Medlem
Inryck!

Nu är årets första våg av inrycktning för värnpliktiga igång. Så tänkte kolla sista timmen här på FZ om det är några fler fragglar som rycker in to the army nu?

Jag ska iaf upp till I19 uppe i arvidsjaur!

Anyone?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ha en trevlig grund utbildning allihopa he he he he he

Medlem

Inte nu, men nästa år, då jävlar.

Skribent
Skrivet av SeniiL:

Nu är årets första våg av inrycktning för värnpliktiga igång. Så tänkte kolla sista timmen här på FZ om det är några fler fragglar som rycker in to the army nu?

Jag ska iaf upp till I19 uppe i arvidsjaur!

Anyone?

Stackars dig som måste till Arvidsjaur, bor nämligen fyra mil norr om hålan. Nej, så hemskt är inte samhället

Medlem

hahahhahahahhahahah!
fick iaf göra min gsu på sommaren.. men ha det så mysigt =D

hör fortfarande "Eldställningar!", "Förflyttning!" eka i huvudet.

Inaktiv
Inaktiv

Inte förrens nästa år, tyvärr.

Inaktiv

Får svaret typ nästa år eller i sommar eller vad det stod i brevet om det blir av eller inte.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Lika bra Seniil lär sig lumpen mantrat

Hjälte på natten ,hjälte på dagen.

Förstår man inte mantrat nu så kommer man förstå efter par veckor:D


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"I19 i Arvidsjaur" låter så fel :<


signatur

gorm streamar ibland!

jag mönstrade 98 och fick frisedel direkt - fan va skönt det va, behövde inte ens sova över en natt i kristianstad. där fick de, för att de hämtade mig så jävla tidigt på morgonen. hade jag inte varit så trött hade jag kanske gjort lumpen

Medlem

det måste varit drygt fem år sedan jag mönstrade, åkte ut med huvudet före efter synundersökningen. som tröst skaffade jag hund i stället


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

"om du inte kommer på inryckningsdagen kan det bli en sak för domstolen. I värsta fall resulterar det i fängelse"

Woho! Låter kul!

Jag ska egentligen ligga och sova på ett tåg halvvägs upp i norrland vid det här laget.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Haha, dårar. Jag ska sitta i min soffa och mysa. Utan packning, utan kyla, utan fisande snubbar i mitt sovrum och, ja, the list goes on...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Blev inte ens antagen till mönstringen fick ej heller nån förklaring till varför.

Skickade klagomål men har inte fått nåt brev tebax, aja.. their loss.. (cries)

bääh.. signar väl up för Americas Army istället, haha

Medlem

Själv slapp jag hela proceduren, tack vare en "medical". Känns riktigt bra.

"I pity the fool"

Mr.T

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Själv slapp jag hela proceduren, tack vare en "medical". Känns riktigt bra.

"I pity the fool"

Mr.T

Och du anmälde dom inte? Fan jag tycker inte att man ska bli neka att göra lumpen på en gång på grund av in sexuella läggning. Jag tror du hae passat i lumpen även om dom inte har några rosa uniformer.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

04/05 låg jag inne på P4 (Skövde).

vill absolut inte ha det ogjort, så mycket man växte och lärde sig där (både gällande rent militäriska saker och civila/psykologiska ting) gör man ingen annanstans, och inte på så kort tid.
(att jobba under samma tidsperiod ger absolut inte samma insikt i saker och ting, förutom mer pengar, men jobba kan man ju göra resterande 40-50 år av sitt liv fram till pensionen...)

sitter nu med åtskilja brev och papper från NBG (Nordic BattleGroup), är himla sugen på det, men har nu en flickvän som jag känner jag vill/skulle kunna leva resten av livet med, ett eget företag som håller på att spinna igång riktigt bra och jag verkligen njuter och gillar mitt civila liv just nu.
senare i livet kanske, vem vet?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Åkte buss 6 timmer eller så, kom fram, satt o väntade, gjorde IQ test, träffa psykologen "vi söker inte såna som du" trots mina försök att säga att jag var positiv på att göra det. Sen satt man o väntade 6 timmar till innan bussen gick... Mitt livs onödigaste dag, hade gärna gjort hörsel test och de andra bara för se vad jag hade fått även om jag inte kommit in.

Min kusin är mycket mer biff men fick inte komma in iaf pga av astma, dock så fick han reda på att han var helt döv på vissa våglängder.
Kan alltid försöka nästa år men veti fan om jag vill om jag bara blir nobbad.

Inaktiv

Svenpa>> "vi söker inte såna som du", vad menade dom med det? Var det fysiskt eller nåt annat?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Svenpa>> "vi söker inte såna som du", vad menade dom med det? Var det fysiskt eller nåt annat?

Han frågade vad jag gjorde på fritiden o jag kopplade inte att han kunde ta med det i beslutet om jag kom in eller inte. Så jag sa att jag e mycket vid datorn och gjorde inte mkt frilufts sysslor, även om jag är på gymmet 2 ggr i veckan.

Mer utförligt sa han "Vi söker inte såna som du, utan mera sportfånar som man kan kalla dom" <- Inte riktigt exakt det heller men närmare.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Åkte buss 6 timmer eller så, kom fram, satt o väntade, gjorde IQ test, träffa psykologen "vi söker inte såna som du" trots mina försök att säga att jag var positiv på att göra det. Sen satt man o väntade 6 timmar till innan bussen gick... Mitt livs onödigaste dag, hade gärna gjort hörsel test och de andra bara för se vad jag hade fått även om jag inte kommit in.

Ungefär likadant för mig. Skickade in papper på att jag hade astma och allergier så att jag skulle slippa åka in och mönstra. Men nej, dom sa att jag måste åka in ändå. Och vad händer när jag kommer in dit? In direkt till farbror doktorn som inte gör nån undersökning eller nåt utan berättar direkt för mig att jag inte kan göra lumpen pga astma och allergier. Var inne i ca 5-10 min.

Några timmar i direkt buss dit, sen hem fick jag åka vanlig buss vilket innebar att jag fick byta ett antal gånger.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Effektivitet är inget försvaret pysslar med.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Själv slapp jag hela proceduren, tack vare en "medical". Känns riktigt bra.

"I pity the fool"

Mr.T

Och du anmälde dom inte? Fan jag tycker inte att man ska bli neka att göra lumpen på en gång på grund av in sexuella läggning. Jag tror du hae passat i lumpen även om dom inte har några rosa uniformer.

Tyckte du att du var rolig nu, eller har vi bara missuppfattat varandra? När jag skrev "Medical" syftade jag på mitt medicinska förflutna. Enough said.

Jag är ingen homo.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Tyckte du att du var rolig nu, eller har vi bara missuppfattat varandra? När jag skrev "Medical" syftade jag på mitt medicinska förflutna. Enough said.

Jag är ingen homo.

Nej tycker bara att det är sjuk irreterande när någon säger A men inte B.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Han är gammal sprutnarkoman. Låt honom vara nu. Han la av när Kenta dog. End of story.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Tyckte du att du var rolig nu, eller har vi bara missuppfattat varandra? När jag skrev "Medical" syftade jag på mitt medicinska förflutna. Enough said.

Jag är ingen homo.

Nej tycker bara att det är sjuk irreterande när någon säger A men inte B.

A


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

A och B


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Youtube-proffs

Jag var psykiskt instabil för lumpen.

MUHAHA, fucking HA

Edit: Vilket jag ångrar nu, borde fucking sökt.

Men på eftertanke, hade jag gjort lumpen så hade jag aldrig vart där jag är nu, så de e jag glad för med.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Ni som ska rycka in och ska till Karlskrona. vi ses där... fast med skillnaden att jag har befogenheten att skrika på er och tvinga er att göra vissa saker eftersom jag har guld på mina axlar och ni har en liten sketen tyglapp!

123
Skriv svar