Hämta från posten(privat)

Medlem
Hämta från posten(privat)

nån som har erfarenheter av att handla begagnat med privatpersoner och vet vilka siffror man behöver ta med sig till postens uthämtningställe så man slipper vänta på avin?

det jag har nu är kolli-id.

tack på förhand


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Du behöver Kolli-id, sen behöver du legtimation, och skriva under (om jag minns rätt), har själv köpt begagnat så vet hur det går till.

P.S. Glöm inte pengarna


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ok då var det ju lätt

tack igen


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem

Sedan årsskiftet så är det väl krav på legitimation oavsett om man har avi eller ej om jag inte missminner mig helt.

Medlem

lugnt jag har legitimation


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

MFC
Medlem
Skrivet av nj:

Sedan årsskiftet så är det väl krav på legitimation oavsett om man har avi eller ej om jag inte missminner mig helt.

Ja men Åke som driver sin Ica-butik skiter i legitimationen så länge du har samma frisyr som förra gången...

*detta inlägg kan orsaka kraftig spasma som reaktion på nivån av ironi*

:crazy:


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av nj:

Sedan årsskiftet så är det väl krav på legitimation oavsett om man har avi eller ej om jag inte missminner mig helt.

Ja men Åke som driver sin Ica-butik skiter i legitimationen så länge du har samma frisyr som förra gången...

*detta inlägg kan orsaka kraftig spasma som reaktion på nivån av ironi*

:crazy:

Haha fick mig och skratta iallafall
Åke knows his business.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

nj
Medlem
Skrivet av MFC:

Ja men Åke som driver sin Ica-butik skiter i legitimationen så länge du har samma frisyr som förra gången...

*detta inlägg kan orsaka kraftig spasma som reaktion på nivån av ironi*

:crazy:

Tja, inte hos ICA-butiken där jag får hämta ut mina paket. Där brukade de även innan kravet på legg infördes be om att få se det.

MFC
Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av MFC:

Ja men Åke som driver sin Ica-butik skiter i legitimationen så länge du har samma frisyr som förra gången...

*detta inlägg kan orsaka kraftig spasma som reaktion på nivån av ironi*

:crazy:

Tja, inte hos ICA-butiken där jag får hämta ut mina paket. Där brukade de även innan kravet på legg infördes be om att få se det.

ja, alla heter ju inte Åke...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

ja, alla heter ju inte Åke...

Nej, fast det skulle vara bra om det vore så för om man såg en snubbe på stan som man kände igen men inte kunde placera så kunde man säga "Tjena, Åke!" även om man inte visste vem det var. OM han stannar och säger "Minns du mig?" så svarar man bara "Såklart, du heter Åke".

NI förstår säkert själva hur bra det skulle vara.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Klart vi gör, Åke!

Medlem

det är skillnad på "snälla Åke" (lotto-reklamen nån?) och vanliga Åke...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Har för mig att jag har hämtat ut paket med para körkortet, bara man säger var man bor så att de kan gå efter adressen också. Om det står på paketet kan man även lägga till vem avsändaren är också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av MFC:

Ja men Åke som driver sin Ica-butik skiter i legitimationen så länge du har samma frisyr som förra gången...

*detta inlägg kan orsaka kraftig spasma som reaktion på nivån av ironi*

:crazy:

Tja, inte hos ICA-butiken där jag får hämta ut mina paket. Där brukade de även innan kravet på legg infördes be om att få se det.

men du bor väll i ett stort place?
i min lilla by räcker det att bara visa sig, så vet dem vem man är, smidigt å bra! no id card here!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av conthox:

Har för mig att jag har hämtat ut paket med para körkortet, bara man säger var man bor så att de kan gå efter adressen också. Om det står på paketet kan man även lägga till vem avsändaren är också.

men det blir problem om det är en butik med många paket. i ****kiosken där jag hämtar paket ser de bara ut som att man är dum i huvudet om man inte har avin med sig. efter en lång obekväm tystnad pekar de på en driva med paket och säger att det inte går att hitta utan avin :crazy:

Skrivet av IceMan:

men du bor väll i ett stort place?
i min lilla by räcker det att bara visa sig, så vet dem vem man är, smidigt å bra! no id card here!

i like, så är det för mig också ute på lantstället. behövde inte ens visa leg när jag hämtade ut systemet-varor i kiosken när jag precis fyllt 20 (ett tag sedan), bönder har koll


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Om bonläppen till kioskägare käftar emot så ta upp det med posten så kommer de grilla "Åkes" r*v när de fått ihop tillräckligt med klagomål.

Har hänt att jag plockat upp paket på vägen till utlämningsstället, dvs innan "kiosken" tagit emot paketet. Då stönade postgubben lite och det var kanske berättigat.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

fast bonnläppen var i detta fall ingen bonnläpp eftersom det hela utspelade sig i stockholm

turk/kurd


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

lol jävla spammers haha var tänkt att tråden skulle få max 2 svar( 1 från en person med hjälpen och 1 från mig med tacket)

kan meddela att allt gick bra, dock fråga hon hom jag hade fått avin men jag sa nej och så var det inget mer med det.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar