Inga fler prissänkningar för Xbox 360

Robot
Inga fler prissänkningar för Xbox 360
Inga fler prissänkningar för Xbox 360

Bullshit, sådär säger han bara för att folk inte ska vänta med att köpa. Om något år så kommer man få en 360 för en tusenlapp.

Medlem

Vadå, vad kostar skiten nu? 2000kr?

Inaktiv

Behöver de sänka priset mer då? O.o Tycker det är värt pengarna nu. ^^

Inaktiv

5-10 år.. Då borde det väl finnas nya konsoler lustiga uttalanden.

Medlem
Skrivet av rojan:

Vadå, vad kostar skiten nu? 2000kr?

1800kr

Känns onekligen som de säger så här för dom som har väntat med att köpa ska köpa.

Medlem

Det behövs inte fler sänkningar. Xboxen är nästan alldeles för billig. Alltså MYCKET prisvärd.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nästa generation är väl beräknad till 2012-2013? Eller är det gamla rykten?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Visst är det en mycket prisvärd konsoll om man jämför med vad den kostade när den var ny, men sett till vad PS2 och Gamecube kostade framåt slutet av sin generationen så borde 360 kunna sjunka en bit till. Speciellt de dyrare varienterna av konsollen. 3000 för en elite är fortfarande ganska dyrt (även om arcade är snorbillig på 1800:- )

Medlem

de kommer att sänka priset rejält när nästa xboxen släpps, det förstår väl vem som helst.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Bullshit, sådär säger han bara för att folk inte ska vänta med att köpa. Om något år så kommer man få en 360 för en tusenlapp.

Precis

Att berätta att ens produkt ska sjunka i pris om X månader är idiotiskt. Man vill ju så klart att människor ska betala så mycket som möjligt för produkten.

Medlem

Den är nog billig nu.
Har sett den för 1799:- + ett spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Som redan sagts så begår han ju tjänstefel om han säger något annat än att inga prissänkningar planeras. Oavsett hur de planerar egentligen. De vill ju såklart sälja lådorna så dyrt som möjligt.

Medlem

Jag tycker inte att den behöver sänkas mer, snarare höjas lite i pris.

Inaktiv

Priser enligt prisjakt.nu...

Microsoft XBOX 360 Arcade: ca 1700kr
Nintendo Wii: ca 2400kr
Sony Playstation 3: ca 3800kr

Den är riktigt billig just nu.

Medlem

Killar ni kan ju ha i tanke hur mycket material+arbetskostnad+transport också.. så jag undrar hur mycket dem kan sänka nu plus att dem ska gå vinst

Medlem
Skrivet av Pojii:

Killar ni kan ju ha i tanke hur mycket material+arbetskostnad+transport också.. så jag undrar hur mycket dem kan sänka nu plus att dem ska gå vinst

Med tanken på att andra kvartalet i år var tiden de gick i vinst för sin konsol lansering, jo Det tog hela Xbox tid samt tills nu med Xbox 360 för att de ska börja tjäna pengar på verksamheten, och de har de börjar göra nu då de fått tebaka alla sina investeringar.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Bullshit, sådär säger han bara för att folk inte ska vänta med att köpa. Om något år så kommer man få en 360 för en tusenlapp.

Dom lär inte sänka om inte Sony gör en rejäl prissänkning (viket inte är troligt)

Medlem

1799 + fallout 3 är billigt.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Killar ni kan ju ha i tanke hur mycket material+arbetskostnad+transport också.. så jag undrar hur mycket dem kan sänka nu plus att dem ska gå vinst

klart de inte behöver gå med vinst, microsoft är stora nog att bara vilja vara där.

Medlem

Sänker dom priset mer går dom med jättestor förlust, har dom mindre budget kvar för utvecklande och förbättringar.

Tycker det är sjukt billigt redan nu.. På nått sätt sku det ta emot att köpa en xbox för 1000kr, sku inte kännas kvalitet.
Inte för att det äe 100% kvalitet nu
(min xbox e på service i denna stund)

eak
Medlem

1800kr för billigt?? vad är det för fel på folk igentligen??
Konsollen borde dom skänka bort. Dom säljer ju spel för dyra pengar till den.. Tänk bara så mycket alla utvecklare måste betala till Microsoft för att få göra ett spel till deras spelmaskin + alla pengar Microsoft får för att spelen säljs sedan också..

Medlem

Bara så ni vet..här i sverige kanske priset är 1600kr..men i usa är det 199dollar..med andra ord runt 1200-1300kr..och om ni vet siffror så såldePS2 som bäst när den hamnade på 199Dollar..så det är ju en gyllene nummer

Medlem

Microsoft var ju tvugna att sänka för att de inte hade något direkt i mellansegmentet som t ex Sony har.

Där Sony har ps2 hade Microsoft kunnat ha kvar Xbox, men de gjorde ett idiotmisstag och slutade sälja den helt istället, ungefär precis när de började fått ut rätt snygga spel på den.

Sony däremot tog säkerligen bort bakåtkompabiliteten på sina senare ps3-modeller för att kunna fortsätta sälja sina ps2or till världens ände.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

De kan ta ju alltid sänka priset genom att ta bort kostnaden för xbox live guld.

Medlem

Ebn Xbox kostar minst 2400kr, självklart inkluderas hårddisk annars går det ju inte att köra "The New Xbox Experience" utan ett minneskort...

Att det kostar 1200kr om man översätter från dollarn är inte så konstigt då ALLA priser i USA anges utan skatt. dvs. Momsen så där skulle 1500kr stämma. Sedan tillkommer Europaskatt (De vet att vi ser reklam från USA och vi är därför utsatta för den längre och vana att betala mer) på ca 150kr.
Men då snackar vi ju Arcade å den är ju rätt värdelös.

Medlem

Varför sänka mer. Nån mer prisvärd konsol får man leta efter. Har själv 2st en till barnen och en till pappsen mig själv vill säga hehe.

Medlem

Hade inte PS3an kostat skjortan hade det varit det givna valet. Skönare kontroll, gratis onlinetjänst och mer proffsig känsla över lag.

Spelen då? Ja där vinner ju givetvis xboxen utan tvekan, PS3an har sjukt få exklusiva titlar som berättigar de extra tusenlapparna.

Sen tillkommer ju minst en fem papp för en HDTV för oss anakronister som fortfarande sitter på tjock TV.

Näe... tror jag sitter kvar vid min PC ett tag till.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Inaktiv
Skrivet av rojan:

Vadå, vad kostar skiten nu? 2000kr?

Hur mycket kostar en ps3? 4500-5000 kronor?

Snacka inte skit?

Ser du pris skillnaden? Det är såklart att man köper Xbox 360 om man vill ha en bra spelkonsol.

Medlem

När man suger ut 900 kr om året från varje Xbox Gold prenumerant så kan man ju faktiskt sänka priset under produktions kostnaderna beroende på hur många som kör med gold då.

Och det arcade som kostar ca 1600kr och vi alla vet ju vad Arcade innebär... den billigaste Xboxen med HDD kostar idag ca 2 399:- och det är "Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB" men det är ju också faktiskt rätt billigt jag menar biligaste PS3 an på prisjakt går för 3600:- och det är en 40gb men en sak är klart att Xboxen är riktigt billig just nu och att vare sig man väljer arcade eller HDD xboxen så är det en riktigt prisvärd konsol som man får.

Men sen kan man ju faktiskt definiera prisvärd helt på olika sätt jag skälv till exempel och utan att låta som en fanboy tycker att en PS3 för 3600 är mer värd en en 20GB premium för 2399:-.

Man får med PS3'an en mycket bra blu-ray spelare man kan också byta hårdisken till vilken storlek man vill till och märke,
och framför allt en gratis online tjänst + att vi får Home sen så fins det många små fineser som den ladningsbara standard kontrolen med mera.

Fast ett konsol köp beror ju på så mycket mer än bara funktioner det är ju spelen som ska bestäma om man ska ha en 360, PS3'a eller ett wii.

Angående Xboxen's fler exklusiva titlar så har den ju Xboxen faktiskt varit ute mycket längre och med titlar som LBP MGS4 och kommande titlar som Heavy rain och god of war III för att nämna några så kommer det nog att ändras för några eftersom smaken är olika heh.

Men jag som PS3 ägare just nu skulle inte tveka att köpa en 360 arcade om det kom ett spel som jag verkligen skulle vilja ha. och när Mass effect 2 kommer och det är 360 exklusivt då blir det nog en svinbillig arcade

12
Skriv svar