PS3 säljer bättre än Xbox 360

Robot
Medlem
PS3 säljer bättre än Xbox 360

ja folk föredrar väll kvalité

Medlem

Tycker kvalitèn är den samma på Xbox 360 och PS3 nuförtiden.

Men iaf, kul för Sony !

Medlem

Bring on the fanbois. Men men är väl på tiden att det skiftar lite iaf...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Varför använder alla ordet fanboys? Är inte det lite utnött... Självklart har man en favorit. Min är Xbox 360, men för det hatar jag inte pc och ps3 :P!

Jag gillar att ligga i soffan å lira spel på 360:n, finns inga spel på ps3 som tilltalar mig än. Men köpte en ändå, härligt med blu-ray och jag vill spela heavy rain. PCn använder man då man vill maxa grafiken på spel lite mer än vad ps3:an och xbox 360:n kan.

Men jag hatar verkligen ordet fanboy...Vill ge alla som säger det en fet smäll alltså...rätt över näsan.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Varför använder alla ordet fanboys? Är inte det lite utnött... Självklart har man en favorit. Min är Xbox 360, men för det hatar jag inte pc och ps3 :P!

Jag gillar att ligga i soffan å lira spel på 360:n, finns inga spel på ps3 som tilltalar mig än. Men köpte en ändå, härligt med blu-ray och jag vill spela heavy rain. PCn använder man då man vill maxa grafiken på spel lite mer än vad ps3:an och xbox 360:n kan.

Men jag hatar verkligen ordet fanboy...Vill ge alla som säger det en fet smäll alltså...rätt över näsan.

FANBOY!!!

Medlem

Fanboi = person som har bestämt sig för att en sak är bättre än allt annat oavsett vad som händer. Och det finns gott om dom tyvärr. Sen att du känner dig träffad och blir aggressiv över det hela är nog mest ditt eget problem. fAKKAfAcEs inlägg är ett ganska typiskt fanboi inlägg då han inte har någons om helst källa för sitt uttalande, utan bara känner att man måste påpeka hur hans valda konsoll är bättre än den andra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sedan så har ju Xbox varit ute för försäljning ett halvår (?) längre än PS3, så detta är väl inte så konstigt.

Och nej jag är ingen fanboy, jag har PS3 och föredrar den.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Köpte en PS3 själv, men det kunde nästan lika gärna blivit en 360.
Största skälet till att det blev en PS3:a var att den har Blueray och då slipper jag en till apparat kopplad till tv:n och som tar upp plats i hyllan. Hade det inte varit för den förbannade regionsspärrningen i PS3:an så hade jag dessutom kunnat göra mig av med den gamla DVD-spelaren.

Så min favorit är PS3, men jag tycker att PC, XBOX360 och Wii:n har sina fördelar också...

First person shooters föredrar jag helt klart på PC:n med mus. Så därför köpte jag PC-versionerna av Dead Space och Far Cry 2.

Medlem

HAHA Elit-mannen, det är klart man inte vill ha stryk av en spexande, gymmande fanboy. OH SHI... det är kört för mig!

Bra jobbat Sony.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Sedan så har ju Xbox varit ute för försäljning ett halvår (?) längre än PS3, så detta är väl inte så konstigt.

Och nej jag är ingen fanboy, jag har PS3 och föredrar den.

ett år tillomed väl?

Skrivet av RazorShard:

Köpte en PS3 själv, men det kunde nästan lika gärna blivit en 360.
Största skälet till att det blev en PS3:a var att den har Blueray och då slipper jag en till apparat kopplad till tv:n och som tar upp plats i hyllan. Hade det inte varit för den förbannade regionsspärrningen i PS3:an så hade jag dessutom kunnat göra mig av med den gamla DVD-spelaren.

Så min favorit är PS3, men jag tycker att PC, XBOX360 och Wii:n har sina fördelar också...

First person shooters föredrar jag helt klart på PC:n med mus. Så därför köpte jag PC-versionerna av Dead Space och Far Cry 2.

vissa blu-rayfilmer är inte regionslåsta.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Sedan så har ju Xbox varit ute för försäljning ett halvår (?) längre än PS3, så detta är väl inte så konstigt.

Och nej jag är ingen fanboy, jag har PS3 och föredrar den.

Det skiljer faktiskt ungefär ett år mellan releaseatumena för de två konsolerna. Sedan går väl de här försäljningssiffrorna upp och ner hela tiden, och det är knappast de som avgör vilken konsol som är "bäst". Vissa gillar 360 bättre, andra PS3 och sedan finns det faktiskt de som gillar båda två lika mycket, eller lika lite.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Tror nog att Microsoft laggar efter på grund av att marknaden till viss del är mättad för deras del. Xbox 360 är stabilt etablerade och många har redan köpt deras konsoll som är inbitna gamers. De profilerar sig mer mot casualmarknaden nu, säkert inspirerade av Nintendos framgångar.

Personligen skulle jag vilja ha en PS3:a, men kan inte motivera priset för tillfället.


signatur
Medlem

Jag kan redan nu säga att jag tillhör "ps3-lägret", fast jag äger trots allt en 360.

Jag hoppas på att LittleBigPlanet ska kunna sälja ps3or i höst så att Ps3an kan hålla jämna steg med 360n.

Men som det är just nu så tror jag att väldigt många 360s kommer att sälja på grund av att den är billigast, sedan tillsammans med Lips så kommer den kanske ta plats under många julgranar i år.

Fast jag tror att ps3an kommer att sälja mer än 360n i skandinavien åtmnistone, att sälja mer än 360n i USA t.e.x är nog redan kört.

Medlem

Hmm, själv föredrar jag Xbots, men vet inte om de finns någon motsvarighet för Playstation Fanboys, Playboys?

Hur som helst så är de trevligt att PS3an får visa lite var den går för. 360n har ju alltid legat lite före med bättre spelutbud, Xbox live, större användarbas osv.
Men om de fortsätter såhär så kanske PS3an och 360n ligger lika om ett år?

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Jag kan redan nu säga att jag tillhör "ps3-lägret", fast jag äger trots allt en 360.

Jag hoppas på att LittleBigPlanet ska kunna sälja ps3or i höst så att Ps3an kan hålla jämna steg med 360n.

Men som det är just nu så tror jag att väldigt många 360s kommer att sälja på grund av att den är billigast, sedan tillsammans med Lips så kommer den kanske ta plats under många julgranar i år.

Fast jag tror att ps3an kommer att sälja mer än 360n i skandinavien åtmnistone, att sälja mer än 360n i USA t.e.x är nog redan kört.

om jag bara skulle villa ha singstar/lips, så skulle jag satsat på en ps2.

_78
Medlem

Vore kul om detta kunde leda till lite trevliga lanseringar för PS3:an...


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Min favorit är utan tvekan PS3, 360n ligger väldigt nära dock pga sina fina exklusiva titlar, Wii ligger rätt långt efter, ska Wii vara bra så krävs de att Nintendo har gjort spelen och att dom är originella och inte en massa skräp.

Sämre hårdvara (förutom BD), färre bra spel och högre pris?

BEHOLD THE AWESOME POWER OF ETT BRA VARUMÄRKE!!11

Medlem
Skrivet av Heat:
Skrivet av Elit-mannen:

Varför använder alla ordet fanboys? Är inte det lite utnött... Självklart har man en favorit. Min är Xbox 360, men för det hatar jag inte pc och ps3 :P!

Jag gillar att ligga i soffan å lira spel på 360:n, finns inga spel på ps3 som tilltalar mig än. Men köpte en ändå, härligt med blu-ray och jag vill spela heavy rain. PCn använder man då man vill maxa grafiken på spel lite mer än vad ps3:an och xbox 360:n kan.

Men jag hatar verkligen ordet fanboy...Vill ge alla som säger det en fet smäll alltså...rätt över näsan.

FANBOY!!!

I I I SMACK !!!! I I I

Medlem
Skrivet av bjosarn:

HAHA Elit-mannen, det är klart man inte vill ha stryk av en spexande, gymmande fanboy. OH SHI... det är kört för mig!

Bra jobbat Sony.

Smack igen

Medlem

Och nej...Det är inga pussar jag delar ut , det är högerkrokar ;)...

Skämt å sido... Finns roliga spel på alla konsoller...Men Wii är jag fortfarande skeptisk mot. Enda konsollen jag inte köpt.

Medlem

360n har ju varit ute långt innan PS3an... dom är knappt samma generation... Så när alla har en 360 kan dom ju inte köpa en till så dom köper en PS3a; Microsoft går ner och Sony går upp... Logiskt


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Fanboi = person som har bestämt sig för att en sak är bättre än allt annat oavsett vad som händer. Och det finns gott om dom tyvärr. Sen att du känner dig träffad och blir aggressiv över det hela är nog mest ditt eget problem. fAKKAfAcEs inlägg är ett ganska typiskt fanboi inlägg då han inte har någons om helst källa för sitt uttalande, utan bara känner att man måste påpeka hur hans valda konsoll är bättre än den andra.

källa? hu, jag trodde rrod problemen xbox haft var allmänt känt. är det konstigt att folk då väljer en annan konsoll? för övrigt äger jag både 360 och ps3.

Medlem

Efter att ha läst webhallens nyhetsbrev så har jag bytt åsikt, som det ser ut i nuläget så kommer 360n att vinna i antal sålda konsoler ett antal månader framöver.

"Battle of Next-gen.
Tidigare i år, i samband med GTA IV-releasen utlyste vi en fight mellan konsolerna. Xbox 360 gick klart, men inte ohotat, ut som segrare.
Inför årets avgörande julhandel ser trenden ut att hålla i sig. Microsoft har nyligen sänkt priset på Xbox 360 och lägger nu till jul med 2 kostnadsfria spel i konsolpaketet. Ni lär också märka av deras kommande satsning på casual gamers med Lips och Scene It 2 som fokusprodukter. Sony har valt en lite annorlunda väg. I spåren av finanskrisen kommer nu en prishöjning, som lär slå igenom i dagarna. Samtidigt blev man tvungna att dra tillbaka sitt kanske sista trumfkort för i år, Little Big Planet, pga en produktionsmiss (ny-release den 7:e nov). I dagsläget får man 3 st Xbox Arcade för en PS3. Sonys sista Final Fantasy är dess Blu-rayspelare, men man får svårare och svårare att hävda sitt pris.
Våra spådomar i kycklingben verkar falla in, har Europa en ny kung på konsoltronen?"

Medlem
Skrivet av xXMarcusXx:

360n har ju varit ute långt innan PS3an... dom är knappt samma generation... Så när alla har en 360 kan dom ju inte köpa en till så dom köper en PS3a; Microsoft går ner och Sony går upp... Logiskt

Världen står ju inte still :)...Kommer nya människor till världen som vill ha en 360 :)...

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Jag gillar att ligga i soffan å lira spel på 360:n, finns inga spel på ps3 som tilltalar mig än. Men köpte en ändå, härligt med blu-ray och jag vill spela heavy rain. PCn använder man då man vill maxa grafiken på spel lite mer än vad ps3:an och xbox 360:n kan.

Jag tycker precis tvärtom, det känns som om PS3an har större del innovativa spel, på 360n är det mest shooters som ligger högst på topplistorna, det går lite långsammare på ps3, lite mindre hets och röjröjröjspel.

Slartibartfast: Sämre hårdvara? På vilket sätt då?
PS3 är tekniskt sett mer solitt byggd, BD-driven är tystare, systemet är svalare, betydligt färre returer etc etc.
Att spelen må vara bättre eller sämre på ngn av plattformarna är subjektivt, siffror som visar antalet returnerade enheter är det inte.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Har själv både xbox och ps3 men föredrar PS3'an. Kvaliten är mycket bättre (har fått byta ut min xbox 2 gånger pga rrod) samt jag tycker spelen är mer innovativa (typ LBP) och inta bara fps som finns på xboxen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Har själv både xbox och ps3 men föredrar PS3'an. Kvaliten är mycket bättre (har fått byta ut min xbox 2 gånger pga rrod) samt jag tycker spelen är mer innovativa (typ LBP) och inta bara fps som finns på xboxen.

Okej, ja alla delar ju en åsikt :)... LBP tilltalar mig inte alls... Inget spel, förutom när jag såg Heavy Rain, då blev jag kär. Tycker Fahrenheit var asbra.

Eller nu ljuger jag litegrann. Är ju lite av en grafikbög så Uncharted: Drakes Fortune har jag också, men Heavy Rain blir mitt andra spel till PS3.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Efter att ha läst webhallens nyhetsbrev så har jag bytt åsikt, som det ser ut i nuläget så kommer 360n att vinna i antal sålda konsoler ett antal månader framöver.

"Battle of Next-gen.
Tidigare i år, i samband med GTA IV-releasen utlyste vi en fight mellan konsolerna. Xbox 360 gick klart, men inte ohotat, ut som segrare.
Inför årets avgörande julhandel ser trenden ut att hålla i sig. Microsoft har nyligen sänkt priset på Xbox 360 och lägger nu till jul med 2 kostnadsfria spel i konsolpaketet. Ni lär också märka av deras kommande satsning på casual gamers med Lips och Scene It 2 som fokusprodukter. Sony har valt en lite annorlunda väg. I spåren av finanskrisen kommer nu en prishöjning, som lär slå igenom i dagarna. Samtidigt blev man tvungna att dra tillbaka sitt kanske sista trumfkort för i år, Little Big Planet, pga en produktionsmiss (ny-release den 7:e nov). I dagsläget får man 3 st Xbox Arcade för en PS3. Sonys sista Final Fantasy är dess Blu-rayspelare, men man får svårare och svårare att hävda sitt pris.
Våra spådomar i kycklingben verkar falla in, har Europa en ny kung på konsoltronen?"

Citat:

P.S. En fråga till alla Wii-ägare:Hur många av er känner till att det finns fler spel att tillgå än Wii Sports? Jasså, ni använder den som tidningspress istället... vi misstänkte det.

Ovanligt korkat av ett företag som lever på att sälja spel till alla konsoll märken att uttala sig så partiskt för ett märke på det sättet. Dom kommer säkert få fina julklappar av Microsoft i jul...:)


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skriv svar