" är din son en dator hacker ?"

Inaktiv
" är din son en dator hacker ?"

Är din son en Dator hacker?

Mannen som skriver, säger att han är en perfekt förälder. Inte nog med det, berättar han hur man stoppar sin son från Datorns mörka sida - hacking.

*ingen kommentar*


signatur

Det var en gång, och den var grusad.

Medlem
Citat:

Jag följer med på deras tonårsfester för att förvissa mig om att ingen
dricker alkohol under festerna. Jag håller ett vakande och faderligt
öga över vilka cd-skivor de lyssnar på och över vilka tv-program de ser
på, deras umgängesvanor och vilka böcker de läser.

Jäkla nazi förälder alltså. Tur att man slapp en sådan uppfostran.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

"Quake är en online virtuell verklighet som används av hackers. Den är en populär mötes- och övningsplats där de diskuterar hacking och övar sig i vapenhantering."

Jag visste det!

Medlem

Det där kan inte va skrivet på allvar..


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det måste vara uppdiktat, åh snälla säg att det inte är på riktigt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Inaktiv

Sådärja, inga barn som kommer att kunna lura mig längre. Ett steg närmare perfektion i barnuppfostran.

Medlem

Tror det är fejk, jag menar, vem använder "banna" som själv inte spelar datorspel?

Inaktiv

ironi. bra sådan.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

MFC
Medlem

"Om din son är på väg att bli en hacker så är ett av hans första steg en förfrågan om ett byte till en mer hackervänlig internetleverantör."

uh...

"Din son försöker förmodligen att installera hackermjukvara. Han kan försöka att dölja närvaron av mjukvaran på något sätt men du kan vanligen hitta nya program genom att läsa listan som finns under "Installera/Ta bort Program" vilket kan återfinnas under Kontrollpanelen. Populär hackermjukvara är bland andra "Comet Cursor", "Bonzi Buddy" och "Flash"."

LOL, LOLZ, ROFL!

höhö.. den MÅSTE vara fejk.. ingen är så okunnig!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag visste det, soya är en ondskefull hacker som använder lunix!!!!!!!!
Ta detta med en nypa salt


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Såg den på engelska för ett "tag" sedan. Men fortfarande bra

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Såg den på engelska för ett "tag" sedan. Men fortfarande bra

Samma här, minst 2 år sedan.

Medlem

Humor.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

L O L.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

MFC
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Såg den på engelska för ett "tag" sedan. Men fortfarande bra

http://www.adequacy.org/stories/2001.12.2.42056.2147.html


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Inaktiv

hahaha det var bara ett skämt alltihop hahahah va roligt hahahaha

hahaha haaaa

Medlem

Har sett ett inslag ur ett amerikanskt tvprogram där de hjälper folk med datorproblem - folk ringer in och får veta vart de kan tanka ner senaste patchen till bla, bla, bla...

Då är det en farbror som skickat in ett mail där han vill varna andra föräldrar för att deras barn kan vara hackers... Kanske där "författaren" fått inspiration till denna påhittade varning?

Någon mer som sett filmen jag tänker på?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag tror det är på riktigt, allt som finns på internet är ju på riktigt.

Inaktiv
Citat:

6. Använder din son Quake?

Quake är en online virtuell verklighet som används av hackers. Den är en populär mötes- och övningsplats där de diskuterar hacking och övar sig i vapenhantering. Många hackers utvecklar antisociala mönster pga
användandet av denna virtuella verklighet, och den kan orsaka ett planlöst beteende hemma och i skolan.

Om din son använder Quake ska du få honom att förstå att det inte är acceptabelt för dig. Du ska förvissa dig om att alla skjutvapen är säkert inlåsta och har slutstyckena borttagna. Du bör också uppmärksamma hans skola om att du är orolig för honom.

Hehe, ja fyfan, quake ska man akta sig för


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

NU ska grabben få!!!


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

"Om din son har bett om en ny processor från ett företag som kallar sig AMD så är det en stark larmsignal. AMD är ett företag i tredje världen som gör dåliga piratkopior av amerikanska processorkretsar. De använder regelmässigt barnarbete i sina ulandsfabriker med svältlöner, och med vilje avlägsnar de de säkerhetsegenskaper som används av amerikanska processortillverkare såsom Intel för att förebygga hacking. AMD-processorer säljs aldrig i butiker och du kommer med största sannolikhet få höra att du måste beställa dem från internetbutiker. Köp inte dessa processorer! Denna bön om en ny processor måste du förvägra din son om du ska ha någon förhoppning om att uppfostra din son bra."

Vad i helve?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tycker det verkade väldigt seriöst då personen vekligen använde sig av korrekt svenska till en början. Lät väldigt seriöst en bra bit in i texten men sen skenade det iväg. Kan det vara seriöst från början och bara vara ändrat?

Medlem
Skrivet av Bevis:

Är din son en datahacker?

Författare: Erik Björklund
Ämne: Internetidioti
Skrivet: 2 dec 2001
Kommentarer: 5193

Säger väl allt.:O


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det är skrivet på ett seriöst sätt för att det blir så fjantigt, helt enkelt ironi det handlar om (hoppas jag, iallafall)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ungefär som svensk-finska församlingen
Det är helt på allvar. Seriöst...


signatur

yolo

Medlem

Att texten var amerikansk från början kunde man aldrig anat... (Jaja, fördomar etc etc, i've heard it before.)

*Ber för att skiten är fake*

Medlem
Skrivet av Slacker:

(Jaja, fördomar etc etc, i've heard it before.)

*Ber för att skiten är fake*

Lär dig då istället för att upprepa misstagen om du nu vet vad folk kommer svara dig. Givetvis är det fejk.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Ungefär som svensk-finska församlingen
Det är helt på allvar. Seriöst...

Fick upp en virusvarning när jag klickade på den länken. :/


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

12
Skriv svar