Medlem

Verkar nice! , kommer till pc 2009 orkar inte vänta... :D:D


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av General_Toxer:

Spelet är klart värt pengarna, skit kul
den ''billiga'' humorn passar perfekt

Det är tack vare invandrarna som du kan äta dina pizzar. Så lägg av med rasismen , tack

Vad snackar du om?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Bara lite gnäll> Det stavas "defibrillator"

Bra recension i övrigt


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

känns lite oseriöst jämfört med handlingen i gta4 men det är liks för bannat roligt ^^

Inaktiv

IMO.

Ett av de sämsta köpen hittils må jag säga. Visst, det är kul i ca 15 min. Göra karaktären, skjuta lite :). Sätta sig i ett fordon, skratta åt bil"fysiken". Sidouppdragen var rätt roliga, men jag tröttnade fort.

Pimpa bilar. Varför? De är inte snygga, de är inte roliga att köra och det är förbannat svårt att skaka av sig ev. fi-fordon. Det är som man har spännt en bogser lina mellan ens egen bil och de andra. blä!

Ai:n? Kan ta ett exempel: man står och har skjutit ihjäl massor av folk och fortfarande stannar polisbilarna knappt 5 meter framför en o kliver ut o ber om att man ska sättta en bula i plytet på dem. Så att den är inte så bra, nej. men å andra sida ska det ju vara skoj;)

Storyn? Var bra, kul o intressant.

Men overall:
Inget för mig. 2/5 hade fint:)

Inaktiv
Skrivet av sebulba666:
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av General_Toxer:

Spelet är klart värt pengarna, skit kul
den ''billiga'' humorn passar perfekt

Det är tack vare invandrarna som du kan äta dina pizzar. Så lägg av med rasismen , tack

Vad snackar du om?

Hmm ser ingen rasism.

Avstängd

När jag såg några filmer på youtube så märkte jag hur dåligt de hade gjort bilfysiken, och det gillar inte jag...
Därför vet jag inte om jag vill ha spelet, det skulle vara kul med coop men grafiken/bilfysiken ser icke bra ut.

Medlem

Fysiken i bilarna och körkänslan fattas totalt! Ettan var mycket bättre än 2;an, t.om grafiskt var ettan bättre. Mycket snyggare grafik i ettan än tvåan?? Men ska ge tvåan en chans ändå.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Löjligt skräp? Öh, ja.

Medlem

Saints Row 2 gör så mycket rätt som GTA IV gör fel.
I GTA IV tog de bort just en massa av de saker som gjorde de gamla GTA-spelen så roliga. Som småuppdragen, att kunna köpa fastigheter och tjäna pengar på de, löpa amok på stan m.m.

De enda sakerna jag tycker är bättre i GTA IV är givetvis grafiken (ljussättningen av staden är grym) och bilfysiken. Även Euphoria-fysiken på karaktärerna.
Men sen har de tagit bort det mesta roliga och ersatt med meningslösa saker som biltvätt och sociala aktiviteter (visst det kul att gå och bowla första två gångerna, men sen blir det enbart ett irritationsmoment när Roman ringer stup i kvarten).
Annars är det nog bara möjligheten att kunna ta skydd bakom objekt som är riktigt bra i GTA IV, som jag saknar i SR2.
Den talande GPS:en i bilarna var ännu en menlös sak, som jag stängde av efter fem minuter.
I SR2 däremot har de en bättre GPS-funktion som automatiskt lär sig att lägga in genvägar, allteftersom man upptäcker dem. Mycket användbart.

SR2 är rent grafiskt ganska lik 1:an. Men med en del småförbättringar. Den största skillnaden ligger i de små detaljerna. Som att man kan plocka upp nästa vilket objekt som helst och slåss med, eller kasta på folk.
AI:n är märkbart förbättrad också.
Om man t.ex snor en MC som inte har plats för passagerare så springer inte ens homies efter en. De snor istället första bästa MC/bil och ÅKER efter en. Dessutom kan både man själv och AIn använda andra människor som mänskliga sköldar.

GTA IV ska ha satsat på en mörkare ton och mer realism. Men vem har sagt att realism = spelglädje?
Det är just alla små detaljer som gör SR2 så mycket roligare. Man kan helt enkelt driva runt i staden och göra "ingenting". Lattja runt med spelmotorn helt enkelt. Gör man det i GTA IV så är snuten där på två röda och är ett elände att bli av med. Lite VÄL svårt för att det ska bli underhållande. Gillade mer systemet i de äldre GTA-spelen där snuten tröttnade efter ett tag när de jagat en och man sakta men säkert tappade en wanted star i taget.

SR2 är lite som SR1 med stänk av det gamla Postal 2 med allt skruvat nöjesvåld.
Gillar man de äldre GTA-spelen bättre (Läs: GTA Vice City och SA) samt även gillade Postal 2, så kommer man sannolikt gillar Saints Row 2.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Fysiken i bilarna och körkänslan fattas totalt! Ettan var mycket bättre än 2;an, t.om grafiskt var ettan bättre. Mycket snyggare grafik i ettan än tvåan?? Men ska ge tvåan en chans ändå.

Du borde nog spela 1:an igen för det är nog något du bara har fått för dig, eller så har du vant dig vid gta grafiken.
För saints row 2 ser ut som saints row alltid har gjort tycker jag och fysiken i bilarna tycker jag är likadan som tidigare...

Inaktiv
Skrivet av Mulletmidget:

Saints Row 2 gör så mycket rätt som GTA IV gör fel.
I GTA IV tog de bort just en massa av de saker som gjorde de gamla GTA-spelen så roliga. Som småuppdragen, att kunna köpa fastigheter och tjäna pengar på de, löpa amok på stan m.m.

De enda sakerna jag tycker är bättre i GTA IV är givetvis grafiken (ljussättningen av staden är grym) och bilfysiken. Även Euphoria-fysiken på karaktärerna.
Men sen har de tagit bort det mesta roliga och ersatt med meningslösa saker som biltvätt och sociala aktiviteter (visst det kul att gå och bowla första två gångerna, men sen blir det enbart ett irritationsmoment när Roman ringer stup i kvarten).
Annars är det nog bara möjligheten att kunna ta skydd bakom objekt som är riktigt bra i GTA IV, som jag saknar i SR2.
Den talande GPS:en i bilarna var ännu en menlös sak, som jag stängde av efter fem minuter.
I SR2 däremot har de en bättre GPS-funktion som automatiskt lär sig att lägga in genvägar, allteftersom man upptäcker dem. Mycket användbart.

SR2 är rent grafiskt ganska lik 1:an. Men med en del småförbättringar. Den största skillnaden ligger i de små detaljerna. Som att man kan plocka upp nästa vilket objekt som helst och slåss med, eller kasta på folk.
AI:n är märkbart förbättrad också.
Om man t.ex snor en MC som inte har plats för passagerare så springer inte ens homies efter en. De snor istället första bästa MC/bil och ÅKER efter en. Dessutom kan både man själv och AIn använda andra människor som mänskliga sköldar.

GTA IV ska ha satsat på en mörkare ton och mer realism. Men vem har sagt att realism = spelglädje?
Det är just alla små detaljer som gör SR2 så mycket roligare. Man kan helt enkelt driva runt i staden och göra "ingenting". Lattja runt med spelmotorn helt enkelt. Gör man det i GTA IV så är snuten där på två röda och är ett elände att bli av med. Lite VÄL svårt för att det ska bli underhållande. Gillade mer systemet i de äldre GTA-spelen där snuten tröttnade efter ett tag när de jagat en och man sakta men säkert tappade en wanted star i taget.

SR2 är lite som SR1 med stänk av det gamla Postal 2 med allt skruvat nöjesvåld.
Gillar man de äldre GTA-spelen bättre (Läs: GTA Vice City och SA) samt även gillade Postal 2, så kommer man sannolikt gillar Saints Row 2.

Jag säger att realism ger mig spelglädje.:up:

Medlem

Så länge det finns coop kommer jag köpa det här (till PC ofc). Har spelat sönder Mercenaries 2 med en polare nu (det var hur kul som helst), det här kommer sitta som handsken!

Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av General_Toxer:

Spelet är klart värt pengarna, skit kul
den ''billiga'' humorn passar perfekt

Det är tack vare invandrarna som du kan äta dina pizzar. Så lägg av med rasismen , tack

Du ser invandrare som pizzabagare/hiphopare och reagerar på "billig humor" som rasistiska tankar gentemot dem samtidigt försöker du visa alla hur du sätter stopp för rasism. Allt detta i ett par små meningar. Om du är ett troll så fick du verkligen till det där! Skönaste inkägget någonsin

KoP
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Fysiken i bilarna och körkänslan fattas totalt! Ettan var mycket bättre än 2;an, t.om grafiskt var ettan bättre. Mycket snyggare grafik i ettan än tvåan?? Men ska ge tvåan en chans ändå.

Så.. bara för att grafiken i ettan var bättre gör det 2'an automatisk till ett sämre spel? :S Spelvärdet i 2'an är ju långt mycket bättre än vad det var i 1'an.. finns ju långt mycket mer saker att göra i 2'an och icke att förglömma.. co-op!

Medlem

[quote=Grön]

Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av General_Toxer:

Spelet är klart värt pengarna, skit kul
den ''billiga'' humorn passar perfekt

Det är tack vare invandrarna som du kan äta dina pizzar. Så lägg av med rasismen , tack

haha, wtf?

Medlem

mycket roligare än gta enligt min smak

Medlem

Ett spel som växer med tiden tycker jag. Hade kört GTA IV kort innan och hatade SR2s bilfysik och grafik. Kände lite "vafan".
Skapandet av karaktären e skitskoj, och man kan ju piffa till sin dude senare i spelet också.
Men sen börja man fatta grejen me spelet. Började köra lite av minispelen och märkte hur mkt bättre de blivit än de var i ettan.
Mycket mindre irriterande om man misslyckades, spelet sparade emellan varje level utan att man märkte det, liksom efter varje mission...
Helt enkelt, mini-spelen var mkt bättre, och för mig gjorde de spelet i princip.

Det finns massvis med minispel som man inte upptäcker direkt, slaktade många gängmedlemmar i ett mission, när de sen va slut så hoppade ja o mitt crew in i en bil, fick jag erbjudande om o göra ett mini-spel med drive-by för att jag mördat så många gängmedlemmar på så kort tid

Bilfysiken lär man sig att hantera med tiden, och faktiskt älska.
(Egentligen är ju GTA's bilfysik jävligt frustrerande också...powerslides e ju åt helvete kommer ni väl ihåg???)
De har försökt att göra spelet så att man inte ska bli irriterad så ofta. Alla som har försökt springa i trappor i GTA IV vet ju hur jävla skoj de e...såna grejer stöter man inte på, enda minuset är väl att de kan ta ett jävla tid att fylla på sitt liv med käket ibland..

Finns en del småmissar, men överlag e de ett kanonspel. Fyra är rätt betyg iaf tycker ja..

En grej jag upptäckt, på 360, är att spelet fryser hela konsollen ibland? Det gäller ENDAST med detta spel så PS3 fanboys kan hålla käften...uppenbarligen nåt de missat i programmeringen.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

En grej jag upptäckt, på 360, är att spelet fryser hela konsollen ibland? Det gäller ENDAST med detta spel så PS3 fanboys kan hålla käften...uppenbarligen nåt de missat i programmeringen.

Har sett det hända med en kompis spel, men inte med mitt eget ex. För honom fungerar det att polera skivan lite och sen spela igen.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av General_Toxer:

Spelet är klart värt pengarna, skit kul
den ''billiga'' humorn passar perfekt

Det är tack vare invandrarna som du kan äta dina pizzar. Så lägg av med rasismen , tack

Är du hög eller nått? vart finns rasismen?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

ja tror inte det verkar så nice endå

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av General_Toxer:

Spelet är klart värt pengarna, skit kul
den ''billiga'' humorn passar perfekt

Det är tack vare invandrarna som du kan äta dina pizzar. Så lägg av med rasismen , tack

wtf? Jag fattar inte vad du menar. Möjligtvis är det du som är rasist som direkt förknippar invandrare med pizza. Hehehe.

Måste testa detta spel för övrigt, verkar grymt! Har ju spelat GTA sönder och samman, och DLC har man inte sett röken av som de lovat. Sista jag hörde skulle det komma först nästa år.

Medlem

precis klarat spelet och de va långt och mycket kul!

12
Skriv svar