Bill Roper går till Cryptic

Inaktiv
Bill Roper går till Cryptic

Känns som Ropers största misstag i sitt liv var att lämna Blizzard. Eller efter det misstaget att göra ett till och lägga upp hellgate och Mythos så dåligt. De hade faktiskt kunnat fått ekonomin att gå runt.

Nu går det inte ens spela mythos eller hellgate online. och båda spelen är ONLINE spel. Men hellgate går ju fortfarande lira singelplayer som är rätt ok

Medlem

Hade hoppats på en comeback i Blizzardkostymen

Medlem

Denna killen hade kunnat göra flera unga grejer, men bara tillsammans med sina gaml north polare. Han skulle aldrig lämnat blizzard.

Medlem

Fan va trist.. han skulle stannat kvar..

Medlem

Men, inte skulle han stannat kvar i det företag vi alla nu skall hata väl? Har jag missat något?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Och en tråkig sak till är att jag tror inte det kommer gå så mycket bättre för han nu heller... Alltid tragiskt när bra namn faller bort i missöden.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Härligt att han går till Cryptic i varje fall. Väldigt säregen studio som vågar göra vad de vill/kan och även har budgeten till det.

Helt rätt studio för Roper.

Medlem

Är det någon som vet varför han egentligen lämnade Blizzard? Var väl rykten om att det var någon intern "fight" mellan honom och några andra?
Om det nu är så att han gick för att han ville ha en ny utmaning är det ju en helt annan sak.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad jag kommer ihåg så var en intern "dispyt".. det handlade om företagets framtid och att Roper inte delade den syn som cheferna på Blizzard hade (Detta var innan WoW släpptes).

Han valde att gå efter det och ett dussin andra

Inaktiv
Skrivet av sasserdude:

Känns som Ropers största misstag i sitt liv var att lämna Blizzard. Eller efter det misstaget att göra ett till och lägga upp hellgate och Mythos så dåligt. De hade faktiskt kunnat fått ekonomin att gå runt.

Nu går det inte ens spela mythos eller hellgate online. och båda spelen är ONLINE spel. Men hellgate går ju fortfarande lira singelplayer som är rätt ok

Spelade Hellgate förra veckan online och det gick bra De har låst upp subscription-materialet för alla nu också!

1
Skriv svar