Medlem
Warstories

Ibland händer det roliga oväntade saker när man spelar, saker som inte riktigt är tänkta att vara som de blev men ändå blev ganska roliga eller bra... spelrelaterade "warstories" helt enkelt.

Jag tror vi har snackat om liknande saker i en tråd tidigare, jag minns att jag berättade om en gång då jag spelade maffia och när jag åkte utmed en trottoar så kom det en snubbe och gick vid sidan av vägen med ett hundhuvud istället för ett normalt människohuvud. Han hade blå kostym och ett gult hundhuvud, jag vände bilen men tyvärr är ju maffia gjort så att saker försvinner när man tittar bort så jag såg honom aldrig mer... det roliga är att jag inte hittat någon info om att det skulle bugga på detta vis eller att det skulle finnas en "hundsnubbe" i maffia. Wierd.

I oblivion gick jag längs en stig och vid en korsning ändrades musiken till "fara uppstår"-musiken... och jag tog fram svärdet redo att hugga första sak som rörde sig... jag hörde klirret från glasrustningar och rop från uppretade rövare... en att ha snurrat mig yr började jag inse att de inte skulle komma och efter någon minut så började jag leta efter dem... vart kom ljudet ifrån? Det visade sig att det var två "rövare" som "spawnat" innuti en stor sten, och därinne gjorde de vad de kunde för att få tag på mig - jag tog skada av deras vapen om jag stod på vissa ställen på stenen men de kom aldrig ut ur stenen och jag kunde inte orsaka dem skada... jag gick förbi flera gånger och där var de... fast i stenen.

Har du haft någon skum eller rolig upplevelse som inte var riktigt avsedd av speltillverkaren när du spelat? Berätta!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kul idé, har säkert vart med om massor med skojiga händelser i spel, särskilt BF1942. Kommer inte på något just nu men tråden fick mig att tänka på dena film.

San andreas


signatur

<3

Medlem

Jag blev till ett får i wow och sprang in i en öppenb spis. När jag blev stor igentligen så fastna jag där och kom inte ut. Tur var att jag var låg lvl nog att dö av elden men tog cirka 30 min


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Nödhoppa från ett stridsflygplan på bf2, landade på en black hawk och dog från rotorbladet, kändes inte så tufft ;).

Återkommer när jag minns mer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Var en gång i Oblivion, när jag sprang från ett gäng fiender, varvid jag kom in i en stad.
Vakterna såg såklart mina fiender, och började slåss mot dom men det blev så att en vakt träffade den andra, vilket slutade i att han började skrika "WHY WONT YOU DIE", tills han var död.

Därpå så gick han fram, och sade "hmm, there have been a murder here" och gick sedan vidare för att göra vad nu en npc styrd vakt nu kan tänkas göra (OBS! Språket var kanske inte så i spelet men något liknade, var ganska länge sen )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

blivit attackerad av en Quad Damage i Quake (1).
egentligen var de det röda-aktiga monstret som hoppar långt och attackerar en med "spetsar till armar".

vart ordentligt chockad, stod still tills jag nästan dog och sedan sköt jag ihjäl "Quaden", den gibbades, och sedan dess har jag aldrig varit med om det tidigare, eller hört någon annan råka ut för det.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Minns när jag körde in jeepar i transporthelikoptrarna i BF: Vietnam på diverse lan. Jag kan ju säga en sak - Det var inte accepterat av de fysiska och empiriskt programmerade lagarna.

Inaktiv

I Bf1942 betan gled jag runt på ett fartyg och bombarderade stranden med en av kanonerna. Efter ett tag uppmärksammades vi av fiendeflyg som började bomba oss. När läget blivit kritiskt begav jag mig ut på däck och mötte där kaos. Sirener, flyende spelare, flygplan, och bomber... på väg rakt mot mig. Plötsligt befann jag mig i vattnet och lyckades med stor möda klättra ombord igen, bara för att inse att skeppet var på väg att sjunka. Snart nog var man i vattnet igen och olyckligtvis blev man kvarglömd så jag påbörjade en väldigt lång simtur in mot land. Efter många långa minuter blev jag upplockad av en landstigningsbåt. Vi satte kurs mot närmaste fiendekontrollerade strand och landsteg. Jag hann ta ett par tre heroiska steg innan jag föll död ner.

Efter det satt jag bara och gapa över atmosfären och verklighetskänslan spelet lyckats skapa. Jag var bara en grunt som hade tur vid ett tillfälle för att bli en i mängden av de fallna vid ett annat.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

I Bf1942 betan gled jag runt på ett fartyg och bombarderade stranden med en av kanonerna. Efter ett tag uppmärksammades vi av fiendeflyg som började bomba oss. När läget blivit kritiskt begav jag mig ut på däck och mötte där kaos. Sirener, flyende spelare, flygplan, och bomber... på väg rakt mot mig. Plötsligt befann jag mig i vattnet och lyckades med stor möda klättra ombord igen, bara för att inse att skeppet var på väg att sjunka. Snart nog var man i vattnet igen och olyckligtvis blev man kvarglömd så jag påbörjade en väldigt lång simtur in mot land. Efter många långa minuter blev jag upplockad av en landstigningsbåt. Vi satte kurs mot närmaste fiendekontrollerade strand och landsteg. Jag hann ta ett par tre heroiska steg innan jag föll död ner.

Efter det satt jag bara och gapa över atmosfären och verklighetskänslan spelet lyckats skapa. Jag var bara en grunt som hade tur vid ett tillfälle för att bli en i mängden av de fallna vid ett annat.

Inte för att gå OT nu... men du är inne på någonting här. När nyhetens välbehag inkluderade BF1942, var det bland de bästa spelstunderna i mitt gamerliv. Helt underbart att lira Wake Island, Iwo Jima och Midway, dagarna till ända.

Medlem

Oblivion: Jag gick en tur runt slottet och plötsligt låg en vakt död under en bro, inga fiender inärheten, ingenting. Jag tog hans grejer och upptäckte en flaska alcohol i han inv.
Moral: Alcohol dödar NPCs!

En annan dag var jag ute och gick på en stig coh blir jag anfallen av en bandit som kommer springande mot mig. När han är halvvägs som kommer det en merchant från staden rusandes ut ur skogen vrålandes och däckar banditen i ett enda slag så han far ut i sjön.
Jag undrade va fan som pågick, kanske var ett quest? Gick fram o pratade med merchanten och blev bemött av "Ahhh KEEP AWAY!" Underlig snubbe.

Har mycket mer att komma med men kommer inte riktigt ihåg ordentligt än.

Medlem

jag och en polare är och springer i stv. och help plötsligt hoppar en mage fram och shepar honom!
[http://img262.imageshack.us/img262/2184/namnls26bd.png]


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem
Skrivet av pissenisse:

jag och en polare är och springer i stv. och help plötsligt hoppar en mage fram och shepar honom!
[http://img262.imageshack.us/img262/2184/namnls26bd.png]

Den va ju snygg!

VM i bugg?


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

BF2, ja... jag har faktiskt lyckats att hoppa från ett plan in i en passerande helikopter.

Minns ni fz-nissar när vi höll på med filmen? 30 pers som försökte sig på formationsfallskärmshopp...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hehe ja de blev ju mycket av den


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

När man spelar BF2 modden Point of Existence 2 på vissa banor små infanteri banor, Fallen och Orel, så kan det bli vädligt häftiga situationer. Ungefär så här brukar det se ut ibland:

Hela squadet är samlat och vandra iväg mot en flagga. Som tyskar har vi träffsäkra vapen men med låg skada och slö RPM. Ukrainierna däremot har ett AK-74 besläktat vapen som kallas VEPR med har kikarsikte, hög eldhastighet och rejäl skada. För oss är den enda chansen att överleva en grupp fiender att se dom först, ha bra skydd och skjuta för att träffa. Vi smyger fram, hukande och joggande, tittandes åt alla håll samtidigt. Den täta undervegetationen ger bra kamoflague, även åt fienden.
När vi nått fram till flaggan ser vi fienden. Nästan samtliga har VEPR's. Nån kastar in en rökgranat medans resten tar skydd. Inifrån det växande rökmolnet flyger kulor, och vi tar sikte på mynningsflammorna, de för övrigt bästa måltavlorna i skogen.
Efter en kort strid är flaggan erövrad och vi förbereder oss för den obligatoriska motattacken.

Det finns starka skäl till varför PoE2 blev Moddb.com's Mod of the Year 2006!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

När man spelar BF2 modden Point of Existence 2 på vissa banor små infanteri banor, Fallen och Orel, så kan det bli vädligt häftiga situationer. Ungefär så här brukar det se ut ibland:

Hela squadet är samlat och vandra iväg mot en flagga. Som tyskar har vi träffsäkra vapen men med låg skada och slö RPM. Ukrainierna däremot har ett AK-74 besläktat vapen som kallas VEPR med har kikarsikte, hög eldhastighet och rejäl skada. För oss är den enda chansen att överleva en grupp fiender att se dom först, ha bra skydd och skjuta för att träffa. Vi smyger fram, hukande och joggande, tittandes åt alla håll samtidigt. Den täta undervegetationen ger bra kamoflague, även åt fienden.
När vi nått fram till flaggan ser vi fienden. Nästan samtliga har VEPR's. Nån kastar in en rökgranat medans resten tar skydd. Inifrån det växande rökmolnet flyger kulor, och vi tar sikte på mynningsflammorna, de för övrigt bästa måltavlorna i skogen.
Efter en kort strid är flaggan erövrad och vi förbereder oss för den obligatoriska motattacken.

Det finns starka skäl till varför PoE2 blev Moddb.com's Mod of the Year 2006!

Får nog dra in PoE2 igen snart.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Mjo testade det lite kort kort bara men det var hur kul som helst den lilla stunden. Vi kanske skulle ta och skaffa ihop några och köra squad med KlosterKatten? Har skaffat fram min mic nu.

Medlem

Tankar PoE2 nu

Medlem

Räkna in mig när jag tankat PoE2 ;D


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Grupptryck ! :< tankar PoE2..

Inaktiv

Host, hrm, jag var inte sponsrad av PoE2 teamet för att säga det där


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

1
Skriv svar