Medlem
Machinima

Ptja, de flesta av er borde vid det här laget veta vad en Machinima är. För er som inte vet, googla

Ända sen i somras har jag haft suget av att skapa en machinima själv, men aldrig kunnat fundera ut Vilket spel, eller någon bra idé.

Så nu undrar jag, är det någon här som skulle vara intresserad av att skapa ett projekt? Jag har erfarenhet av film, eftersom jag går rörlig bild i media, så vet jag hur man klipper, filmar scener osv.

Har ni några idéer får ni gärna säga det också.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Svårt att veta vilken "motor" man ska använda eftersom det ska bli lätt att arbeta med... Fear verkade ju funka ganska bra för killarna bakom Red vs blue ;P

Wow skulle vara väldigt enkelt att arbeta med men dock kanske inte lika kul? Rolig idè förresten ^-^

Medlem

De jag funderat på, som funkar helt ok är:
F.E.A.R.
HL2 - med mods
BF2

De är de ända jag vet skulle funka felfritt med, men finns säkert fler som jag inte vet om, därför jag behöver hjälp.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

^-- Hl2, garry's mod är väl väldigt bra för det?

Medlem

Nej, det har massor med flaws, dessutom får man inte välja vilken modell man ska vara.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Armed Assault, hehe

Jag e gärna med o gör vad som helst.

Inaktiv

jag har alltid varit sugen på o göra en sådan i unreal motorn jag

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Nej, det har massor med flaws, dessutom får man inte välja vilken modell man ska vara.

damn tråkigt då ;/

Medlem

Half-Life 2 med mods är nog enklast att göra en film i.. Har du nått manus då?

Medlem

Nej, hade inte så mycket idéer, vore ju lättare om man hitta folk så man vet var "gränsen går" för vad man kan göra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja iförsig men sen är det bra att ha nån idé om vad det ska vara för film också.. Humor skulle nog vara mest uppskattat. ^^

Medlem

Smarta vore ju o filma i ett spel många har också, inte så roligt att vara 3 stycken


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Som svenpa sa, armed assault väl ett rätt bra val, om man nu vill hålla sig till det temat.. Jag hakar på och leker actor any day. skicka ett PM bara

Medlem

Tror tyvärr att du börjar i fel ände. Utan en bra idé som grund kommer det inte bli något intressant av det hela. Just another machinima med flashiga effekter. Om du hittar någon med en rolig idé så kan du slänga iväg ett pm om du behöver "skådisar".

Medlem

Ett tips, kolla på så många machinima du kan. Förövrigt tror jag att unreal motorn har överlägset mest machinima filmer.


signatur

Nämen!

Medlem

En idé är ju att iochmed att det nästan bara blir FZ folk som kommer jobba på denna (Vad jag vet och tror efter denna tråd?)
Så kan ju konceptet vara att återskapa forumet och alla roliga "personligheter" som flummar här.

Jag ser framför mig roliga diskutioner om politik med threezool, zampa som kommer in helt random och säger något helt random. Soya som läxar upp nån, MacBolan som kommer tillbaka från de döda och berättar historier om the other "side", Laxen som dampar på någon och blir bannad. M.m Finns mycket att hämta i den egna trädgården så att säga


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

SeniiL tar priset, fan vad roligt det skulle bli att göra en sån machinima!

Medlem
Skrivet av SeniiL:

En idé är ju att iochmed att det nästan bara blir FZ folk som kommer jobba på denna (Vad jag vet och tror efter denna tråd?)
Så kan ju konceptet vara att återskapa forumet och alla roliga "personligheter" som flummar här.

Jag ser framför mig roliga diskutioner om politik med threezool, zampa som kommer in helt random och säger något helt random. Soya som läxar upp nån, MacBolan som kommer tillbaka från de döda och berättar historier om the other "side", Laxen som dampar på någon och blir bannad. M.m Finns mycket att hämta i den egna trädgården så att säga

Diggar din idé SeniiL, tänk dig Zampa 8)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Zampa, hehu kom precis på vad det rimmar på....

Sorry bad stomach day...


signatur

Nämen!

Medlem

Blir de inte ett väldigt intern skämt om vi gör så? Jag menar ingen annan kommer jue fatta vad fasen vi sysslar med.

Medlem

Endå en rolig grej, även om det bara är forumfolk på fz som kommer att fatta det.

Jag hjälper gärna till som skådis eller nått skicka ett PM om nån börjar med nått och behöver lite hjälp

Medlem

jag kan agera statist.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

jag hänger gärna på, politik snack ftw ;P

Medlem

Låter skitkul med en FZ grej. Spåna lite mer på ett manus så blir nog super.

Skrivet av SeniiL:

En idé är ju att iochmed att det nästan bara blir FZ folk som kommer jobba på denna (Vad jag vet och tror efter denna tråd?)
Så kan ju konceptet vara att återskapa forumet och alla roliga "personligheter" som flummar här.

Jag ser framför mig roliga diskutioner om politik med threezool, zampa som kommer in helt random och säger något helt random. Soya som läxar upp nån, MacBolan som kommer tillbaka från de döda och berättar historier om the other "side", Laxen som dampar på någon och blir bannad. M.m Finns mycket att hämta i den egna trädgården så att säga

gl

att göra en film, och posta länken här och få folk att skriva "lol" eller skicka en smiley - det är inte så svårt. folk skriver lol åt vad som helst.

däremot, att göra en bra parodi på fz-forum - lyckas ni med det så tänker iaf jag skriva roflol

Medlem

Man måste jue höra först om folk är intresserade, varför börja på ett ointressant koncept?

Medlem

Kommer ändå behöva besluta på ett spel/mod, så man kan basera saken på det, funderade på PVK 2 först, skulle bli hysteriskt lustigt. Vad tycker ni?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fear machiman är grym, såg någon bf2 machima också som var sjukt rolig. Annars är ju hl2 machimas klassiker, kolla på den; i still seeing breen" mkt nice. A few good G-men är osså bra.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

ahh fz idén låter som en bra idé!:) kör på den. frågan blir då vilken motor/spel den ska göras i? själv så tycker jag source eller quake1:P


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Det går att "scripta" figurerna i Unreal 2004 ganska smidigt via UnrealEd. Ganska smidigt att få in dina egna modeller där också...

Anekdot... Jag gjorde en bössa till Ut2k4 som knuffade iväg dig med all kraft du kan tänka dig om du blev träffad. Landar du i vatten eller liknande tar du inte ens skada, står du mot en vägg klarar du dig men "out in the open" så är du på nästa bana om du blir träffad...

...måtte ut2k7 bjuda lika mycket kul.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar