Medlem
Gamer

Hur förtjänar man rätten att kalla sig "GAMER".

Medlem

spelar man spel så är man en gamer varken mer eller mindre..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

rätt simpelt

man spelar mycket, plus att man har ett stort intresse för spel så förtjänar man sig nog rätten att kalla sig en Gamer enligt mig ialf

Gamer är ett state of mind, som Gokart hade uttryckt det.

Medlem

Är man bra på alla sorters spel (strategi, FPS, flyg, racing, osv. osv.) och inte bara "elite" på en sort så är man en riktig Gamer


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Youtube-proffs

Vet ej faktiskt, jag spelar nästan aldrig igenom spelen för jag har blivit så bortskämd på något sätt, känns inte lika kul längre..


signatur

Calle säger att jag är influencer

man måste inte vara bra för att vara en gamer. är alla cyklister bra? är alla idioter bra? är alla gamers bra?

Medlem

Jag börjar smått ångra att man spelar så mycke varje dag nu när ryggen börjar bli seriöst dålig :/

Så jag skulle nog anta jag är en gamer när jag lirar olika spel.

Medlem

Gamers är vi alla.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Har man koll på spelen, spelar mycket, så är man en gamer.

Men Hardcoregamer, har spelat mycket under sin tid och har stora erfarenheter, och ger aldrig upp.

Hardcoregamer -> Gamer


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är nog en vanlig gamer max, spelar inte så mycket nu för tiden

Medlem

Hänger med lite om av som händer i spelvärlden, spelar mer sällan med några få undantag då man spelar mer. Så jag skulle väl snarare se mig som en "casual gamer" idag.

Medlem

Förr var jag extremt Hardcore Gamer, spelade turneringar i Quake 3 samt CS hela tiden, PCW dagligen etc. Nu är jag typ knappt casual gamer ens, enda spelet jag spelar på datorn är Frets on Fire, sen spelar jag på konsolerna när jag är med polare. Så är det när man måste plugga + ta hand om flickvännen :).

Medlem

jag är som Famest ganska exakt, fast skippa CS och byt ut Frets on Fire mot Trackmania Nations (och poker)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

No, you are not worthy the the title of Gamer. Go play some Super Mario Bros 3 and I will contact you when you are ready!

Förtjäna att kalla sig Gamer, vart är världen påväg?

http://www.purepwnage.com/episodes/4/ (hoppa över C&C introt)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Famest:

Så är det när man måste plugga + ta hand om flickvännen :).

Är hon utvecklingsstörd? ...eftersom hon inte kan sköta sig själv.

När jag säger/skriver gamer så tänker jag på någon som kan en del om spelande, datorer osv... Exempel:

Min morbror spelar ganska mycket spel, gammla gubben, men har ändrar aldrig upplösningen trots att han har en bra dator, han ändrar aldrig inställningar för styrning osv... han kan spela genom ett helt spel utan att fatta att man kan byta vapen i princip... Säger du LAN tror han det handlar om en grekisk dessert. Jag skulle inte kalla honom gamer. Han spelar förmodligen mer, och har roligare än de flesta av oss här.

Rätt eller fel, jag har ingen åsikt men "gamer" håller lite mer än att bara ha spelet installerat på datorn.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Vonyx:

Hur förtjänar man rätten att kalla sig "GAMER".

Skrivet av Vonyxs Profil:

Kille från värmland som spelat pc i 7-8 år!
...

spelsamling (54 spel)

Är du osäker på om du är en Gamer?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

just nu ligger jag på "vet ej"

Medlem

Jag vill hellre kalla mig en player


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jag vill hellre kalla mig en player

samma här.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

då är jag en "rider"

låter lika sjukt


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jag vill hellre kalla mig en player

Yoda, why are ya' bein' a player hater?!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av SoniC:

Jag vill hellre kalla mig en player

Yoda, why are ya' bein' a player hater?!

hey, don't hate the player, hate the game

Inaktiv

jag är en nhl gamer (låter bättre med nhl player..)


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

ärligt talat bryr jag mig inte om vad jag är så länge jag gillar det jag håller på med.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Vonyx:

Hur förtjänar man rätten att kalla sig "GAMER".

Skrivet av Vonyxs Profil:

Kille från värmland som spelat pc i 7-8 år!
...

spelsamling (54 spel)

Är du osäker på om du är en Gamer?

yup......många säger att man måste spela t.ex doom 1 och quake 1&2 för att kalla sig "GAMER"

Medlem

nä det tycker jag inte. Alla lever ju i olika tidsperioder( ja det gör vi). svårt att hålla koll på gamla spel och ganska löjligt att spela en klassiker bara för att få kalla sig Gamer.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Antar att jag är en gamer. Under cirka fem år var jag en hardcore gamer då jag spelade 5-10 timmar om dagen. Numera räcker det med lite actionspel varje dag. RPG tycker jag man ska akta sig för eftersom det dels är extremt vanebildande och tar mycket tid i anspråk. Har även sysslat mycket med hård/mjukvara vilket ger ytterligare en dimension till datoranvändning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Antar att jag är en gamer. Under cirka fem år var jag en hardcore gamer då jag spelade 5-10 timmar om dagen. Numera räcker det med lite actionspel varje dag. RPG tycker jag man ska akta sig för eftersom det dels är extremt vanebildande och tar mycket tid i anspråk. Har även sysslat mycket med hård/mjukvara vilket ger ytterligare en dimension till datoranvändning.

Börjar låta som mig där


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

En gamer är en som inte är en "fanboy" utan en som kan uppskatta spelens värde och gameplay före grafik. Nån som kan spela på både PC och Konsol och uppskatta båda.

Annars är man inte någon riktig gamer.


signatur

Den som vet vet.

12
Skriv svar