Robot
Dead Space

Dead Space är ett ruskigt töntigt namn på ett spel. Men det är förlåtet när jag väl sätter mig i sittsäcken, släcker alla lampor, höjer sorroundljudet och greppar kontrollen. Vilket obehagligt härligt – eller härligt obehagligt – spel detta är.

#8070-kreatörerna, #electronic-arts, #ea-redwood-shores


Inaktiv
Dead Space

Bra recension till ett bra spel

Inaktiv

Underbart spel, är inte van vid såna hör skrämmande titlar så jag bajsa nästan på mej ett par gånger, men ett underbart spel ändå

Medlem

"ett flertal minskepp runt om i galaxen."

Minskepp?

Utmärkt recension på ett spel som har 'the creepy' i sig.

Medlem

blir nog ett inköp av deadspace på lördag


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det här spelet är så sjukt läskigt Speciellt med ett bra ljud system.

Medlem
Citat:

De enda jag inte rekommenderar spelet till är mörkrädda, lättskrämda typer. Ni andra kommer att njuta.

Ville bara påpeka att jag är både mörkrädd och lättskrämd, men jag tror det bara gör spelet bättre. Hittills har jag endast kunnat spela i 30-45min perioder för att sedan göra något helt annat i någon timma eller två. Jag längtar efter att starta upp spelet igen, men det är på något vis en obehaglig "vill ha"-känsla.

Bra recension, och i min mening ett bra satt betyg.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har spelat några timmar och blev faktiskt inte alls rädd av detta. Galet, jag som brukar kissa ner mig av Michael Jackson thriller.

Tycker, högst personligen, att "mörka rum" stämningen är lite uttjatad i och med Doom och alla andra skräck FPS.... Det RE4 gör fantastiskt är att det är dagsljus och dem lyckas skrämma dig ändå. Dessutom så tycker jag att "skjuta av ben" grejjen har dragits för långt, att få snabba fiender att bli långsamma kan man köpa, men att det gör med damage än att skjuta på en vital punkt, så som huvudet, har jag svårt att svälja.

Inaktiv

Har spelat ett par timmar nu... men vad är det läskiga? O.o Ganska kul ändå är spelet men inget läskigt nånstans än iallafall.

Medlem

Hur är det med DRM för PC-versionen?

Medlem

Spelet äger, fan så jävla bra.
Kan knappt bärja mig till nästa spel i serien :), är på bana 5 lr nåt just nu.

Medlem

Har inte skitit knäck så hårt sedan man lirade de första Resident Evil spelen, Dead Space levererar verkligen!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ska börja spela detta så fort solen har gått ner:D

Medlem
Medlem

Måste säga riktigt bra recension samt att jag tycker spelet levererar! Har spelat nästan fyra timmar totalt och man njuter hela tiden!

Har inte spelat mer p.g.a att jag måste spela i perioder, då jag nästan blir för rädd ibland


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Tycker det var en lite orättvis kommentar i recensionen angående bakgrundsstoryn, då jag tycker den är väldigt genomarbetad. Det visar sig mest i t ex audiologs eller serien och filmen som getts ut också.

Inaktiv

Bästa recensionen på länge!

Ett riktigt bra spel dessutom. Så jäkla kul att lira med en polare ;p vi skrämmer upp varann totalt så ingen vågar lira till slut hahaaaaa.

Medlem

Precis som någon skrivit innan mig, skrämde inte detta spelet mig alls. Stressigt i några situationer, men inte på något läskigt vis.

Inaktiv

Av alla kommentarer att döma kan detta nog vara värt att kolla in Gillar sci fi och skräck i lagom doser så jag ska nog gotta mig tillsammans med er andra.


signatur
Medlem

Ett av årets bästa spel utan tvekan. Spelade klart det igår och är fetnöjd. Hoppas nu efterföljaren blir lika bra!


signatur

tjenare!

dmn
Medlem
Citat:

Dead Space är ett ruskigt töntigt namn på ett spel.

Om man, som recensenten, uppenbarligen inte har en susning om vad termen "dead space" innebär så...ja, kanske det.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_space]

Medlem

Har kommit halvvägs i detta underbara spel. Tycker inte att det är direkt läskigt men grymt skön atmosfär och stämning. Tycker att det är bra svårighetsgrad också. Hard är inte för svårt eller för lätt utan lagom frustrerande men man tar sig framåt.

Bra recension också!


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Väldigt bra recension. Är grafiken i dead space i klass med bioshock?

Medlem

En riktigt bra shooter faktiskt. Det bästa är att det inte är några som helst laddningstider, ja man har iaf gömt dom väl ifall dom finns för dom märks inte av. Det blir lite tjatigt, men det blir ju alla spel. Det var bättre än vad jag hade förväntat mig faktiskt.


signatur
Medlem
Skrivet av landahl:

Väldigt bra recension. Är grafiken i dead space i klass med bioshock?

Jag tycker att grafiken i Dead Space är klart bättre än i Bioshock, speciellt ljudet är klart bättre. :$

Inaktiv

Förväntade mig inte speciellt mycket när EA var bakom det hela, men det visade sig att jag hade helt fel. Riktigt bra spel!

Medlem

Det här spelet var brutalt kul! mkt skrämande

Medlem

jävligt tight spel. älska.

Medlem

"Minskepp"?!? Hur i hela fridens namn får du "mining ship" till "minskepp"? Eller för den delen "fixare", översatt från "engineer". Du kan testa ingenjör eller maskinist istället. Samt, din försvenskning av engelska speltermer är bara för jävla pinsam!


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Ser ju kul ut och bra ut Kul att ni testade spelat på PS3


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

123
Skriv svar