Inaktiv
Skrivet av KattFille:

Alla som klagar på att detta inte är som originalen... Geeeeez!!! Har ni ens spelat dom?

Fallout-serien var en av de buggigaste spelen i sin generation. Det här spelet är om något, MINDRE buggigt än dom andra två var.

Har ni tex glömt bort bilen som man parkerade i en stad, för att sedan försvinna, och ytterligare dyka upp i en annan stad. Ibland t.o.m. som en annan modell!!

Men tänk er själva ett spel som detta, där allt du gör påverkar omvärlden. Ni måste väl förstå själva att det är ganska invecklat att få något sådant att fungera fullt ut, buggfritt. Korslänkningarna mellan samtliga events och dialoger måste ju vara enormt invecklade.

Don't get me wrong, jag ÄLSKAR fallout-spelen. Antagligen mer än de flesta. Enligt mig gjorde Bethesda en jävligt bra uppföljare. Det jag stör mig på isf är att det var ALLDELLES för kort! När man klarade spelet så kändes det som om det precis hade börjat, och då gjorde jag ändo jävligt många uppdrag.

Att spelet inte är buggigt är nog det sista folk menar när dom säger att det inte är som de andra spelen och saknar fallout känslan...

Grejen är att det finns inte alls många korslänkningar i spelet. Man kan ta alla dåliga dialog val och sen bara prata med snubben igen och ta dom bra, så får man informationen man vill ha. Det finns ett fåtal NPCs som reagerar på olika sätt beroende på dialog val men det kunde ha varit många många fler.

Jag håller helt med de som säger att detta känns mer som ett oblivion än ett fallout. Fast det gjorde inte mig personligen så mycket.

Sen måste jag också varna för slutet. Kan nog vara det hastigaste och tradigaste slutet i ett rpg någonsin.

Inaktiv

Jag är så jäkla irriterad....
Fattar inte varför spelet låser/fryser sig hela tiden.... på min PS3:a
Den kan göra det helt plötsligt, riktigt irriterande.
Den har gjort det typ 10-12ggr under dessa 3dagar nu ??
Allt bara stannar men musiken fortsätter att spela på..?'
Det är inte för för att någon vän loggar in ellel nåt sånt, detta är något helt annat... vad är det för fel???
I det läget kan man inte göra något alls förrutom att manuellt tvinga av PS3:an .... genom att stänga av via strömbrytaren... hur bra kan det vara då ???
Jag har för mig att jag hade detta problem i början när Oblivion kom..
Är det fel på min konsoll 60gb, eller spelet? eller ett allmänt känt problem???
:evil::evil:

MFC
Medlem

Jag trodde det var PC tills jag kom halvvägs ner.. OMG PS3an med?????????

mitt inlägg hjälper ju inte dig men jag lider med dig..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Frysningar på PC'n hade något att göra med vilken codec man hade installerat.

MFC
Medlem

Nä, det hade med dålig programmering att göra .. men lösninge är codec-relaterat


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Har kontaktat PS, och tydligen kan det vara ett hårdvarufel på min PS3, så det blir att skicka in den nu....
Min rom läsare har på senare tid börjat surra koonstigt, låter som om någon del sitter löst ???
Jag vill ha min 60gb , hoppas de inte bara byter ut den mot en ny icke bakåtkompatibel konsoll...

Medlem
Skrivet av Wartex:

Det var lite samma sak som Bioshock gjorde med System Shock.

Som jag skrivit här på FZ tidigare; BioShock är ingen uppföljare till System Shock, utom i andlig mening.
En sjuhelsikes skillnad. :crazy:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av fem55555:

...Min rom läsare har på senare tid börjat surra koonstigt, låter som om någon del sitter löst ???
Jag vill ha min 60gb , hoppas de inte bara byter ut den mot en ny icke bakåtkompatibel konsoll...

Varför skulle de?
Om det är din BD-läsare som är knas, så byter de ut den, inte hela konsolen.
Och byter de en "gammal" PS3 med bakåtkompabilitet mot en ny PS3 utan, ja då är det dags att koppla in konsumentverket då du får en helt annan produkt.
Men var du lugn, så galna är nog inte ens Sony.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Spelet förtjänar inte namnet Fallout..

Inaktiv
Skrivet av fem55555:

Har kontaktat PS, och tydligen kan det vara ett hårdvarufel på min PS3, så det blir att skicka in den nu....
Min rom läsare har på senare tid börjat surra koonstigt, låter som om någon del sitter löst ???
Jag vill ha min 60gb , hoppas de inte bara byter ut den mot en ny icke bakåtkompatibel konsoll...

Laga den själv istället. Sjukt kackig konstruktion av bray-spelaren, men så är det väl med de flesta läsare, oavsett modell.

Det enda du behöver göra är att skruva isär den (ungefär 25 skruvar), sen haka fast de plastdelar som ramlat ur sina spår/gängor.

Om du har svårt att se vad som är fel så finns det rätt många instruktioner på youtube.

Min pajade totalt när jag av misstag råkade vända den upp-och-ner medans den läste en skiva. A big no no...

Inaktiv
Skrivet av KattFille:

Fallout-serien var en av de buggigaste spelen i sin generation. Det här spelet är om något, MINDRE buggigt än dom andra två var.

SKillnaden som många upplever var att i F1 och 2 var det främst en massa skriprelaterade buggar som kanske inte var jätteallvarliga. I fallout 3 crashar spelet ca 4 ggr/timma och ungefär varannan gång får jag starta om datorn.

Min dator är med råge bra nog för att köra fallout 3 och jag har uppdaterat alla drivisar och samtliga andra spel flyter som en dröm.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Recensenten som recenserat detta verkar inte ha någon större koll på de tidigare falloutspelen... det här är verkligen inte Fallout.

S_Z
Medlem
Skrivet av hejdar:

Recensenten som recenserat detta verkar inte ha någon större koll på de tidigare falloutspelen... det här är verkligen inte Fallout.

Det är ju en högst personlig åsikt. Vad är Fallout? Läser man på det officiella forumet där just detta diskuteras flitigt så finns det "oldschool" fallout-anhängare i båda lägren.

MFC
Medlem

Fallout 3 är spelens motsvarighet till Windows 95 och de släpptes troligen lika mycket i förtid .. dvs flera ÅR i förtid i förhållande till vad som fanns kvar att fixa.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Fallout 3 är spelens motsvarighet till Windows 95 och de släpptes troligen lika mycket i förtid .. dvs flera ÅR i förtid i förhållande till vad som fanns kvar att fixa.

Ja inte bara gällande buggar även content. Kunde ha gjort så mycket mer val åt en, fler npcs. Spelet håller tyvärr inte att spela två ggr. Det är alldeles för like andra gången även om man spelar super god vs super evil.

Men jag tycker ändå det är ett bra spel att köra igenom en gång, men det är inget spel man kan lira om och om igen och testa helt andra saker som i vissa andra rpg spel.

Jag lirade t ex baldurs gate 2 igen i sommras för typ 3e gången. Sjukt bra rpg det. Det gav mig faktiskt mer än vad fallout 3 gjorde.

Medlem

Hej alla nerds! Spelet verkar riktigt roligt men för mig som inte spelat 1an och 2an bör man lira igenom dem först eller är det en fristående ny del?

Inaktiv

Denna delen är in princip helt fristående. 1an och 2an känns väldigt långsamma att spela för mig idag, det är nog svårt att uppskatta dom så här tio år senare om man inte är en rpg fantast

Skribent
Skrivet av hejdar:

Recensenten som recenserat detta verkar inte ha någon större koll på de tidigare falloutspelen... det här är verkligen inte Fallout.

Klart jag har. Fallout 3 är inte Fallout 1-2 utan känns mer som ett sidospår än en uppföljare. Det står dock på egna ben men alla visste att vi inte skulle få ett "klassiskt" Fallout.

Inaktiv

Ok spel, men det är inte Fallout...

Medlem

Grymt lir! Har det till PS3 och har spenderat flera timmar utan att göra så mycket på main-questet.

Otroligt kul och spännande att bara gå in i nån övergiven, mörk lokal(laboratorium, skolor, gruvor, kontor, you name it) och leta efter föremål för att sedan(intet ont anande) bli påhoppad av stråtrövare(eller nåt värre!) som tydligen har bosatt sig därinne.
Karaktärerna känns lite mer levande än de i Oblivion.
Till skillnad från andra spel som t.ex. Fable så känns det också mer lönande att vara "god" i spelet, d.v.s. inte "gå runt som en bärsärk och döda allt man ser" vilket är väldigt lönande i andra spel.
Jag kan förstå att fans till de tidigare fallout spelen är sura på bethesda. Skulle jag också vara ifall en uppföljare till mitt favoritspel blev helt annorlunda än resten av serien. Men fallout 3 är bara för grymt för att missas av någon.

Några saker att tänka på till nästa gång för bethesda:

1. Många situationer går att lösa fredligt men oftast måste man använda våld. Balans please.

2. Lite för monoton färganvändning i grafiken. Ja, jag fattar att spelet utspelar sig i en post-apokalyptisk miljö, men ändå...

3. Göra NPC's mer levande(hur nu det ska gå till)

4. Man kan t.ex. dricka vatten från en toalett för att återfå hälsa men de får man också bestrålning i sig. Dock så hittar man så många stimpacks(typ förbandslådor) i spelet att det förstnämnda systemet blir överflödigt. Dessutom får man nästan ingen hälsa alls av att dricka från toaletten. Balans please.

Annars tycker jag att de har lyckats rätt bra:)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av fem55555:

Jag är så jäkla irriterad....
Fattar inte varför spelet låser/fryser sig hela tiden.... på min PS3:a
Den kan göra det helt plötsligt, riktigt irriterande.
Den har gjort det typ 10-12ggr under dessa 3dagar nu ??
Allt bara stannar men musiken fortsätter att spela på..?'
Det är inte för för att någon vän loggar in ellel nåt sånt, detta är något helt annat... vad är det för fel???
I det läget kan man inte göra något alls förrutom att manuellt tvinga av PS3:an .... genom att stänga av via strömbrytaren... hur bra kan det vara då ???
Jag har för mig att jag hade detta problem i början när Oblivion kom..
Är det fel på min konsoll 60gb, eller spelet? eller ett allmänt känt problem???
:evil::evil:

Spelet utvecklades till xbox360 först och blev sedan portat till ps3. detta har medfört att ps3 versionen är jävligt mycke buggigare än xbox. Själv har ja klarat mig utan större problem. Fick bara ett allvarligt bugg i början av spelet, annars flyter det på som en vals.
Jävligt drygt av beth men vad kan man förvänta sig när microsoft delar ut cash hit o dit.


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv
Skrivet av Hoodkurt:

Jag håller verkligen inte med snubben som skrev texten. Det finns mängder med irritationsmoment i spelet:

*Hanteringen av inventoryt är segt som fan och känns jätteklumpigt.
*VATS blir oerhört jobbigt snabbt.
*AI=Katastrof
*NPC:erna ser likadana ut, oavsett om de är arga, glada etc
*Nästan allt du möter är fientligt
*Karaktärerna rör sig oerhört fult
*Världen är sannslöst crowded. Det är folk och fä överallt.
*Alla raiders är grymt töntiga och springer runt och skriker samma jävla taunts hela tiden
*Spelet har buggat rejält vid flera tillfällen
*Konversationsmenyerna är skitjobbiga.
*Töntiga inslag, vissa personer går ej att döda osv

Sedan finns det naturligtvis positiva grejor också:
*Hyffsad grafik, för det mesta. Snyggt när det blir natt osv.
*Hyffsat falloutig stämning på vissa ställen
*Main-ploten är underhållande.

Totalt är detta faktiskt ett stolpskott dessvärre. Jag hoppades in i det sista

du har helt rätt. Blev också jävligt besviken på spelet, det blev tråkigt redan efter ca 2 timmar. :/

Ja tycker att Bethesda ska hålla sig till Elder Scrolls-Serien, med tanke på att Oblivion var ett 100 ggr bättre spel än fo3. Hela världen är så tråkig. Tummen Ner.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Skriv svar