Stalingrad

Medlem
Stalingrad

Köpte en massa böcker om andra världskriget nyligen, och började med boken Stalingrad. Den är skriven av den brittiska historikern, professorn och fd. officern Antony Beevor. Boken behöver väl ingen större presentation, den handlar om ett av det andra världskrigets kanske mest betydande slag. Men inte bara krigets massiva storlek, men också om hur, för första gången i ett krig någonsin, där civilbefolkningen tvingats in i de blodiga striderna så som de gjorde då. Den är galet detaljerad med hur politiken var under de tiderna och allt man kan tänka sig.

Rekommenderas varmt.

#blogg

Medlem
Stalingrad

Jag håller på att läsa D-dagen av samma författare, den rekommenderas också!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Oh! Den måste jag skaffa:)

Medlem

Den är rejält tjock, började läsa den i somras och har kommit lite mer än halvvägs. Dock läser jag bara ett par sidor innan jag ska sova, inte konstigt att jag drömmer så mycket krigsdrömmar nu för tiden! =D


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Ja, den är väl över tusen sidor? 205kr på Adlibris! Den är min:D

Medlem

Kan ju även rekommendera hans andra, Slaget om Berlin, Kreta och Spanska Inbördeskriget. Den sistnämnda som jag läser nu men inte riktigt tycks komma någon vart i, kan nog även det skyllas på kvällsläsning i sängen.

Medlem

Jag läser rätt snabbt när jag väl läser, men jag läser inte så ofta:) Blir väl någon kväll i veckan då jag avverkar ca. 50 sidor.

1
Skriv svar