Nytt Elder Scrolls 2010

Medlem

Men snälla snälla snälla snälla snälla gå mer mot Morrowind än Oblivion denna gången :(.

Oblivion är bra, men det är inget mästerverk som Morrowind. Morrowinds djup, känsla, miljö är så fantastiskt och Oblivion nådde knappt halvvägs dit. Det kändes tyvärr som konsolerna tog bort mycket av härligheten. Men kanske har Betheda lärt sig? Tror inte det dock :P.

Och det behöver verkligen inte bli större. Morrowind är mindre än Oblivion men tack vare att man manuellt designade varje område fick allt en unik fantastisk känsla där Oblivions autogenererade skogar kändes livlösa i jämförelse.

Sen borde Betheda hyra in animatörer, där har de mycket att lära (Fallout 3 är långt ifrån ok här också).

Medlem

"Bethesdas senaste spel, Fallout 3, släpps i Sverige imorgon. "

Det släpptes väl idag? o.O... eller fuskade Game här i Växjö?

Medlem

Online co-op vore roligt


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag hoppas de satsar mer krut på unika questar och inte gör massa random dungeons där skatterna är helt värdelösa... skitkul att springa runt i en grotta i 15 min och det enda man får är köksredskap...

mis
Medlem

Fallout with swords?O.o


signatur

etqw?

Inaktiv

Zzzzzz... mer mjölk från bethesda. Förstår inte hur folk kan gå i taket över deras titlar.

Gen
Medlem

Som andra redan sagt...mycket bättre animationer denna gången tack!

Medlem

Hoppas de fixar detta! Oblivion var sådär...
Dark Brotherhood FTW!


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Kan vi få slippa konsolitis den här gången?
Vettigt detaljerat GUI, ingen hålla handen-kompass, ingen automagisk levelup av omgivningen och annat trams.

Om de bara kunde ha Daggerfall och Morrowind i åtanke när de gör uppföljaren... men man ser ju tyvärr på Oblivion och Fallout 3 att de slagit in på ett annat spår.

Inaktiv

Daggerfall rockade ju fetast när det kom fan va kul man hade med det spelet!

Medlem

Håller med om att animationerna måste bli bättre men dom måste anställa fler än 3 röstskådespelare också...

Medlem

Ser framemot detta. Oblivion är ett av mina favoritspel

Medlem

Det har alltså inte varit under utveckling och det ska vara klart redan till 2010? Det låter ju inget vidare. 2 års utveckling är ju extremt kort utvecklingstid för ett RPG, 4-5 år är mer normalt och de kan få ihop något riktigt bra. De lär ju iaf inte hinna göra speciellt mycket nytt med motorn (ny animationsmotor osv)..


signatur
Medlem

mhm detta kommer bli najs

Medlem
Inaktiv

fin nyhet som passar min signatur som jag skrev in igår innan nyheten kommit.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Zzzzzz... mer mjölk från bethesda. Förstår inte hur folk kan gå i taket över deras titlar.

Vadå mjölk?? Det är väl fan inte att mjölka när dom gör sina fans glada med fler titlar? Det är knappast att jämföra med 10 biljoner sims expansioner.

Du kanske inte gillar deras Elder Scrolls serie, vilket är helt okey, men det finns faktiskt en enorm skara människor som uppskattar deras spel (jag är en av de..har gillat Alla Elderscrolls änn så länge).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av q0rra:

2 år... tveksamt ifall dom lyckas göra något bra utav det. Förhoppningsvis har dom redan hållt på med det ett tag. Oblivion pillade dom ju med i 4 år, Morrowind likaså ifall jag inte missminner mig.
Aja, det här är trots allt min favoritspelserie så jag kanske inte ska vara så pessimistisk trots allt.

Mr Bravo: Självklart, The Dark Brotherhood : )

Du kan vara lugn, Bethesda sa själva i en intevju när fallout 3 utannonserades och folk var oroliga att det skulle stjäla tid från TES V att dom påbörjade arbetet med TES V redan efter att Oblivion var klart, alltså 2006, så där har du dina 4 år.

Damn! detta lir kommer härska sönder allt... Hoppas bara att det är mera som Morrowind och mindre som Oblivion.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

5:e gången gillt, ska dom lyckas göra ett bra spel denna gång?
Jag tvivlar dock.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Hoppas Dark brotherhood återvänder med mer uppdrag!

De var de enda roliga uppdragen tillsammans med Thieves guild i Oblivion!

Medlem

Undrar hur grafikmotorn kommer att se ut. xD Och fysikmotorn...

Mumma.

Medlem

Jag tror att både Dark Brotherhood och Thieves Guild kom till endast p.g.a. att f.d. arbetare från looking glass studios (Thief spelen, System Shock) arbetade med Oblivion.

Hoppas på ny motor. Fallout 3 känns lite gammal redan nu faktiskt. Bättre AI och ingen auto-level på fienderna vore bra.

Medlem

Det vore kul om dom gjorde ett spel med snygga modeller.. ser juh inte bra ut i antigen Morrowind eller Oblivion, och det där med animationer.
Vore kul om dom gjorde en helt ny motor till nästa Elder Scrolls, eller gör om den dom har nu bra mycket och åt ett bättre håll, annars kan det nog bli att det känns som en Oblivion mod det också.. Folk tycker juh Fallout känns som en Oblivion mod tillochmed. ><

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av q0rra:

2 år... tveksamt ifall dom lyckas göra något bra utav det. Förhoppningsvis har dom redan hållt på med det ett tag. Oblivion pillade dom ju med i 4 år, Morrowind likaså ifall jag inte missminner mig.
Aja, det här är trots allt min favoritspelserie så jag kanske inte ska vara så pessimistisk trots allt.

Mr Bravo: Självklart, The Dark Brotherhood : )

Du kan vara lugn, Bethesda sa själva i en intevju när fallout 3 utannonserades och folk var oroliga att det skulle stjäla tid från TES V att dom påbörjade arbetet med TES V redan efter att Oblivion var klart, alltså 2006, så där har du dina 4 år.

Damn! detta lir kommer härska sönder allt... Hoppas bara att det är mera som Morrowind och mindre som Oblivion.

Vad är det för stor skillnad mellan morrowind och oblivion? Är väll i princip samma spel nästan? eller?

Medlem
Skrivet av Ymer:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av q0rra:

2 år... tveksamt ifall dom lyckas göra något bra utav det. Förhoppningsvis har dom redan hållt på med det ett tag. Oblivion pillade dom ju med i 4 år, Morrowind likaså ifall jag inte missminner mig.
Aja, det här är trots allt min favoritspelserie så jag kanske inte ska vara så pessimistisk trots allt.

Mr Bravo: Självklart, The Dark Brotherhood : )

Du kan vara lugn, Bethesda sa själva i en intevju när fallout 3 utannonserades och folk var oroliga att det skulle stjäla tid från TES V att dom påbörjade arbetet med TES V redan efter att Oblivion var klart, alltså 2006, så där har du dina 4 år.

Damn! detta lir kommer härska sönder allt... Hoppas bara att det är mera som Morrowind och mindre som Oblivion.

Vad är det för stor skillnad mellan morrowind och oblivion? Är väll i princip samma spel nästan? eller?

I morrowind levlade inte alla monster med en, utan det fanns bra monster/dåliga monster när du börja spelet. I oblivion så finns det bara rats och wolfs när du börjar spelet men när du är på level 30 så finns det bara stora läskiga demoner och spindelbrudar! Den andra saken som jag hatar med oblivion är att alla saker du hittar är random placerade och baserad på din level. Det betyder igen att det inte finns några bra grejer när du börjar spelet men när du är på level 30 så är allt super bra. De tänkte nog så att det ska va kul att spela om spelet och att man inte ska veta var det super bra svärdet finns. Det som då blir störande är att om du vill ha ett as nice svärd på level 30 så är det bara att gå in i närmsta grotta och ta det magiska svärdet som finns i slutet av den.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Medlem

JAAAA! Äntligen!!!!!! Har älskat både Morrowind och Oblivion! Spelar båda spelen fortfarande! Detta blir roligt

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jag tror att både Dark Brotherhood och Thieves Guild kom till endast p.g.a. att f.d. arbetare från looking glass studios (Thief spelen, System Shock) arbetade med Oblivion.

Thieves guild finns i de flesta fantasy rollspel - tror faktiskt inte det har överhuvudtaget något med att dom har folk som jobbat med spelet Thief.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Thieves guild finns i de flesta fantasy rollspel - tror faktiskt inte det har överhuvudtaget något med att dom har folk som jobbat med spelet Thief.

Jo, det var han som designade theives guild i Oblivion, quests osv. men klart det finns tjuvgillen med i de flesta fantasyrollspel, jag vet inte om det finns någon direkt Thief(spelet)prägel över det i Oblivion direkt..


signatur
Medlem

Du missförstår mig - min poäng är inte att det inte är folk som jobbat med spelet "thief" inblandade...utan snarare att Oblivions Thieves guild inte har något mer än just att det är folk som jobbat med spelet Thief att göra.
Åtminstone jag har inte sett något som tyder på att det skulle vara influerad av spelet Thief.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar