl en konstig tvångstanke/ovana. Jag vill alltid duscha minst en gång om dagen. Bortsar tänderna minst en gång i veckan också. Folk tycker jag är konstig men det är sånt man får leva med om man ska hålla på principerna

wtf


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar