Wii överlägset populärast

Robot
Medlem
Wii överlägset populärast

Shit, det är fan galet mycket. På en konsoll som endast passar sig två timmar varje fredag- och lördagkväll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kul för Nintendo:) Men dom får tusan släppa bra spel snart!

Medlem

Med andra ord runt 25miljoner bokstöd?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Kul för Nintendo:) Men dom får tusan släppa bra spel snart!

Finns ju MÄNGDER?

Inaktiv

Har funderat på en sån här leksak, för det är just vad det är, inget för hardcore gamers precis, men ack så kul ändå...

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av 73mpl4R:

Kul för Nintendo:) Men dom får tusan släppa bra spel snart!

Finns ju MÄNGDER?

^- Jag kan räkna dom på båda händerna, och då är jag väldigt generös.

Medlem

Hej, Intressant, men jag kan verkligen inte förstå att Wii kränger sådana enorma mängder, förmodligen för att den länge varit billigast - så när ungarna tjatar oim en ny konsol är det lättast att köpa den billigaste från far- och morföräldrar / föräldrar istället för någon av de andra.

Detta faktum verkar även rubba den gamla sanningen om att det är spelen som gör hur lyckad en konsol blir, för riktigt bra Wii spel går att räkna på ena handens fingrar - otroligt mycket enkelt skräp som pumpas ut - men det är sannerligen långt mellan höjdpunkterna.

Å andra sidan, om de flesta konsumenter vill ha enklare spel utan att behöva kunna trycka på femtioelva kontrollknappar samtidigt för att utföra en cool combo så är Wii helt rätt - enkelt pang på utan några finesser - det är uppenbarligen modellen.

Trevlig helg på Er för övrigt!

SplatterGnejs

Medlem

Dock så finns det inga många bra spel till Wii
Bara klassiker på VC som är bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av 73mpl4R:

Kul för Nintendo:) Men dom får tusan släppa bra spel snart!

Finns ju MÄNGDER?

Nja, Zelda, Galaxy, Guitar Hero,Super smash, Metroid Prime, Mario Kart, Rayman, Resident Evil är väl dom spel jag tycker är riktigt bra. Men om man jämför med de bra spelen till xbox360 eller ps3, och hur maskinen lyckas sälja bra trots det så ärdet väldigt konstigt. Jag spelar mest gamecubespel på mitt Wii nu:)

dmn
Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

Har funderat på en sån här leksak, för det är just vad det är, inget för hardcore gamers precis, men ack så kul ändå...

Nä, det är klart. När man spelar spel på nån annan plattform är det ju blodigt allvar! Inte alls för att ha kul - för att leka. Skaffa lite självdistans.

Medlem

sålde mitt, tröttnade på spelen snabbare än kvickt, inga bra titlar än

Medlem
Skrivet av splattergnejs:

Hej, Intressant, men jag kan verkligen inte förstå att Wii kränger sådana enorma mängder, förmodligen för att den länge varit billigast - så när ungarna tjatar oim en ny konsol är det lättast att köpa den billigaste från far- och morföräldrar / föräldrar istället för någon av de andra.

Detta faktum verkar även rubba den gamla sanningen om att det är spelen som gör hur lyckad en konsol blir, för riktigt bra Wii spel går att räkna på ena handens fingrar - otroligt mycket enkelt skräp som pumpas ut - men det är sannerligen långt mellan höjdpunkterna.

Å andra sidan, om de flesta konsumenter vill ha enklare spel utan att behöva kunna trycka på femtioelva kontrollknappar samtidigt för att utföra en cool combo så är Wii helt rätt - enkelt pang på utan några finesser - det är uppenbarligen modellen.

Trevlig helg på Er för övrigt!

SplatterGnejs

Så är det,
önskar att de hade Gamecubespelens standard. Den är lite väl mycket leksak nu tycker jag, vilket antagligen var deras tanke. Den är väldigt nyskapande och fin, men inget för en hardcore gamer direkt, blir bara måttligt spelande på den, vilket är bra? Men jag är mycket mer på min PC nu, vilket ju inte var tanken.
Priset är ju rimligt, men jag tror att de gjort maskinen med maximal vinst i tanken, vilket de har lyckats med, och tron på att givna Nintendo-fans köper den ändå trots sin prestanda brist, vilket dom också har lyckats med. Japaner:)

Det är klart att spel kan vara roliga utan bra grafik, och det har Wii visat också - på vissa spel. Men dessa spel är för få, och oftast bara Nintendos egna, tredjepartsutvecklare gör inte så många spel till Wii för prestandaförlust och dåliga försäljningssiffror. Synd!

Medlem

Det är kul när spelkonsoller inte blir leksaker.. Vad faen är dom då? o_O En dator kan också vara en leksak.. Men även ett arbetsredskap. Det kan man nog inte säga om en Konsoll. I don't get it.

Medlem

*Kollar på det tjocka lagret damm på wii:t*

Tro jag använde mitt Wii i en månad, sedan så har den bara stått i tv-hyllan! Finns ju inga roliga spel för en Fps-spelare som jag!

Medlem

asså jag fattar inte, folk säger att det inte finns spel till PS3an,
jag anser att det är VÄLDIGT ont om spel till Wii.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag och mina polare har iaf jävligt skoj med min wii på helgerna och barnen har skoj resten av veckan

Så jag förstår helt klart att det säljer mest.

Att det finns få roliga spel är helt fel att säga, finns massor, men möjligtvis finns det rätt få roliga singleplayerspel...

Ska jag sitta själv och lira så blir det Warhammer online och det finns bara på PC (just nu iaf).

Medlem

Hur kan något så tråkigt bli så populärt. :/

KoP
Medlem
Citat:

Nintendos konsol går åt som smör i solsken världen över.

Vad annat är nytt under solen? Känns som denna "nyhet" är något vi påminns om titt som tätt.

Medlem

fick mig att tänka på ett citat ur webbhallens nyhetsmail som dom skickade ut för några dagar sedan.

"P.S. En fråga till alla Wii-ägare:Hur många av er känner till att det finns fler spel att tillgå än Wii Sports? Jasså, ni använder den som tidningspress istället... vi misstänkte det."

vilket fick mig att tro att folk köper ett wii men inte har spec många spel till det?

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Hur kan något så tråkigt bli så populärt. :/

Många tycker tydligen inte att den är speciellt tråkig. ^^ Den är enkel, liten, billig, lätt att använda och riktad till den "breda massan".

Men det blir svårt att slå Sony med sina ~100 milj. sålda PS och ~140 milj. PS2.

NES ~62 milj.
SNES ~49 milj.

Inaktiv

Ja, den är billig, så det är klart den blir populär; men vad som aldrig nämns är de extremt dyra tillbehören. Sen att kontrollerna är sega, ger eftersläpningar och kräver en ganska exakt precision för att fungera som det nog är tänkt från början.

Skulle tydligen komma något tillbehör efter jul, som skulle ge en 1:1 känsla....fast det hade ju Nintendo kunnat släppa gratis istället. I dagens läge är Wii inget annat än rent jävla skit.

Medlem

Tycker som Segas. Wii säljer som smör för att alla som inte har spelat tidigare går med trenden och köper ett. Undrar hur länge det kommer att hålla.

Medlem

Jag förstår inte hypen bakom denna konsol. Att spela FPS eller andra spel på den är ju löjligt och går knappt att hantera då siktet far runt på skärmen som en jojo. Grafiken tja den är inte att hänga i granen heller då den faller på en gammal pc med ett gammalt voodo kort eller 3dfx lol.

Min bror köpte ett och är hellt lyrisk över den. Tacka vet jag x360 som jag själv har och kanske en PS3 som jag funderar på fortfarande. Achivements på x360 är väldigt beroende framkallande och får en att spela ett spel på mer än ett sett. Jag hoppas dem får till det där med trophies på PS3 för det ger mer valuta för pengarna då man vill få dem upplåsta precis som achivements på x360.

Inaktiv

Wii släppte en av sina bästa spel någonsin häromdagen - tetris party!

Inaktiv
Skrivet av 3degs:

Jag förstår inte hypen bakom denna konsol. Att spela FPS eller andra spel på den är ju löjligt och går knappt att hantera då siktet far runt på skärmen som en jojo. Grafiken tja den är inte att hänga i granen heller då den faller på en gammal pc med ett gammalt voodo kort eller 3dfx lol.

Min bror köpte ett och är hellt lyrisk över den. Tacka vet jag x360 som jag själv har och kanske en PS3 som jag funderar på fortfarande. Achivements på x360 är väldigt beroende framkallande och får en att spela ett spel på mer än ett sett. Jag hoppas dem får till det där med trophies på PS3 för det ger mer valuta för pengarna då man vill få dem upplåsta precis som achivements på x360.

Kontrollen fungerar i mitt tycke utmärkt i fps, om spelet är väl optimerat för det. Det är snarare när man skall sikta med en ps3-kontroll som siktet alltid hoppar antingen för högt, för lågt eller för långt åt sidorna. Det är säkert delvis en vanesak, men med wii-kontrollen lärde jag mig sikta med en gång. Jag var en mycket hängiven xboxspelare en gång i tiden, men att säga att kontrollen till den tidens fps någonsin kändes gjuten med en den handkontrollen vore att ljuga.

Seeeedan betyder inte det att wii är en överlägsen konsol, men en mer en duglig kontroll för fps, det har den.

Medlem
Skrivet av 3degs:

Jag förstår inte hypen bakom denna konsol. Att spela FPS eller andra spel på den är ju löjligt och går knappt att hantera då siktet far runt på skärmen som en jojo. Grafiken tja den är inte att hänga i granen heller då den faller på en gammal pc med ett gammalt voodo kort eller 3dfx lol.

Min bror köpte ett och är hellt lyrisk över den. Tacka vet jag x360 som jag själv har och kanske en PS3 som jag funderar på fortfarande. Achivements på x360 är väldigt beroende framkallande och får en att spela ett spel på mer än ett sett. Jag hoppas dem får till det där med trophies på PS3 för det ger mer valuta för pengarna då man vill få dem upplåsta precis som achivements på x360.

FPS-spel är lika tråkiga och framför allt lika otympliga på konsoll, oavsett om det heter Wii, PS3 eller Xbox. Undantaget är ett t-bord och mus till PS3an men det är nog inte alltför vanligt.

Fattar verkligen inte hypen kring fps på konsoll när det finns PC som överglänser spelgjälden på exakt varenda område ;>. Länge leven musen... i dubbel bemärkelse.

Inaktiv
Skrivet av liath:
Skrivet av 3degs:

Jag förstår inte hypen bakom denna konsol. Att spela FPS eller andra spel på den är ju löjligt och går knappt att hantera då siktet far runt på skärmen som en jojo. Grafiken tja den är inte att hänga i granen heller då den faller på en gammal pc med ett gammalt voodo kort eller 3dfx lol.

Min bror köpte ett och är hellt lyrisk över den. Tacka vet jag x360 som jag själv har och kanske en PS3 som jag funderar på fortfarande. Achivements på x360 är väldigt beroende framkallande och får en att spela ett spel på mer än ett sett. Jag hoppas dem får till det där med trophies på PS3 för det ger mer valuta för pengarna då man vill få dem upplåsta precis som achivements på x360.

FPS-spel är lika tråkiga och framför allt lika otympliga på konsoll, oavsett om det heter Wii, PS3 eller Xbox. Undantaget är ett t-bord och mus till PS3an men det är nog inte alltför vanligt.

Fattar verkligen inte hypen kring fps på konsoll när det finns PC som överglänser spelgjälden på exakt varenda område ;>. Länge leven musen... i dubbel bemärkelse.

Finns det inte t-bord och mus till 360 också? Jag tyckte jag såg något sånt.. Hade vart kul att ha det, då hade man ju gibbat cod4 på 360 hela tiden!

Medlem

har alla 3 konsoler och wii'n är den jag spelar minst på kan inte ens minnas då jag satte igång den. nej tacka vet jag 360 ps3 och min pc. jag skulle hellre vilja veta vilka av alla dessa människor som köpte hypen om wii som fortf spelar på den på daglig basis.

lesnade sjukt snabbt på wii'n dålig kontroll sjukt få bra spel. många spel som inte uttnytjar kontrollen till fullo. samt grafiken alltså den är ett skämt. det går bara inte o kolla på min 42" det ser gräsligt ut.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av 3degs:

Jag förstår inte hypen bakom denna konsol. Att spela FPS eller andra spel på den är ju löjligt och går knappt att hantera då siktet far runt på skärmen som en jojo. Grafiken tja den är inte att hänga i granen heller då den faller på en gammal pc med ett gammalt voodo kort eller 3dfx lol.

Min bror köpte ett och är hellt lyrisk över den. Tacka vet jag x360 som jag själv har och kanske en PS3 som jag funderar på fortfarande. Achivements på x360 är väldigt beroende framkallande och får en att spela ett spel på mer än ett sett. Jag hoppas dem får till det där med trophies på PS3 för det ger mer valuta för pengarna då man vill få dem upplåsta precis som achivements på x360.

FPS-spel är lika tråkiga och framför allt lika otympliga på konsoll, oavsett om det heter Wii, PS3 eller Xbox. Undantaget är ett t-bord och mus till PS3an men det är nog inte alltför vanligt.

Fattar verkligen inte hypen kring fps på konsoll när det finns PC som överglänser spelgjälden på exakt varenda område ;>. Länge leven musen... i dubbel bemärkelse.

en del kids lär sig o köra bil o vissa inte, samma sak med handkontroll till konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar