Electronic Arts säger upp 500 - 600 personer

Skrivet av Kazutoyo:

Släppte inte bara spel, utan även kreativa program som Deluxe Paint, som var ett ledande grafikproblem innan Photoshop och andra kom.

Jag håller med om att Photoshop är ett ledande grafikproblem (hujeda mig), men Deluxe Paint?

Medlem

Bra skrivet Kazutoyo. Många är som sagt bittra över att EA förstört en del fina spelserier genom att köpa upp företag och sedan anpassa dessa spel till EA:s policy. De har portat många spel väldigt dåligt och sedan är förvånade att folk inte köper pc-versionerna tex...

Nej jag hoppas att de splittras eller försvinner helt. De har blivit för dominerande på marknaden. Fördummar sina spel och kommer sällan med nåt intressant.

Medlem

Snälla alla är mot arbetarna på företaget. Vad man än tycker om EA:s ledning så tycker jag inte direkt det är "FAN VA GÖTT!" att 6% av arbetarna får gå.

Aja. Man kunde inte vänta sig något annat. Vi spekulerade ju ganska mycket om det för några veckor sen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Vi vill ha någonting nytt och fräscht, och om de ger något nytt är det skräp! Istället för alla the Sims expansioner hade de kunnat gjort ett riktigt bra spel istället.

Ja shit, bra idé! Det hade varit coolt om Maxis istället för att bara göra Sims typ gjort ett gigantiskt, överambitiöstspel och iaf FÖRSÖKT göra något nytt! Typ, om man startade som liten encellig varelse och sen fick leda den genom evolutionen ända tills man fick moderna farkoster och kunde utforska rymden, och kanske typ bestämma hur ens ras skulle se ut varje gång den muterade!!!

Kan nån maila dem den idén?

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Kazutoyo:

Släppte inte bara spel, utan även kreativa program som Deluxe Paint, som var ett ledande grafikproblem innan Photoshop och andra kom.

Jag håller med om att Photoshop är ett ledande grafikproblem (hujeda mig), men Deluxe Paint?

du kan inte läsa va?

Medlem

DÖ EA


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av Jinx:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Kazutoyo:

Släppte inte bara spel, utan även kreativa program som Deluxe Paint, som var ett ledande grafikproblem innan Photoshop och andra kom.

Jag håller med om att Photoshop är ett ledande grafikproblem (hujeda mig), men Deluxe Paint?

du kan inte läsa va?

Jodå, jag läser utan problem, men ser du inte den roliga felskrivningen?

Inaktiv

Det är väl dom som försvinner som det är synd för? Alla drabbas faktist av krisen i hela världen.. även vi när vi t.ex handlar mat och saker.

Tänker mest på dom som har förlorat jobbet

Inaktiv

Intelligent att man lägger energi på att hata en sådan abstrakt sak som ett varumärke samtidigt som man känner sympati för de som arbetar där. Tsk-tsk-tsk...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Kazutoyo:

Släppte inte bara spel, utan även kreativa program som Deluxe Paint, som var ett ledande grafikproblem innan Photoshop och andra kom.

Jag håller med om att Photoshop är ett ledande grafikproblem (hujeda mig), men Deluxe Paint?

Haha, ojsan! Grafikprogram, såklart

Medlem

Nu kanske de försöker satsa på att göra BRA spel istället för många? *håller tummarna*

Skrivet av showerguy:

Alla drabbas faktist av krisen i hela världen.. även vi när vi t.ex handlar mat och saker.

Fuck ekonomin, miljön är viktigare. Och vad är det som pajar miljön? Jo vår överkonsumption.
Och vad är lågkonjuktur om inte en minskning i komsumption?

EA ville uppenbarligen skära ner på personalutgifterna med 6%. Kunde de inte minskat alla löner med 6% och infört 7,5-timmarsdagar istället? Alla får fortsätta arbeta, EA kan spara, och arbetarna har inte råd med lika mycket onödig, miljöbelastande lyxkonsumption längre!

Alla vinner, yay!

Jo, jag vet att det finns en del problem med mitt naiva resonemang ovan. Men jag tycker att alla bör reflektera över varför vi tvingas jobba åtta timmar om dagen för att sedan lockas till en livsstil fylld med onödig lyxkonsumtion.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av showerguy:

Alla drabbas faktist av krisen i hela världen.. även vi när vi t.ex handlar mat och saker.

Fuck ekonomin, miljön är viktigare. Och vad är det som pajar miljön? Jo vår överkonsumption.
Och vad är lågkonjuktur om inte en minskning i komsumption?

EA ville uppenbarligen skära ner på personalutgifterna med 6%. Kunde de inte minskat alla löner med 6% och infört 7,5-timmarsdagar istället? Alla får fortsätta arbeta, EA kan spara, och arbetarna har inte råd med lika mycket onödig, miljöbelastande lyxkonsumption längre!

Alla vinner, yay!

Jo, jag vet att det finns en del problem med mitt naiva resonemang ovan. Men jag tycker att alla bör reflektera över varför vi tvingas jobba åtta timmar om dagen för att sedan lockas till en livsstil fylld med onödig lyxkonsumtion.

1200 poster+ snacka om överkonsumption av el för att kunna skriva lite newageigt mjäk. Överkonsumption är inte bevisat, lite som gud / aliens / växthuseffekten / spöken
Bra kommentar !

Skrivet av Fisse:

Överkonsumption är inte bevisat, lite som gud / aliens / växthuseffekten / spöken
Bra kommentar !

Ganska få saker som är "bevisade". Vetenskap handlar först och främst om teorier. Och när överväldigande mycket pekar mot samma teori så får man behandla den som fakta, annars stagnerar samhället.

Skrivet av Fisse:

1200 poster+ snacka om överkonsumption av el för att kunna skriva lite newageigt mjäk.

Ironiskt nog så arbetar jag ju också med skapandet av rena lyxprodukter, och gnäller på ett forum som handlar om lyxkonsumption.

Medlem

Om detta är den enda stora neddragningen så har de nog klarat sig ganska bra. 6% av personalstyrkan är något som de nog kan göra sig av utan en större inverkan på deras utveckling.

De lär nog återanställa det dubbla så fort konjunkturen vänder.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skrivet av Naraccas:

Om detta är den enda stora neddragningen så har de nog klarat sig ganska bra. 6% av personalstyrkan är något som de nog kan göra sig av utan en större inverkan på deras utveckling.

Detta var det som mina fördomar sa mig också.
Och vad innebär en minskning av personalstyrkan om utvecklingen inte ska påverkas?
Jobba hårdare och skapa spel "effektivare"! (=lägre kvalitet)

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Nu kanske de försöker satsa på att göra BRA spel istället för många? *håller tummarna*

Du kan inte vara så insatt i spelvärlden om du missat Crysis, skate, Battlefield, Dead Space + alla goa sportspel,,

your loss :b

Medlem

EA har ju blivit lite mer framgångsrik känner jag sista året än vad dom har varit tidigare

Spore (Säg vad du vill men det säljer)
Sims
Battlefield
Age of Reckoning
Sport serien

Det ända jag skulle vilja bitchslapa är deras RTS team.. Dom gör allt på fel sätt.. dom gör BFME och sedan dras direkt in till en ny prodution (C&C3) och då glöms BFME bort.. görs någon onödig patch som itne gör någon skillnad.. Nu när Red Alert 3 har kommit så kommer dom säker sluta underhålla C&C3 och nu sitter RTS gänget och spånar på BFME 3 eller vad det kan va så dom patchar väl RED Alert 3 i något år med en expansion och sedan glöms det spelet bort.

Där gillar jag mer Blizzard.. dom patchar lite hela tiden.. Relic kan man också gilla.. men tycker dom är fruktansvärt sega

Medlem
Skrivet av misanthropic_666:

EA har väl aldrig gjort något bra... Bara patchar hit och dit. Så de gör inget om dom säger upp folk...

SKIT EA!!!!!:evil:

Bara bra! Låt människorna som jobbar på EA få kicken mitt i en finanskris precis innan jul. Deras ungar förtjänar inga julklappar ändå! HaHAHGAa!11!

Så kan jag sitta här på mitt prepubertala arsle och domdera över min xbox live-mick när jag pwnar alla n00bs i [lägg in arbiträrt spel-namn här] 8.

Medlem

Det bästa EA spelet är nog Dead Space.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Dannie:

Har folk slutat att köpa Sims-expansioner och prylpaket? :/

Nej. Precis som folk inte har slutat att tro att de äger allt bara för att internet finns.

Ja, jag syftar på piratkopiering.

men sluta.. Spel säljs som aldrig förr.. Det är den globala ekonomin som är i gungning..

Medlem

Visst fan är det tråkigt för arbetarna.. Men det är säkert ännu tråkigare för barnarbetare i nått fattigt land.

Vad jag menar är att folk bryr sig bara om det som kan påverka en själv. EA förlorar pengar = EA blir minskar i storlek = Nått annat företag får chansen att konkurrera.
Även om nu nått annat företag skulle ta över kronan från EA nån dag så behöver ju inte det betyda att spelen blir bättre. Men snart känns det som att det knappast kan bli sämre.

dvs..
Woohoo! Hoppas dom blir tvugna att stänga avskeda ännu fler.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Det bästa EA spelet är nog Dead Space.

Jag satt väldigt länge och klurade, men kom inte på något. Dead Space är iaf det bästa de har släppt på väldigt, väldigt länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar