Electronic Arts säger upp 500 - 600 personer

Robot
Electronic Arts säger upp 500 - 600 personer
Electronic Arts säger upp 500 - 600 personer

Trevlig nyhet, men synd för arbetarna.:up:


signatur
Medlem
Medlem

Gött, straffas för all skit de släpper. Som dofilus sa, dock synd om arbetarna.

Inaktiv

Är det någon här som saknar något riktigt bra LOTR spel? Finns en del intressanta men de har svagheter...

Jag tycker att EA ska använda sina pengar till bra spel, till exempel hjälpa till Biowares utvecklingen mer att deras spel blir ännu bättre och alla blir glada, för då kommer de förmodligen sälja bra.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Är det någon här som saknar något riktigt bra LOTR spel? Finns en del intressanta men de har svagheter...

?

OnT
De borde sålt lite utvecklare istället

Medlem

:D:D:D


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Frågan är bara hur detta drabbar Dice.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Dice är bajs


signatur

a"C"RED -

Medlem

@ HYBRiS: Drabbar det Dice blir det personlig vendetta mot EA. Jag hoppas du följer med.

Inaktiv

EA har väl aldrig gjort något bra... Bara patchar hit och dit. Så de gör inget om dom säger upp folk...

SKIT EA!!!!!:evil:

Inaktiv

Tråkigt, kan inte förstå hur man tycker det är bra?
Man behöver inte köpa spel om dom är från EA eller?
Någon får gärna förklara för fattar inte:)

Inaktiv

tråkig nyhet (gillar inte EA men det e tråkigt att man ska behöva sparka folk). EA kanske ska sluta spotta ur sig 200 expansioner av the sims och sluta köpa upp halva spelbranchen

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

Tråkigt, kan inte förstå hur man tycker det är bra?
Man behöver inte köpa spel om dom är från EA eller?
Någon får gärna förklara för fattar inte:)

Bara EA hat inget nytt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Jag förstår inte? Tycker ni att de här spelen är värdelösa? C & C-serien? NFS-serien? NHL och FIFA? The Sims? Medal Of Honor? O.o

Just ja... glömde ju... HATA det som är populärt. 8)

Inaktiv
Skrivet av klossen:
Skrivet av ChuppyBear:

Tråkigt, kan inte förstå hur man tycker det är bra?
Man behöver inte köpa spel om dom är från EA eller?
Någon får gärna förklara för fattar inte:)

Bara EA hat inget nytt.

hehe, förstår att det är EA hat, men förstår inte riktigt varför detta EA hat är så stort?

Fick ett litet svar tre inlägg innan detta, men men.

Medlem

Kanske borde sänka EA chefens lön med några miljoner i månaden istället för att sparka folk.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Har folk slutat att köpa Sims-expansioner och prylpaket? :/

Medlem

Fler mindre utverklare tack men det är väl att önska något omöjligt idag. Både pengar och svårt att bemöta en osäker marknade tack vare all pirat kopierade spel. Både konsol och pc.

Synd på EA som faktiskt gjort en del bra tittlar genom åren. Alla har sina brister men att hata är väl ändå att ta i. Spel demos är till för att testas innan köp.

Medlem

EA hatet baseras på att EA ibland haft en tendens att släppa spel fullt med diverse buggar och sen ta flera månader att patcha dem eller så patchar dem inte alls har jag hört iaf.
Ju större företaget är , desto lättare att ställa högre krav

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Har folk slutat att köpa Sims-expansioner och prylpaket? :/

Nej. Precis som folk inte har slutat att tro att de äger allt bara för att internet finns.

Ja, jag syftar på piratkopiering.

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:

Har folk slutat att köpa Sims-expansioner och prylpaket? :/

Haha det verkar så

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:

Jag förstår inte? Tycker ni att de här spelen är värdelösa? C & C-serien? NFS-serien? NHL och FIFA? The Sims? Medal Of Honor? O.o

Just ja... glömde ju... HATA det som är populärt. 8)

De är väll okej spel, men problemet är att det kommer för många av samma serie. Vi vill ha någonting nytt och fräscht, och om de ger något nytt är det skräp! Istället för alla the Sims expansioner hade de kunnat gjort ett riktigt bra spel istället.

Är det någon som verkligen tycker om att det släpps expansioner hela tiden, ett eller kanske två duger men The Sims 2 har ju typ 20...

Dessutom blir det jobbigt om man måste installera om. WoW till exempel är ju en smärta nu!

Körde ettan, men det sög


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hur kan vissa här vara GLADA? Detta påverkar ju KNAPPAST deras chefer som tar besluten om vilka spel som skall släppas, och det ständiga patchandet med mera. Såvitt jag förstår är det ju främst utvecklarna i sig som drabbas.
Medans cheferna sitter gott på samma lön förmodligen.

Medlem

Personligen tycker jag att EA har rykt upp sig en hel del de senaste åren. Deras obligatoriska serier som t.ex. NHL och FIFA har genomgått nödvändiga uppdateringar efter att ha börjat sega till sig av flera år med samma gamla grejer, och de har även utvecklat ett antal nya titlar som är väldigt intressanta, t.ex. Skate och Dead Space. Dessutom har de köpt upp studior som DICE och Bioware vilket i sin tur leder till ett antal intressanta titlar.

Och precis som det har påpekats tidigare... Hur kan någon bli glad av ett företag (som varken skadar dig själv eller andra) är tvungen av att säga upp flera hundra anställda? Tycker nästan synd om personer som är så pass tjuriga och envetna av sig att de verkligen blir glada över att folk mister sina jobb, bara för att företaget de jobbar hos råkar göra vissa saker som dessa gnällarslen inte tycker är underhållande. Väx upp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

"det är C00lt o vara EA hatare l0Lz!!!!!%":|


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det finns en dum kommentar här nånstans som kombinerar EA och Microsoft men jag orkar inte fundera ut den...


signatur
Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

Tråkigt, kan inte förstå hur man tycker det är bra?
Man behöver inte köpa spel om dom är från EA eller?
Någon får gärna förklara för fattar inte:)

EA var helt underbara på 80-talet och tidigt 90-tal. Släppte inte bara spel, utan även kreativa program som Deluxe Paint, som var ett ledande grafikprogram innan Photoshop och andra kom.

Men sedan kom deras sportfenomen. Började släppa NHL hockey '93, '94, '95 osv och det var knappt någon skillnad mellan dem. Så de tappade förtroendet för att mjölka sina produkter så mycket.

Samtidigt under 90-talet så köpte de en mängd olika populära spelutvecklare, så som Origin, Bullfrog, Westwood Studios osv. Och de las alla ner. Och den generalla kvalitén sjönk något rejält på deras spel.

EA köpte Bioware för ungefär ett år sedan, och många är nu rädda att något liknande ska ske med Bioware, att deras spel blir sämre och sämre, för att sedan försvinna.

Och sedan kom hela Sims grejen, som många ogillar för det mjölkas så väldigt med olika expansioner osv.

Sedan runt 2003 så blev det stora rubriker om att EAs spelutvecklare jobbar under väldigt dåliga villkor. Är tvungna att jobba en massa gratis övertid varje vecka för att behålla jobbet för annars så ger de jobbet till någon annan (och det är många som vill jobba som spelutvecklare idag).

Sedan så blir det en hel del patchstrul med Battlefieldspelen eller något sådant. Inte så insatt i Battlefield så jag har inte så stor koll på vad som egentligen hände.

Dock så har EA förbättrat sitt rykte i år, i och med att de satsar på nya spel och inte bara licenser och uppföljare, så som Dead Space och kommande Mirror's Edge.

Fast samtidigt så har de fått mycket gnäll i år för deras användning av ett kopieringsskydd till PCn så man bara kan installera spelen ett visst antal gånger tills man behöver kontakta support för att kunna installera det igen (och hoppas på att de ger en den möjligheten). Många är kritiska på hur de kommer kunna spela om deras spel i framtiden när de lagt ner supporten för spelet om 5+ år eller så.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av ChuppyBear:

Tråkigt, kan inte förstå hur man tycker det är bra?
Man behöver inte köpa spel om dom är från EA eller?
Någon får gärna förklara för fattar inte:)

*En riktigt bra förklaring av Kazutoyo*

Tack så mycket förklaringen, är inte så insatt vet bara att många har hat mot EA din förklaring klargjorde mycket.

Kan bara säga att jag också tycker att deras spel som dom släpper gång på gång(t.ex. NHL, FIFA, MADDEN) har blivit mycket bättre, så det är faktiskt nya spel nu för tiden. Är väl så att dom gör en uppdatering var 5:e år.

Det där med skyddet har jag inte orkat läsa om, tack för förklaringen där också:)

12
Skriv svar