Robot
Fallout 3

Det är ganska precis tio år sedan Fallout 2 släpptes. Väntetiden på en uppföljare har varit lång, men nu är Fallout 3 äntligen här!


Medlem
Domedagsrecension - Fallout 3

Det viktigaste med fallout har ju alltid vart karaktärerna(personlighet), dialogen och konsekvenserna av sina val... Detta fattas ju totalt i Fallout 3 och det var ett jävla snack om teknik och grafik i recensionen, vilket bara ännu mer pekar på att så många missförstått vad det är "gamla" fallout fans "gnäller" om.

Inaktiv

en värdig GOTY enligt mig

Inaktiv

"Som spelare börjar ditt äventyr redan vid födseln, där din mor dör vid förlossningen i den överdimensionerade bunkern Vault 101."

Ett litet fel,

Det visar sig ganska snabbt att man är född i Megaton men att fadern flyttar till Vault 101 ganska snabbt Ni måste prata med rätt killar

men iaf! Spelet är riktigt trevligt.. ibland känner man att man bara vill mejja ner allt o alla o andra dagar vill man stå till tjänst för alla människor man möter.

Inaktiv

Hade gett det en 5a, helt klart ett underbart spel

Medlem

Bra recension!:D Verkar va ett roligt spel

Medlem
Skrivet av dlq:

"Som spelare börjar ditt äventyr redan vid födseln, där din mor dör vid förlossningen i den överdimensionerade bunkern Vault 101."

Ett litet fel,

Det visar sig ganska snabbt att man är född i Megaton men att fadern flyttar till Vault 101 ganska snabbt. Ni måste prata med rätt killar

men iaf! Spelet är riktigt trevligt.. ibland känner man att man bara vill mejja ner allt o alla o andra dagar vill man stå till tjänst för alla människor man möter.

inte för att vara petig, men du kunde inte dolt det med en spolier-tagg? Även om man nu stöter på det ganska tidigt i spelet (eller väldigt tidigt som i detta fallet) kan det förstöra mycket för de absolut första intrycken för nya spelare. Det var min åsikt om det

Nu vidare till spelet. Inte spelat så mycket ännu, men det verkar ju värt pengarna än så länge

Medlem

Man ska nog sätta sig med detta spel också någon gång, när man nu har tagit sig igenom alla andra nya spel som har kommit

Medlem

dlq, tänk på dem som inte spelat spelet - att läsa det där skulle helt förstöra den delen av storyn, skulle vara schysst om du kunde censurera lite där, eller varna för spoiler :>

personligen tycker jag i alla fall att spelet är ett av de klart bästa jag spelat på ett väldigt bra tag, utan tvekan. Jag har inte spelat de första fallout-spelen så mycket, men hag tycker ändå att känslan finns där. Bethesda har lyckats bra.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bildtexten till en av bilderna på sidan 3:
"Vi ger den här herren ungefär 3 procents chans att överleva."

Är det verkligenen herre på bilden? Tycker det ser ut som en dam...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Tycker detta är lätt det bästa spelet som släppts till PC i år

Och dlq, dumt av dig att skriva det där. Många vill nog upptäcka det där på egen hand.

Medlem
Skrivet av Boulund:
Skrivet av dlq:

"Som spelare börjar ditt äventyr redan vid födseln, där din mor dör vid förlossningen i den överdimensionerade bunkern Vault 101."

Ett litet fel,

Det visar sig ganska snabbt att man är född i Megaton men att fadern flyttar till Vault 101 ganska snabbt. Ni måste prata med rätt killar

men iaf! Spelet är riktigt trevligt.. ibland känner man att man bara vill mejja ner allt o alla o andra dagar vill man stå till tjänst för alla människor man möter.

inte för att vara petig, men du kunde inte dolt det med en spolier-tagg? Även om man nu stöter på det ganska tidigt i spelet (eller väldigt tidigt som i detta fallet) kan det förstöra mycket för de absolut första intrycken för nya spelare. Det var min åsikt om det

Nu vidare till spelet. Inte spelat så mycket ännu, men det verkar ju värt pengarna än så länge

word!

väldigt kul spel detta, välförtjänt betyg med.

Medlem

lol sug spel


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker dom fyller skorna väl faktiskt. finns saker att önska men man får vara glad för det man får och hoppas som lär sig nått nytt till nästa fallout

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

lol sug spel

LoL, omg ...

Inaktiv

synd att spelet e så kort , har redan klarat det :/
bästa spelet annars!

Inaktiv

Håller på att spela igenom det och jag tycker att det är riktigt spännande.

Medlem

Gott , jo main storyn är ganska kort...men däremot finns det många side quests

Inaktiv

Jag håller verkligen inte med snubben som skrev texten. Det finns mängder med irritationsmoment i spelet:

*Hanteringen av inventoryt är segt som fan och känns jätteklumpigt.
*VATS blir oerhört jobbigt snabbt.
*AI=Katastrof
*NPC:erna ser likadana ut, oavsett om de är arga, glada etc
*Nästan allt du möter är fientligt
*Karaktärerna rör sig oerhört fult
*Världen är sannslöst crowded. Det är folk och fä överallt.
*Alla raiders är grymt töntiga och springer runt och skriker samma jävla taunts hela tiden
*Spelet har buggat rejält vid flera tillfällen
*Konversationsmenyerna är skitjobbiga.
*Töntiga inslag, vissa personer går ej att döda osv

Sedan finns det naturligtvis positiva grejor också:
*Hyffsad grafik, för det mesta. Snyggt när det blir natt osv.
*Hyffsat falloutig stämning på vissa ställen
*Main-ploten är underhållande.

Totalt är detta faktiskt ett stolpskott dessvärre. Jag hoppades in i det sista


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av mosoloa1:

lol sug spel

LoL, omg ...

Lots of love?

Medlem

För de som klagar på VATS så tycker jag det är ett mycket bra system, visserligen kan slowmotion scenerna bli jobbiga men själva VATS är mycket bra.

Kör man med 100 small arms, perks som sniper och ett bra jaktgevär/sniper gevär ska ni se att VATS ger en större möjligheter än massa random skott..

Måste också klaga på hycklaren hoodkurt, påstår i en punkt att nästan alla vill döda en ala far cry 2 medans att i nästa säga att hela världen är crowded med npcs. Jag har aldrig blivit attackerad vid encounters med större städer, sluta skjuta på allt du ser så ska du se att det finns gott om trevliga npcs lite här och där.

F.ö en helt okej recension!

Inaktiv
Skrivet av Appe:

Måste också klaga på hycklaren hoodkurt, påstår i en punkt att nästan alla vill döda en ala far cry 2 medans att i nästa säga att hela världen är crowded med npcs.

Du kan prova att slå upp ordet hycklare så förstår du nog hur fel ute du är med att använda det i detta sammanhanget. Ordet som du säkert ville ha använt var nog motsägelsefull.

Jag skrev "*Världen är sannslöst crowded. Det är folk och fä överallt.", folk och fä, dvs fä = djur av olika slag, varav samtliga djur (med något lätt räknat undantag är fientliga).

I min originaltext menade jag med undantaget för städerna, de är inte hostile, om du inte själv gör något dumt. Även om vissa NPC är lite glömska, eftersom Bethesda, naturligtvis inte vill att 15-åringarna ska fatta beslut som de inte sedan kan ånga. Blir nog lite väl mkt rollspel då.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Hycklare - Person som hycklar

Hyckla - Inte leva efter den moral och de standarder man själv argumenterar för att alla ska leva efter

Medlem

Kanske inte är något lyckat Fallout spel, men det är ändå ett bra rpg.
Vad jag menar är att spelet inte lever upp till vad de två andra spelen gjorde.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

lol sug spel

Du kan ju iallafall FÖRSÖKA motivera varför det är dåligt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tyckte dessutom att det var lite udda när huvudet helt plötsigt poppade av när man sköt en officerare på bröstkorgen med en 50.ca pistol.
Jag är helt road av dialogerna man får välja mellan i en konversation också.

Inaktiv

Spelets animationer är ruskigt dåliga och hör hemma i 90-talet.

Medlem
Skrivet av Hoodkurt:

Totalt är detta faktiskt ett stolpskott dessvärre. Jag hoppades in i det sista

Smaksak - jag tycker spelet är kanonbra och roligt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tycker spelet är rätt kul. Men det saknar fallout-känsla. Jag fick mer känsla av "fallout" när jag spelade STALKER. Samt att NPC:erna är typ ansiktsförlamade över munnen ^^

Men det är inget dåligt spel, kan inte direkt klaga på betyget.

Medlem

Rättvis betyg, kanske inte en värdig uppföljare på alla punkter. Men det kanske är att kräva för mycket.
Till min förvåning så är det väldigt mycket spelglädje inbakat i spelet.
Första spelet på ett bra tag nu som jag känner att jag inte vill stänga av förrens jag klarat det.
Synd med animationer och bitvis konstigt upplägg av storyn och quests.

Skriv svar