Inaktiv
tröjtryck

hej hej jag hade tänkt göra lite tröjtryck utav några photoshops som jag har gjort och nu undrar jag om någon här vet om det finns något sätt man kan trycka egna tröjor på?

Inget shabloom tryck utan jag syftar på att man gör ett tryck så att det fungerar som en plastfilm på t-shirten.

Är det möjligt att göra hemma eller måste man vandra bort till något special ställe?

MFC
Medlem

Har man en bra bläckstråleskrivare så finns det specialpapper man skriver på som strycks på en t-shirt.. men.. jag är skeptisk till att det funkar bra, iaf inte i högre tvätt än 40grader, om ens det.

Rekommenderar att du fixar en bildfil (jpg,png,tiff) och tar med ner till ett lokalt tryckeri som fixar tryck på textilier..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

förtryck inte tröjtryck


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

finns det nånstans där man kan skicka in bilder, och sedan trycker dom dem på tröjor?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Annars finns det ett gäng sidor på nätet där man själv kan ladda upp en bild och få den tryckt på en tröja.
http://www.peer99.com/ är en t.ex.

Medlem

Eller http://www.threadless.com/, som är mer community-artat - alla får skicka in sina designer, sen röstar folk på dem och vissa väljs ut och blir riktiga tröjor. Jag köpte den här (bara för att kunna reta upp folk ), finns fortfarande kvar. $20 inkl. frakt = 140:- = inte alls farligt.

Medlem

Påstrukna motiv går också bra men det hänger lite "B" faktor över det - tyget blir stelare och det ser inte allt för snyggt ut (mindre motiv blir bättre)... Men har för mig att tryck som blir påstrukna blir finare/har fler färgnyanser än de som görs i tryckerierna, vilket kan bero på att man använder annan färg(?) och/eller tryckmetod.
edit: Senast jag gjorde ett var år 2000 så saker och ting kan ha ändrats.

Trevlig sida andman. Gillar många av motiven
(men hade inte vågat ha "din" tröja då jag totalt saknar förmågan att kunna framföra min åsikt och undviker därför gärna alla möjliga close encounters med ilskna veganer som vill ha en förklaring. Jag blir som tagen på sängen. )

Inaktiv

Najs andman, tack

Medlem

Jag måste fixa min egen fz tröja utan <3 och pc gamer!!!!:O:) (om det är tillåtet).


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Medlem

peer99 hade lite dåligt utbud på varianter av kläder med sitt tryck på tyckte jag :/ fan, man kunde ju inte ens ta svart!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

spreadshirt.de har massor, kolla där

Medlem
Skrivet av Fik0n:

spreadshirt.de har massor, kolla där

Najs. Men ack! Dyrt.

Fyfan vad najsiga motiv det fanns på threadless!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Har köpt härifrån tidigare http://www.attitude.se/ Funkade jättebra!

Medlem

haha. Tröjan i mitten kan nog uppfattas som lite främlingsfientlig... eller vad tror ni?

1
Skriv svar