PS3 säljer bättre än Xbox 360

Inaktiv

Varför säljer alltid Xbox 360 spelen mera?

Tycker att Playstation 3 ej satsar på sitt spelutbud, lika mycket som Microsoft.

VArje kille har genomsnittligt 6-7 xbox 360 spel medans killarna för ps3 har 3-4 spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför säljer alltid Xbox 360 spelen mera?

Tycker att Playstation 3 ej satsar på sitt spelutbud, lika mycket som Microsoft.

VArje kille har genomsnittligt 6-7 xbox 360 spel medans killarna för ps3 har 3-4 spel.

Du är inte helt med på nyheterna märker jag.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av showerguy:

VArje kille har genomsnittligt 6-7 xbox 360 spel medans killarna för ps3 har 3-4 spel.

Siffror dragna ur luften?
Klart att det finns folk som har 3-4 spel, själv har jag ~20 i nuläget(och 3-4 spel som ska köpas under närmaste veckorna).

Utan källor så betyder inlägget rätt lite

Medlem

showerguy: Du borde lugna ner dig lite. Börjar bli lite pinsamt nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av redmac:

Det vägs upp av CPU:erna även kan agera som GPU till 100%. Killzone 2 använder fyra CPU:er och GPU:en för att renderera grafiken. Just so you know.

Kom tillbaka när du har skaffat dig lite mer kunskap om skillnaden mellan en GPU och en CPU.
För att "väga upp" till fullo så skulle du behöva dubbla antalet SPU:er ett antal gånger.

Men om 360:n nu har så mycket bättre prestanda kan man ju undra varför spelen inte ser bättre ut till den.
PS3:an börjat visa på allvar vad man kan göra med den, medan alla 360 fanboys lever på att Gears of War är snyggt.

Medlem

Blu-ray är grejen helt enkelt


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Köpte en PS3 själv, men det kunde nästan lika gärna blivit en 360.
... First person shooters föredrar jag helt klart på PC:n med mus. Så därför köpte jag PC-versionerna av Dead Space och Far Cry 2.

Har också en PS3 men köpte Far Cry 2 till PC över Steam fast PS3 versionen var 100 kr billigare i Borås. Ville kunna spela spelet på både datorn uppe vid TV:n och nere vid den bärbara. Och det lustiga är, RazorShard, att jag spelar med X-boxkontroll och det går utmärkt till det spelet.

Varför jag köpte PS3?

Beroende på BlueRay (vilket jag inte använt), det inbyggda trådlösa, ingen klump vid sidan så man bara kan koppla in elsladden direkt, gratis onlinespel, och överlägsen mediafunktion. Annars ser väll själva spelen lika ut på bägge konsollerna?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av showerguy:

VArje kille har genomsnittligt 6-7 xbox 360 spel medans killarna för ps3 har 3-4 spel.

Jag har 13 spel till ps3 just nu. Ska köpas 2 inom en kort framtid (Ratchet & clank QFB och LittleBigPlanet)
Har för mig att någon har sagt att ps3-spelen börjar sälja mer än 360 eller iaf bättre än förut.. här

Inaktiv

som en lycklig ägare till en ps3 och 360 så väljer jag solkart 360 som den bättre spelkonsolen pga att den har mer exklusiva spel som faller mej i smaken. ps3an vara bara ett slöseri på pengar för den har så få bra exklusiva spel, mgs4, folklore och unchared tyckte jag var dom enda bra spelen utav dom 6 jag har. Jag hoppas på att Sony lyckas få mer bra exklusiva spel nästa år annars så säljer jag min ps3a.

och som det ser ut nu så leder wii sen 360 och sist ps3 http://www.vgchartz.com/

så mitt råd är att vänta tills mitten av 2009 med att köpa en ps3a då det kommer mer exklusiva titlar, en konsol är ingenting utan bra speltitlar

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför säljer alltid Xbox 360 spelen mera?

Tycker att Playstation 3 ej satsar på sitt spelutbud, lika mycket som Microsoft.

VArje kille har genomsnittligt 6-7 xbox 360 spel medans killarna för ps3 har 3-4 spel.

För det första för det är mycker mer spel till 360.
För det andra så bor vi i ett västerländsk land och här är det i % mer människor som gillar arnold än anime så det sätter sina spår.

1.Angående människor som nämner att PS3 är multimediasystem så kan jag säga till att synd att ni(och jag) bor i Sverige.
I usa kan du Hyra HDfilmer direkt till xboxen eller ha en grymt och bra företag som heter NETFLIX som exklusivt hyr ut bara 360 spel till allmänheten för typ 100kr i månaden. Den svenska versionen heter Lovefilm fast det gäller filmer only.
2. Det enkla som jag tycker jag har med 360 när det gäller film att kolla på är att jag laddar ner det på datorn, sätter den i en map på datorn och kollar på 360 och vet du hur många extra sladdar det behövs?? 0..för allt går genom min modem.

Medlem

Trodde det inte var sant efter inköpet av fable 2 igår, Jeklars vad 360n lever om, vilket epa-bygge! ( Har haft konsolerna bakom en vägg innan med kablarna dragna igenom väggen.)


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Jag tror att försäljningen av PS3 har ökat för alla har redan en 360 vid det här laget

Medlem
Skrivet av Benhard:

Jag tror att försäljningen av PS3 har ökat för alla har redan en 360 vid det här laget

Det tror jag också:) 360 har ju som sagt funnits ett tag nu och inte kostat specielt mycket..8)

Inaktiv

Vad tror ni om en version av metal gear solid 4 till 360? Möjligheten finns ju att det kommer, Hideo Kojima har själv sagt att han har tänkt på att föra spelet vidare till 360 men vill inte diskutera hur han ska göra det.

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

ja folk föredrar väll kvalité

Jo, det är väl troligen därför Wiin säljer mer än de båda


signatur

Retro.

Inaktiv

Har många gånger funderat på ifall det är något fel på mitt 360 eller om jag bara är lyckligt lottad som har fått ett som inte låter.

Borde skaffa mig ett Ps3 bara för att det är snyggare än 360.

Inaktiv

hahhahahh I LOVE THIS!!!!

känner ni tystnaden!!?

var försvann dom?

precis som jag sa från början.

muhhahahahh :heart:

Medlem
Skrivet av dcxs:

Redmac försvarar som vanligt ps3:an

lustigt att om man försvara Sony och PS3 så blir man spottad i ansiktet, men att försvara Microsoft och Xbox är helt okej...

Skrivet av slartibartfast:

Kom tillbaka när du har skaffat dig lite mer kunskap om skillnaden mellan en GPU och en CPU.
För att "väga upp" till fullo så skulle du behöva dubbla antalet SPU:er ett antal gånger.

Så du menar att utvecklarna Guerilla Games har ljugit ihop allt i sina design dokument. Imponerande att du vet mer än dom som FAKTISKT kodar spelet till PS3.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av redmac:

Så du menar att utvecklarna Guerilla Games har ljugit ihop allt i sina design dokument. Imponerande att du vet mer än dom som FAKTISKT kodar spelet till PS3.

Givetvis vet jag inte mer än dem, men jag förstår i alla fall vad de skriver i sina designdokument. Om du hade gjort det så hade du kanske noterat att:

a) jag nämnde den relativt begränsande metod som de använder i min ursprungliga rant och

b) Designdokumentet (om det nu är detta du syftar på) nämner ingenting om att de skulle använda cell-processorn för att kompensera för RSX huvudsakliga svaghet - den orkar knappt räkna pixlar!

Inaktiv

Har båda konsolerna och tyvärr så har den stora massan gått på Sonys hype om PS3.

För att dra det kort PS3 har en bra CPU "Cell" men flaskhalsen är tyvärr ett kasst val av "GPU" och det är tyvärr inget bra val att låta Cell sköta jobbet som "GPU" skall göra.

Att sedan utvecklare som gjort en titel till PS3 säger annat är väl inte konstigt, man klipper ju inte av navelsträngen som betalar maten på bordet.

För att dra det kort Xbox360 är en bättre maskin på spel mycket pga av en bättre "kombo" med hårdvara.
Tror även att Xbox framöver kommer vara den bättre på spel då PS3 är låst pga av sin kassa "GPU"

Kolla på dom flesta spel titlar till Xbox360 dom har mer effekter/bättre grafik.

Kolla nedan
http://www.gamespot.com/features/6201700/index.html?tag=topsl...

Sedan har MS tagit tag i sina kvalite problem med nya moderkort som redan kommit.
Dom skall vara svalare/tystare finns redan det nya "FalconV2" i Xboxpro.
Dock så kommer nu den senaste inom kort "Jasper" vilket bådar ännu bättre inga mer rep.

Inaktiv

För er som vill veta mer kolla nedan länkar.
Sätter spiken i kistan för PS3 och reder ut "GPU" problemen.

Här är 2 inlägg från länken.
Länk
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=22985

The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance. Additionally, the shader processing on the ps3 is significantly slower than on the 360, which means that a normal map takes more fill rate to draw on the ps3 than it does on the 360.
...
"Ok, fine, but the cell is like, super powerful"

In theory, sure, but in reality it doesn't work out that way. Game code simply doesn't split well across multiple processors. You can probably find a way to split a few things off fairly easily - put the audio on one processor, animation on another; but generally the breakup is always going to leave several of the SPUs idle or underutilized.
...
Getting data off the blue ray drive takes about twice as long as it does to get the same data off the 360's DVD drive.
...
Sony let their hardware be designed by a comity of business interests rather than a well thought out design that would serve the game development community.
----------------------------------------------------------------
Sorry to say that the PS3 is in fact less powerfull the 360 simply has the edge in 99% of cases, the few instances where ps3 can eek out an advantage visually, other areas suffer as a result (because Cell shouldnt be doing the work of a GPU, it should be 100% devoted to AI, Animation and Physics, as well as general game code). Ratchet and Clank has an absurd amount of geometry and a few nice effects, but there isnt alot else going on, much like the ratchet games of last gen.

I fully believe that 90% of the shoddy multiplatform ports on the ps3 are shoddy due to lack of proper effort, but i also fully believe that you can do much more overall on the 360 than you can do on ps3.

Gears of War isnt possible on ps3, ps3 doesnt support 3Dc (4:1 normal map compression). So youd need to be able to hold 700+ megs of normal maps, where that can fit in maybe 175 - 200 megs on 360. Likewise you cant pull off something that eats insane amounts of fillrate on ps3 as welll as you can on 360, at least if you want to use AA and HDR along with them. (on ps3/G70 based nvidia chips, 4x AA halves fillrate, and FP16 HDR halves it as well, youd be looking at 1Gpixel fillrate i believe, if using both of those at once). On 360 youd be looking at somewhere in the neighborhood of over 3Gpixel/sec left using FP10 HDR and 4xAA?

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Bra för Sony!
Om jag skulle köpa någon så skulle det vara väldigt jämt. Men på grund av att Xbox Live kostar så blire det en Ps3:a.

Men än så länge står den lilla vita (:heart:) vid min tv. Och det är jag jävligt nöjd med:D:heart:

Skriv svar