Göra en hemsida åt företag

Inaktiv
Göra en hemsida åt företag

Hej, lägger det här i allmänt om det nu fungerar (för det är ju inte köpa/sälj?):

Det är så här att min morsa har ett företag, enskild firma, inte AB, och behöver en webbsida (www). Jag kan ingenting om det så jag tänkte fråga här om nån är duktig här på att göra en snygg, "något speciellt" (enligt henne...), inte bara en vanlig med text i ena hörnet och en liten bild i det andra, hemsida... ja ni fattar?

Hon är psykolog.

Kan väl skicka ett PM om nummer så får nån komma överens med henne om hur det ska se ut, pris osv.

(hoppas på svar) :$


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

reset2, mitt tips är att du ritar en enkel bild över hur du hade tänkt dig, och efter som din morsa säkert vill ha ett enkelt sätt att uppdatera med t ex nyheter så pressar du lite på det. Tror inte din morsa vill sitta och peta i massa kod varje gång hon vill säga att de stänger lite tidigare pga sjukdom eller liknande.

nj
Medlem

Se bara upp för företag som ringer och lovar "gratis" hemsidor och det är ett tidsbegränsat erbjudande som måste svaras på omgående...
Se här och här för varningsläsning.

MFC
Medlem

Hade man bara haft tid så...

.. men gissar jag rätt så har reset2 redan fått några PM, duktigt folk på FZ-forum finns det gott om


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Castor!

Är du nöjd med one.com???

/J


signatur

There are 10 kinds of people: those who understand binary and those who don't...

Medlem
Skrivet av J0han:

Castor!

Är du nöjd med one.com???

/J

Jag har kompisar som är nöjda med dem, själv har jag ingen hemsida eller server eller liknande - i detta fallet tänkte jag mest på att Reset2's mamma kunde göra egna hemsidor enkelt eftersom de har mallar som man kan administrera enkelt via en vanlig browser, som att ändra i ett worddokument i princip.

...det var mest det jag tänkte på... Annars vet jag inte så mycket om dem men som sagt, har nöjda kompisar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

MFC
Medlem

Jag har två domäner via one.com och ska inte klaga. Tycker det är helt ok.

Man kan köra både ASP (ej ASP.net, inte än iaf) och PHP och får ett antal verktyg till sitt förfogande. Tycker allting funkar ok. Tillgängligheten är också godkänt för det priset. Frågar du mig så är det ett kap, iaf tills man hittat något "bättre", om man nu mot förmodan inte skulle vara nöjd.

Bästa av allt är att man äger sin egen domän.. till skillnad från en del andra lurendrejare


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

har också one.com och är helnöjd, absolut inget att klaga på...

Medlem

Har haft One, men har nu bytt till Loopia pga att de är snabbare och har både bättre support och bättre kontrollpanel för kontot. Loopia är dock en hel del dyrare, men det tycker jag att det är värt. Kan tro att One är bättre för mindre förtag/enskild firma om inte kraven är så stora.

PS
Skickade ett PM.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av reset2:

och behöver en webbsida (www).

HAHAHAH HYSTERISKT!

sås (brun)


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av reset2:

och behöver en webbsida (www).

HAHAHAH HYSTERISKT!

sås (brun)

Pfff. En hemsida är alltid en www-plats, men en sås behöver inte vara brun...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

hur mycket får man?

webhotell: [http://wopsa.se/]

MFC
Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

hur mycket får man?

webhotell: [http://wopsa.se/]

usch... det var inte mycket uttrymme för det priset..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

www.one.com helt klart.. gjort flera sidor och reggat hos dom... superb support


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

MFC
Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

www.one.com helt klart.. gjort flera sidor och reggat hos dom... superb support

Ja, supporten är grym!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av MFC:
Skrivet av denbästaantisocial:

hur mycket får man?

webhotell: [http://wopsa.se/]

usch... det var inte mycket uttrymme för det priset..

nej, men behöver man mer utrymme så kan man ju köpa till det - vilket säkert de flesta småföretagare/privatpersoner gör. jag menar, 3GB för en hemsida - det räcker fan knappt till indexfilen.

jag har använt b-one, oderland, loopia och wopsa och man kan väl säga ungefär såhär:

b-one (one.com): prisvärt, saknar avancerade funktioner - du kan ha en hemsida i princip - inte mycket mer än så.

oderland: inte speciellt bra, ingen aning om vad det kostar.

loopia: ganska överskattat - det funkar bra, men är inget speciellt.

wopsa: lite dyrare, men mycket bättre. du har tillgång till en rad nyttiga funktioner, bl.a schemalagda aktiviteter (cron-jobs), apache handlers, mime-typer och en massa annat nyttigt. finns säkert ännu bättre ställen än wopsa, men av de jag har provat så är det bäst.

inte för att tråden handlade om webhotell - men att klaga på 3gb utrymme är väl sådär?

på loopia får du bara 200mb

200mb på loopia för företag alltså, bara 100 för pp

Inaktiv
Skrivet av denbästaantisocial:

jag menar, 3GB för en hemsida - det räcker fan knappt till indexfilen.

jesus va ni gör gigantiska hemsidor!
med allt content jag nånsin haft har jag legat på kanske 200mb, då har jag haft massa musik och animationer och en dump..

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av denbästaantisocial:

jag menar, 3GB för en hemsida - det räcker fan knappt till indexfilen.

jesus va ni gör gigantiska hemsidor!
med allt content jag nånsin haft har jag legat på kanske 200mb, då har jag haft massa musik och animationer och en dump..

Jag har heller inte så stor sida i MB räknat. Som sagt, det beror på kraven och vad man skall ha sidan till. Vill man ha säkerhet, stabilitet och kontroll framför utrymme så är Loopia att föredra framför andra, t ex Shellkonto eller One.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av F3D:
Skrivet av denbästaantisocial:

jag menar, 3GB för en hemsida - det räcker fan knappt till indexfilen.

jesus va ni gör gigantiska hemsidor!
med allt content jag nånsin haft har jag legat på kanske 200mb, då har jag haft massa musik och animationer och en dump..

det där var sarkasm riktat till mr "fan va lite utrymme man får"

min fotosida med nästan 200 bilder ligger nånstans mellan 50-100mb (med thumbnails) på ett one.com-konto - alltså har jag cirka 1,9gb ledigt på ett 2gbkonto

så jag tycker att 3gb är ok utrymme - det är min slutsats - behöver man mer kan man väl betala nån krona mer i månaden för det

Inaktiv

Behöver man mer hyr man nog hel en server eller serverplats.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

The horizon of many people is a circle with a radius of zero. They call this their point of view.

Kan du förklara denna?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

vad är det som ska förklaras? den är ju klockren.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

vad är det som ska förklaras? den är ju klockren.

Folk har ingen åsikt? Swooch...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Skrivet av CastorFiber:

Folk har ingen åsikt? Swooch...

det är vad folk baserar sina åsikter på

no xp no good åsikt?

Skrivet av Frosty:

tycker de va ganska snåla med bandbredden (och även utrymmet)

med wopsa (lite dyrare per år) får du 75gb/månad + 3000mb utrymme

Medlem

reset2: har du fått tag på en snubbe eller funderar ni fortfarande? Om ni redan fått tag på en som gör sidan åt er, så kan ni väl skriva det här?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

reset2: har du fått tag på en snubbe eller funderar ni fortfarande? Om ni redan fått tag på en som gör sidan åt er, så kan ni väl skriva det här?

Nej, det har vi inte. Morsan pratade med Werizon men ajg vet inte vad de kom fram till? Jag skickar PM till dig.:)


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar