In the US...

Inaktiv
In the US...

Har läst lite i en tidning som heter Study in the USA eftersom det är vad jag hoppas göra höstterminen nästa år. Bortsett från att tidningen är fylld med propagandaliknande reklam för olika universitet så la jag ganska snabbt märke till en del roliga/märkliga formuleringar som jag tänkte dela med mig av:

Only by living in the U.S.A. can you truly become fluent in English.
Ja, för det finns ju inga andra länder där de pratar engelska som modersmål. Eller vänta...

The images from films and televison programs are not always true. That is, Americans come in a variety of sizes, colors and shapes.
Fan vad sjukt! Här i Sverige har vi ju liksom bara vita lönnfetton och absolut inget annat.

While students must exercise caution in a few locations, in much of the U.S.A., streets and university campuses are clean and safe.
DET ÄR RENT PÅ CAMPUS! OMFG!

Och så avslutningsvis min favorit, knuten till bilåkning:
Ford invented the first automobile in 1893, which changed life in the U.S.A. forever. The sense of freedom and independence that comes with just "hitting the road" is something that most Americans would not want to live without.

... what a country.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
In the US...

"Precis när man trodde att det var okej att tycka om amerikaner igen"

Medlem

Åk dit och bilda dig en egen uppfattning istället för att sitta och läsa om det..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Fenix:

Åk dit och bilda dig en egen uppfattning istället för att sitta och läsa om det..

Det ska jag ju


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar