Medlem

Tycker spelet är riktigt bra och snyggt! Ett klart köp


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Hoodkurt:

Jag håller verkligen inte med snubben som skrev texten. Det finns mängder med irritationsmoment i spelet:

*Hanteringen av inventoryt är segt som fan och känns jätteklumpigt.
*VATS blir oerhört jobbigt snabbt.
*AI=Katastrof
*NPC:erna ser likadana ut, oavsett om de är arga, glada etc
*Nästan allt du möter är fientligt
*Karaktärerna rör sig oerhört fult
*Världen är sannslöst crowded. Det är folk och fä överallt.
*Alla raiders är grymt töntiga och springer runt och skriker samma jävla taunts hela tiden
*Spelet har buggat rejält vid flera tillfällen
*Konversationsmenyerna är skitjobbiga.
*Töntiga inslag, vissa personer går ej att döda osv

Sedan finns det naturligtvis positiva grejor också:
*Hyffsad grafik, för det mesta. Snyggt när det blir natt osv.
*Hyffsat falloutig stämning på vissa ställen
*Main-ploten är underhållande.

Totalt är detta faktiskt ett stolpskott dessvärre. Jag hoppades in i det sista

Håller helt och hållet med dig!

Det här spelet förtjänar faktiskt inte att ha namnet Fallout 3. Det är så olikt Fallout 1 och 2 att det känns mer som Oblivion än Fallout när man spelar. Jag har försökt ge det en ärlig chans och inte bara dissat det pga en ny kameravinkel. Jag ska ta och klara det bara för sakens skull, men jag kommer inte njuta mycket av spelet :/

Medlem

Det är ett FPS i fallout (Oblivions) skepnad, dock har det inte mkt med vare sig fallout 1 eller 2, alltså en STOOR besvikelse för gruppen rpg och hardcore falloutfans.

Vi som diggar fps med basic rpg inslag diggar det helt klart, men det är verkligen inte värt en 4a, det vore att ljuga.

mkt upprepningar och resande runt precis som i oblivion

nope, 2 inte mer

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Om det nu suger så jävla hårt jämfört med Fallout 2 så kan man ju lira tvåan istället.

Jag är kär i miljöerna. Gått runt i ca 6 timmar bara för att kolla mhm.. mumma-


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Wartex:

Det här spelet förtjänar faktiskt inte att ha namnet Fallout 3. Det är så olikt Fallout 1 och 2 att det känns mer som Oblivion än Fallout när man spelar. Jag har försökt ge det en ärlig chans och inte bara dissat det pga en ny kameravinkel. Jag ska ta och klara det bara för sakens skull, men jag kommer inte njuta mycket av spelet :/

Vilken tur då att alla, som t.ex. jag, inte spelat Oblivion då, och knappt vet vad det är för spel eller hur det ser ut.
För jag ser en jäkla massa pipande om att det är likt hit och dit.
Idag är de flesta spel inom en genre lika, så det argumentet faller rätt fort bort IMO.

Edit: Ordet "nyskapande" som så många företag och recensenter tycker om att använda stämmer oftast inte alls med vad vi spelare sedan tycker om produkten när vi sätter tänderna i den.
Funkar det att göra ett spel på en "känd" motor med bortstädade buggar och annat krafs, så varför inte göra det?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Wartex:

Det här spelet förtjänar faktiskt inte att ha namnet Fallout 3. Det är så olikt Fallout 1 och 2 att det känns mer som Oblivion än Fallout när man spelar. Jag har försökt ge det en ärlig chans och inte bara dissat det pga en ny kameravinkel. Jag ska ta och klara det bara för sakens skull, men jag kommer inte njuta mycket av spelet :/

Vilken tur då att alla, som t.ex. jag, inte spelat Oblivion då, och knappt vet vad det är för spel eller hur det ser ut.
För jag ser en jäkla massa pipande om att det är likt hit och dit.
Idag är de flesta spel inom en genre lika, så det argumentet faller rätt fort bort IMO.

Edit: Ordet "nyskapande" som så många företag och recensenter tycker om att använda stämmer oftast inte alls med vad vi spelare sedan tycker om produkten när vi sätter tänderna i den.
Funkar det att göra ett spel på en "känd" motor med bortstädade buggar och annat krafs, så varför inte göra det?

Det jag sa var att det inte bör heta Fallout 3 eftersom det inte är likt de andra två. Det finns ju trots allt ett Fallout: Tactics, som imho har mer gemensamt med orginalet än det här, så de hade kunnat kalla det för Fallout 3D eller varför inte The Elder Scrolls: Fallout, och sparat Fallout 3 till en värdig uppföljare. Jag hade hellre velat se t.ex. Bioware göra F3 med grafik så som det såg ut i Van Buren-stadiet. Då hade de kunnat lägga mer tid och pengar på story och dialoger, och mindre på grafikarbete. Låter helt anti här, men faktum är att jag inte AVSKYR fallout 3. Det är ett medelmåtta RPG/FPS, men jag tycker att det inte återspeglar den klockrena briljans som orginalen hade. Det var lite samma sak som Bioshock gjorde med System Shock.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Det jag sa var att det inte bör heta Fallout 3 eftersom det inte är likt de andra två. Det finns ju trots allt ett Fallout: Tactics, som imho har mer gemensamt med orginalet än det här, så de hade kunnat kalla det för Fallout 3D eller varför inte The Elder Scrolls: Fallout, och sparat Fallout 3 till en värdig uppföljare. Jag hade hellre velat se t.ex. Bioware göra F3 med grafik så som det såg ut i Van Buren-stadiet. Då hade de kunnat lägga mer tid och pengar på story och dialoger, och mindre på grafikarbete. Låter helt anti här, men faktum är att jag inte AVSKYR fallout 3. Det är ett medelmåtta RPG/FPS, men jag tycker att det inte återspeglar den klockrena briljans som orginalen hade. Det var lite samma sak som Bioshock gjorde med System Shock.

Blev riktigt överaskad, trodde spelet skulle vara ungefär så du beskriver. Men märkte att det var det inte, utan gillade det. Självklart är det inte lika bra som de gamla men är något spel det i dagens läge? Hade dock gärna sett mer quester och större städer & map. Det är bara att inse att spelen aldrig kommer bli som förr. Nu för tiden läggs förmkt krut ner på gfx istället för spelkänsla. Men så är det med allt. Se bara på MMO spelen som utvecklas bakåt, spelaren får mindre och mindre alternativ. Se tillbaka på UO & SWG (pre-cu) så bra spelide kommer nog aldrig igen. nu är det action mmo som gäller. båring.

Medlem

Det sämsta är ,som några skrivit tidgare, att NPCs lätt glömmer bort de val man tog i första försöket. Det som chockerade mig med FO1-2 var just detta och det var otroligt spännande att faktiskt behöva tänka efter vad man vill med NPCn, istället för bara få det enda som är skriptat. Samt en del taktiska moment och varierande röstkvalité.

Ge mig modverktyg så jag kan ta bort alla röster och ha endast text med mer djup.

Medlem

Jag ger spelet en solklar 9+ av 10.

helt underbart, kunde inte sluta spela och sprang igenom huvudquesten och "löste spelet" på 20 timmar,
ska nu lira om på högre svårighet samt göra så många sidoquests som möjligt, UNDERBART SPEL!.

Medlem
Skrivet av mullet:
Skrivet av tfp:

Spelbutiken skall man nog helst undvika. De har många missnöja kunder.

Inga fel på spelbutiken förutom att Coolshop har tagit över.

Länk till snacket:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8004...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av Horniak:
Skrivet av Wartex:

Det jag sa var att det inte bör heta Fallout 3 eftersom det inte är likt de andra två. Det finns ju trots allt ett Fallout: Tactics, som imho har mer gemensamt med orginalet än det här, så de hade kunnat kalla det för Fallout 3D eller varför inte The Elder Scrolls: Fallout, och sparat Fallout 3 till en värdig uppföljare. Jag hade hellre velat se t.ex. Bioware göra F3 med grafik så som det såg ut i Van Buren-stadiet. Då hade de kunnat lägga mer tid och pengar på story och dialoger, och mindre på grafikarbete. Låter helt anti här, men faktum är att jag inte AVSKYR fallout 3. Det är ett medelmåtta RPG/FPS, men jag tycker att det inte återspeglar den klockrena briljans som orginalen hade. Det var lite samma sak som Bioshock gjorde med System Shock.

Blev riktigt överaskad, trodde spelet skulle vara ungefär så du beskriver. Men märkte att det var det inte, utan gillade det. Självklart är det inte lika bra som de gamla men är något spel det i dagens läge? Hade dock gärna sett mer quester och större städer & map. Det är bara att inse att spelen aldrig kommer bli som förr. Nu för tiden läggs förmkt krut ner på gfx istället för spelkänsla. Men så är det med allt. Se bara på MMO spelen som utvecklas bakåt, spelaren får mindre och mindre alternativ. Se tillbaka på UO & SWG (pre-cu) så bra spelide kommer nog aldrig igen. nu är det action mmo som gäller. båring.

Bra sagt Horniak!


signatur
MFC
Medlem

Med de problem folk har på PC-sidan har jag svårt att tänka mig att detta blir GOTY. Inbildade mig att jag skulle sitta o spela detta till klockan 2 inatt.. istället har jag suttit till midnat o fipplat med att få det att funka över HUVUDTAGET.. och som det verkar så är SecuRom inblandat...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ett bra spel!
Finns nog plats för en uppföljare som de kanske lyckas ännu bättre med.

Medlem

Efter att ha spelat i 10 timmar så kan jag navigera genom att leta efter landmarks, jag vet vad som finns runt om i världen och nu verkar spelet limiterat.

Dom kunde ha gjort en större värld med mindre densitet av monster. I mitten så är det nästan inga alls, men i utkanterna kan man möta 5-6 åt gången.

som level 14 så gör mitt vapen "Sydney's Ultra" 40 dmg och har 50 skott kapacitet. En smg. Jag springer fram till fienden och använder vats. 3 kulor mot huvudet, alla critar.
Splatt säger det, monstret exploderar för jag har en "perk" som heter bloody mess.

Spelet är väldigt lätt, för lätt...

MFC
Medlem

efter 7 timmars hängande i Bethsofts forum o felsökning fick jag igång spelet. Spelet är antagligen utvecklat till konsollerna först, gissningsvis Xbox360 primärt och sedan portat till PC. Dom problemen folk har är helt oacceptabla faktiskt. Ni som får det att funka felfritt, grattis! Resten, känn er blåsta inkl. JAG!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

köpte spelet igår för under 500lappen (489kr tror jag det var) - till Playstation 3.

Spelet var klart roligare än förventat. dock är det en bugg till Fallout på ps3 som måste fixas - då någon i friend list loggar in,ut eller skickar ett meddelande, ja då fryser spelet tills rutan i högra hörnet är borta.

å en annan sak är det hur gubben springer och rör sig, har man kameran utanför gubben så man ser honom, så ser det ut som han glier runder på marken och att benen inte arbetar som de ska, (Men detta lär ju vara för alla platformar)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av dosman:

Spelets animationer är ruskigt dåliga och hör hemma i 90-talet.

nja, måhända ens karaktärs rörelser är lite risiga då man kör i 3rd-person men iövrigt finns det ju inget man kan klaga på

förstår inte er som klagar på att det är för "crowded" ute i fältet.... i de gamla spelen så såg man bara ett streck då man färdades ute på stora kartan för att sen råka i lite random fighter då och då. Men kanske inte så kul att ha så i en FPS? för då ni väl hittat ett nytt ställe så warpar ni ju dit nästa gång hur som helst... onödigt att ha en gigantisk karta med stora delar obefolkad ren öken då imho

jag tycker falloutkänslan finns där hela tiden och dom gjorde ett jäkligt bra jobb med att konvertera över serien till 3D

årets bästa spel utan tvekan.

Medlem

kul att jag spelat spelet i över 20timmar utan att fatta att pip-boyen kan användas som en ficklampa.

MFC
Medlem
Skrivet av rojan:

kul att jag spelat spelet i över 20timmar utan att fatta att pip-boyen kan användas som en ficklampa.

FAIL!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Det här spelet startade lite tveksamt men nu blir det bara bättre och bättre ju mer saker man får hålla reda på. Det är oblivion med vapen, ja! Så otroligt kul att utvecklarna själva inte håller med om det

Medlem

tyckte det var väldigt svårt i början och fortsatte vara rätt svårt men väldigt väldigt kul.. blir roligare ju mer man spelar! så otroligt mkt detaljer, grejer man kan plocka upp utan anledning ^^, väldigt välgjort spel och mycket kul

(jag har bara spelat typ 7 timmar än så länge fixat uppdraget "nyckelord: radio")

Medlem

Me like it! dock Pip-boy lampan (lycktan) skulle dock ha ersättars med en vanlig flashlight.. Skapar skön feeling när man är i underjorden o leker:)

Inaktiv

Först och främst detta är rpg inte fps. Så vill man ha hardcore action titta åt ett annat håll. Letar man efter ett nytt rpg efter oblivion så ska man definitivt ta en närmare titt. Enda felet med fallout 3, de erbjuder för lite interaktion med npcs, världen och det tar slut för fort.

Ett mycket bra spel, jag hade låga förväntningar faktiskt efter att ha hört att de varit fram och tillbaks med en uppföljare i flera år, sådana spel brukar inte bli bra.

Jag tycker fallout känslan till stor del är där.

Jag tycker fighter, alla skills, vapen etc fungerar mycket bra. Som det stod i recensionen om röst dialogerna är de inte perfekta men jag tycker de ändå är några av de bästa dialogerna i ett spel jag spelat på väldigt länge. Grafiken är nice.

Först var jag helt lyrisk över spelet och ville ge de 5/5 men det har sina brister vilket gör att jag måste sätta en 4/5. Som sagt är grafiken långt från det första man bryr sig om i ett sånt här spel, även om den imponerade på mig och så klart höjde känslan.

För få vapen och för lätt att få bra vapen. Jag klarade spelet på hard och dog väl 1-2 ggr. Hade aldrig ont om stimpaks heller, dom finns överallt. Jag använde samma vapen från lv 2-3 till lv 12-13 (klarade spelet på lv 17). Alltså hade jag samma vaåen större delen av spelet lite trist. I de gamla spelen var de riktigt svårt att få ett bra vapen man fick verkligen jobba för det.

Världen känns för liten, kartan är ganska stor och där finns många platser att vara på, men inte så många städer och npcs att interagera med. 2-4 personer att välja på att köpa vapen ifrån är för få... Dessutom så känns det som att en del av spelet där större delen av main story utspelar sig är linjärt uppbyggd.

För få quests. ca 11 main quests, ja spelet är kort ca 24 timmars spel tid för mig och jag gjorde en hel del side quests. det finns ca 20 side quests. Detta är alldeles för få i ett sådant här spel. (jämför 180 oblivion, 91 i fallout 2 med ca 40 i detta inkluderat tutorial questen) Charmen med bra rpg spel är att man ska kunna flika in på nåt/några side quest och bli så uppslukad av det och att utforska saker, leta efter super grymma vapen etc, att man nästan glömmer bort main storyn som i baldurs gate eller oblivion.
Storyn ÄR bra och engagerande, men för kort.

Alldeles för få factions På sin höjd kan du vara ond, neutral eller god, det känns som fable. Dina val påverkar liksom inte spelet i grunden du blir bara ond eller god helt enkelt. Det saknas factions som motsätter varandra. Valet att tillhöra olika factions finns inte.

Sen är det för svårt tycker jag att skaffa sig pengar och ammunition på hard. Det gick hyfsat för mig då jag nästan bara gjorde quests och fick massa pengar av uppdragen. Men om man bara utforskar världen har jag svårt att se hur man inte ska få slut på ammunition på hard då varje fiende kostar mer ammunition än vad man hittar och kan köpa om man itne räknar quest rewards.

Men trots min negativa kritik som det blev mycket av, för att jag faktiskt är lite frustrerad av att det här centrala rpg momentet inte helt har lyckats får spelet en 4/5. Det totalt slukade upp mig under ett par dagar då jag spelade spelet nästan all min vakna tid.

Ursäktar mina dåliga svenska och meningsbyggnad samt ev särskrivelser jag är jätte trött.

Medlem
Skrivet av rojan:

kul att jag spelat spelet i över 20timmar utan att fatta att pip-boyen kan användas som en ficklampa.

Haha, samma här.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

MFC
Medlem

Jag spelade en timme utan att spelet kraschade.. wow!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

köpte spelet orginal till PC och tog mig 6-7h timmar att få igång det.

Om du köper spelet på PC så var beredd på att det kan krävas lite jobb att få igång detta spelet.
Jag fick för att över huvudettaget få spelet att känna igen mitt original spel börja avinstallera deamon tools. då securom eller vad deras kopiering skydd heter inte godkänner att man har några virtuella "drivar" installerade på datorn alls (iaf i mitt fall).

när den väl godkände mitt orginal spel så krashade det vid första introvideon. då fick jag installera av alla mina video/audio codec på datorn för att få igång det.

efter det har det spelade jag någon timme efter en kort paus skulle jag starta upp spelet igen ja då gick det inte igång igen..

fick installera om alla mina drivrutiner till gfx och ljudkort för att slutligen få igång det igen. nu funkar det att spela men låser sig ungefär var 3-4:e timmes spelande.

en jävla tur att det är värt det, gillar spelet väldigt mycket!

MFC
Medlem

idioter som gjort spelet. Kanske inte utvecklarna så mycket men de som varit ansvariga för de diverse "kollen" som spelet gör borde skickas till Mars!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av nyack:

fick installera om alla mina drivrutiner till gfx och ljudkort för att slutligen få igång det igen. nu funkar det att spela men låser sig ungefär var 3-4:e timmes spelande.

en jävla tur att det är värt det, gillar spelet väldigt mycket!

du ska betrakta dig som någon som har tur! mitt spel låser sig var 5-10 minut! jag är glad om jag lyckas spela längre än 20 min utan låsningar. tror det är mitt 8800gt som strular - grafikdrivrutinen krashar "graf4" någonting.. så låser sig datorn..
men jag trycker ctr-alt-del hoppar in i windows, klickar spelet och voila tillbaka i spelet.. jobbigt men men.. det är ju så jäkla kul så lätt värt det

Inaktiv

Alla som klagar på att detta inte är som originalen... Geeeeez!!! Har ni ens spelat dom?

Fallout-serien var en av de buggigaste spelen i sin generation. Det här spelet är om något, MINDRE buggigt än dom andra två var.

Har ni tex glömt bort bilen som man parkerade i en stad, för att sedan försvinna, och ytterligare dyka upp i en annan stad. Ibland t.o.m. som en annan modell!!

Men tänk er själva ett spel som detta, där allt du gör påverkar omvärlden. Ni måste väl förstå själva att det är ganska invecklat att få något sådant att fungera fullt ut, buggfritt. Korslänkningarna mellan samtliga events och dialoger måste ju vara enormt invecklade.

Don't get me wrong, jag ÄLSKAR fallout-spelen. Antagligen mer än de flesta. Enligt mig gjorde Bethesda en jävligt bra uppföljare. Det jag stör mig på isf är att det var ALLDELLES för kort! När man klarade spelet så kändes det som om det precis hade börjat, och då gjorde jag ändo jävligt många uppdrag.

Medlem

Spelkänsla handlar inte bara om upplevelsen av buggar. Det handlar om hur ens karraktär fungerar ihop med sin omgivning, både miljö och andra personer. Hur en personlighet kan uppkomma och utvecklas.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar