Robot
Far Cry 2

Det är en blodröd sol som stiger upp över både savannen och spelet Far Cry 2. Den hyllade föregångaren blev till en efterlängtad spelserie som många i förtid nominerat till årets spel. Men verkligheten är en annan.

#ubisoft


Medlem
Far Cry 2

Woho! Ni tycker rätt.

Medlem

BARA 2/5?! hade jag aldrig trott. jävlar va paff jag blev.
Har inte testat spelet än men jag litar på er och köper det inte.


signatur

Rawr

Medlem

Kan inte annat än hålla med recensenten, inget att hänga i julgranen detta. Ett spel med grym grafik men allt annat är halvdant. Tycker styrningen kändes sjukt dålig på PC.

Medlem

Sorgligt, men sant.

Medlem

Kan bara instämma. Det kunde bli så bra, men jag tycker det faller kort på nästan alla spelmoment.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Måste tyvärr hålla med, hade hoppats på mycket, mycket MYCKET mera.

Jag tvingade mig själv att spela ett par timmar, bara för att försöka ge spelet en chans att bli 'roligt' men det hände inte, blev en av installation samma dag man fick hem det, synd.

Kanske vore bättre om crytek hade gjort tvåan också? Visst nu ska vi inte jämföra Crysis och Far Cry 2, och jag är heller ingen crysis fanboy, men då tycker jag Crysis hade mycket högre underhållningsvärde.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Inaktiv

Vad kan man säga? Det är ett FPS i mängden... finns så hemskt många spel nu så det är extremt svårt o göra något väldigt annorlunda. Far Cry 2 har EN enda fördel egentligen... och det är att spelet är "öppet". Ja ganska så iallafall.

Men så repetetivt som det bara kan bli... fast "skjut-på-allt-som-rör-sig-spel" är ju likadana allihopa i stort sett.

Medlem

Finns alldeles för många nackdelar med spelet, då jag håller med.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan tyvärr också bara hålla med.

Medlem

Betyget är rättvist. Men hur kommer det sig att andra spelsidor har betygsatt spelet så högt? Fått recensionsexemplar där om kortat ner transportsträckor och gjort spelet mer "intressant"?.

Medlem

Rättvist betyg!

Och jag förstår inte heller varför andra siter gett det så bra betyg...

Medlem

Jag hade inte förväntat mig någonting annat. Tyckte 1an var överhypat till månen och hade ingel spelglädje alls. Därför förväntade jag mig i princip ingenting av det här spelet. Tyvärr verkar det sälja bra, så det lär ju komma en 3a också?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

jag håller med, det är bara den snygga grafiken som finns. inget annat.

Bra recension för övrigt.

Medlem

Lol, trodde det var användarnas betyg först, eller tryckfel, men nä, 2/5

Det var som tusan. Smart drag att man skippade den här då.

Medlem

Hur kan alla hålla med när "Läsarnas betyg" ligger på 4.5?
Aja, jag håller iaf med, gillade inte spelet...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av emoless:

Hur kan alla hålla med när "Läsarnas betyg" ligger på 4.5?
Aja, jag håller iaf med, gillade inte spelet...

För att de läsare som röstat så högt förmodligen bara spelat en timma eller två.

Själv tröttnade jag på vaktposterna efter 1.5 timmars spelande. Så idag gick jag och köpte Fallout 3 istället. Hoppas det håller måttet.

Medlem

FC2 är väldigt unikt, det är bara Boling Point som lyckats göra en shooter i en stor spelvärld utan laddingstider och utan levels. Fördelen att man kan utforska, ta quests hur som helst, det bode vägas in då on-rail shooters är hopplöst efter i utvecklingen (men brukar ändå kunna få sjukt höga betyg, te.x GoW och Crysis som är ruggigt dåliga spel i jämförelse).

Det är tråkigt med så mycket konservativa människor (och speciellt när recencenter är det) som hellre spelar GoW2 med lite uppdaterad grafik och exakt samma (ofta sämre) gameplay som Wolfenstein, som kom ut för 16 år sen.

Mycket av det som sägs i recensionen kan appliceras på 99% av alla shooters, men man tar inte upp det i sina 5/5 recensioner "Glöm därför allt vad karaktärsutveckling heter" te.x.. Ok, visst, men hur många FPS har det då? "Allt du ser som rör sig är fientligt. Skjut på allt." Och? Barar för att spelvärlden är öppen betyder inte att det är ett rollspel eller ett äventysspel, gör om gör rätt!

Nä, riktigt dålig recension där man bara gått in för att hitta det dåliga istället för att försöka göra en balanserad recension.


signatur
Inaktiv

Borde inte detta spel kunna moddas till ett riktigt bra spel? Tänker på typ Jagged Alliance, som iofs var ett bra spel från början men som moddats till ett ännu bättre. Här finns ju grunden, i form av grafik, miljö osv, bara innehållet som saknas...

Medlem

Inte direkt oväntat att det var överhypat

Medlem
Skrivet av MKultra:

GoW2 med lite uppdaterad grafik och exakt samma (ofta sämre) gameplay som Wolfenstein, som kom ut för 16 år sen.

Då vet jag inte hur du spelar GoW men fel måste det vara i alla fall.

Tycker du inte om GoW, visst, to each his own. Men att säga att det är samma gameplay som Wolfenstein är ju bara en löjligt överdriven jämförelse.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Blev också lite snopen att det fick så lågt. Är svensk spelpress kräsnare än andra?

En kul recension annars.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Riktigt, riktigt bra recension!
Nu vet jag varför jag inte gillar Far Cry

Medlem

Skulle nog påsstå att FC2 är bland det sämsta jag lirat. Skulle utan tvekan gämföra det med Daikatana. ett spel där ingenting fungerar med andra ord. inte nog med att man ska köra en jävla massa. AI:n suger hästballe, inga NPC eller civila, förutom dina buddis och reportern. Momentet med att leta diamantväskor med hjälp av en blinkande lampa på GPS:en är nog det mest korkade jag upplevt i ett spel. Men vist det förlänger ju verkligen spelet...

jag slutade leta efter att jag hittat två väskor... 1/5 av mig och 1 står för grafiken som är riktigt snygg. I övrigt har spelet inte ens lämnat alpha stadiet i utveckling...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Gillade inte alls spelet, visst är det fint och så, men uppdragen är lite långtråkiga. Inte värt mer än 2/5.
Multiplayer var dock ganska roligt


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Nej usch och fy för Far Cry 2. Nu ska jag avnjuta ettan igen istället, ett förmodligen tio gånger bättre spel...

Medlem

Jag håller med! Är väll typ bara i en stad där soldater står levande efter att man varit där. Och sen tycker jag att gräsbränderna borde lägga under sig hela kartan om det hade varit lite mer realistiskt, nu släcks de ju på någon minut trots att det är hur torrt som helst i markerna. Fast man vet ju varför man ska döda Jakalen, det är ju han som har sålt vapen till båda sidorna (står ju faktiskt det vid varje laddningssekvens också).


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

välförtjänt betyg hursomhels, finns en massa irriterande moment i spelet som bara förstör, fast konstigt nog så nämns inte fordons känslan, den finns ju inte ens där, som att åka på en kloss och sedan har vi ju den där förblödningsdelen som bara tar tid med att ta ut skott osv på sig själv. Nae Usch, better luck next time Ubi.

Inaktiv

"o gräsbränderna, mm ja låt oss se lite gräsbrand" hahaha


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag håller fullständigt med recensionen. Det känns som man bara irrar runt och dödar människor utan att veta varför. Visst är grafiken och allt det riktigt snyggt, och hela simulationen av världen är riktigt ball bara den. Men frågan är om inte detta är just det - en simulation av naturen i afrika - snarare än ett spel.

Efter 2 timmar hade jag faktiskt fullständigt tröttnat på spelet.

Skriv svar