Hur smarta är Amerikanerna?

Inaktiv
Hur smarta är Amerikanerna?

http://www.spikedhumor.com/articles/76819/How_Smart_Are_Ameri...

Question:Name a country that starts with U?
Answer:Utah
Och det var bara en av dom många dumma sakerna dom sa.
Man blir ju mörk rädd när man ser den där filmen och sen tänker på alla vanliga vapen och massförstörelse vapen dom har där borta.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Det spelar ingen roll vilket land man tittar på, resultatet är likvärdigt.

Vi är alla bara människor.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Går säkerligen att göra en precis likadan film med svenskar, är alla svenskar idioter då också? ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tycker någon att Robinson-Emma är representativ för Sverige?

Inaktiv

?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Gillar färgena helt enkelt, och en del andra saker med USA.
Och varför såg jag inte den där komma för?


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Lever man i ett insnöat land så...


signatur

<3

Medlem

Finns sådär smarta överallt i världen ^^
tycker det var ganska kul att se idiotin som finns hos vissa människor, men ändå ganska skrämmande.

Edit: Sen så är det faktiskt inte så många dom frågar, och dom flesta frågor handlar bara om utbildning vilket landet i väst inte är kända för.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av jingai:

Ju fler invånare, desto fler idioter.

Ooh, tänk dig alla filmer senare när kina blir mer öppet ;D


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

har ju hört av folk att i USA har media nästan enbart rapoteringar om sitt eget land, inte konstigt att folk inte kan nått om nått annat än USA, helt fel. men man har ju hört många på tv som säger att de skiter i andra länder, och vad som händer.
har alltid varit farligt att vara insnöat, krig är lättare att starta då man inte känner sin fiende...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag tror att alla i sverige vet hur många sidor en trekant har -.- (han som inte kunde det va ju typ 30)

Medlem

nu när ja har kollat lite längre så måste den va falsk, ingen person kan tro att Star Wars är värklighets baserad :S

Medlem

säger du ja, men de har mera än en gång visat sin dumhet irl allt för ofta. (iraq bara för att säga nått nu)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Alltid populärt att basha usa men sverige är ganska obildat i sig så jag tycker gott att man kan se om sitt eget hus innan man skrattar åt ett annat land.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tänker inte ens kommentera om jänkarna i allmänhet är korkade, men de som var med på den filmsnutten var ju förbannat outbildade och insnöade.
Bara att hoppas att det inte är representativt för resten av landet.
Tyvärr skulle väl inte Bush skilja sig särskilt mycket från deltagarna är jag rädd för.

I ärlighetens namn är jag helt säker på att genomsnittssvensken (eller genomsnittseuropen för den delen) skulle klara av dom där frågorna jävligt mycket bättre än dom i klippet.

Det minsta man kan kräva är väl att man kan liiite om sitt eget land åtminstone.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Kanske just dom frågorna men det handlar inte om en film eller ett prov utan den allmänna bilden .

En person kan vara riktig klåpare på matte men betyder det att den personen är dum svar nej.

En person kan vara en riktig historiebuff men betyder det att han eller hon är smartare än någon som inte kan ett skit om sitt land svar nej.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om de nu intervjuade sådär tusen personer så väljer de ut de 10 som svarade roligast.

Vila i frid

Nu ska vi inte sätta foten i munnen kära Iceman. Jag vet hur bra koll du håller på saker och ting.

Ska jag ge dig en pop-quiz på IRC senare angående liknande frågor fast på svenska?


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Denna typ av dumhet är inte exeptionell för USA.

Medlem

På andra områden är svårare att säga men i geografi är amerikanerna väldigt dåliga.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Då är jag väl halv-amerikan då.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av schassen:

Man blir ju mörk rädd när man ser den där filmen och sen tänker på alla vanliga vapen och massförstörelse vapen dom har där borta.

Bra skrivet. Bra skrivet.

...

Medlem
Skrivet av Rissan:

På andra områden är svårare att säga men i geografi är amerikanerna väldigt dåliga.

Baserat på vad?

Jag känner mig ganska övertygad om att de flesta svenskar inte kan radda upp Sveriges landskap, men jag skulle inte vilja påstå att de är dåliga i geografi.
Betänk också att de bor i ett land som är lika stort som hela Europa.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Alltid populärt att basha usa men sverige är ganska obildat i sig så jag tycker gott att man kan se om sitt eget hus innan man skrattar åt ett annat land.

hear hear!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Rissan:

På andra områden är svårare att säga men i geografi är amerikanerna väldigt dåliga.

Baserat på vad?

Jag känner mig ganska övertygad om att de flesta svenskar inte kan radda upp Sveriges landskap, men jag skulle inte vilja påstå att de är dåliga i geografi.
Betänk också att de bor i ett land som är lika stort som hela Europa.

http://www.cnn.com/2006/EDUCATION/05/02/geog.test/index.html

Baserat på den artikeln bl.a. Finns säkert fler liknande om man letar lite.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2105519,00.html

Vi är ganska smarta i europa ligan iaf


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Youtube-proffs

Dom är så jävla patriotiska så man tänker att dom borde nästan fatta. Och hur ofta ser man filmer från Europa där ungar tänder eld på sig själv och börjar brinna? Alla kommer ju från Amerika FFS!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Utom de som är munkar och från tibet?

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Nu ska vi inte sätta foten i munnen kära Iceman. Jag vet hur bra koll du håller på saker och ting.

Ska jag ge dig en pop-quiz på IRC senare angående liknande frågor fast på svenska?

Hahahaha skönt tillsmiskande! 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Rissan:

På andra områden är svårare att säga men i geografi är amerikanerna väldigt dåliga.

Baserat på vad?

Jag känner mig ganska övertygad om att de flesta svenskar inte kan radda upp Sveriges landskap, men jag skulle inte vilja påstå att de är dåliga i geografi.
Betänk också att de bor i ett land som är lika stort som hela Europa.

Jag kan fan fler stater i USA än Svenska län

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Rissan:

På andra områden är svårare att säga men i geografi är amerikanerna väldigt dåliga.

Baserat på vad?

Jag känner mig ganska övertygad om att de flesta svenskar inte kan radda upp Sveriges landskap, men jag skulle inte vilja påstå att de är dåliga i geografi.
Betänk också att de bor i ett land som är lika stort som hela Europa.

Sveriges landskap är det inte många som kan men det finns en anledning till det - snö i norr och skåne i söder. Alla kan ju Uppland, Lappland, Blekinge och Skåne men sen blir det svårare. Kalmar? Örebro?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

123
Skriv svar