Medlem
Hygien?

Tjenare, jag måste bara fråga, hur sköter ni eran hygien? för jag är då skitdålig på det. kan gå flera dagar inna jag borstar tänderna, och duschar. det oroar mig verkligen. för att såfort jag tänker på det så gör jag det. men jag glömmer alltid bort mig. snälla om ni har nå tips som kan påminna mig varje dag så skulle jag bli evigt tacksamm! Ös på med tips som kan verkligen få mig påminnd varje gång jag vaknar.

Medlem

hygien är överskattat imo.
jag glömmer alltid allt, men lever änndå. ingen fara o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tänk på brudarna så ska du se man springer till toaletten och börjar borsta på dirren^^, samma när det gäller att duscha :D.

Medlem

Grooming is the shiet. Även om man nu får gay-stämpeln i pannan.

Inaktiv

när man väl träffar en tjej så märker man att man sköter det mycket bättre än innan ^^

problemet är bara att träffa någon när man itne sköter det

Inaktiv

jag är fan självpedant


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Hmm. jag menar vissa av mina polare duschar varje dag, samma med att rensa gaddarna, byta kallingar osv. Och såklart nuförtiden vill man börja vara ute, spana in brudarna. men måste få ordning på dom vardagliga resonerna! Så inga tips om detta? Datorn jävel som får mig att glömma >( . (Tänker inte sluta sitta framför den, men mindre)

Inaktiv

mitt bästa tips e la att gå ut o festa!
visst utan dricka kanske du blir lite stel, men när du väl har lite skumpadumpa i dej så kommer du bli förvånad av hur mycket roliga tjejer " killar me " som finns där ute!
Go for it !

Medlem

Det tar faktiskt inte mer än 10*2 minuter om man väl vill att duscha och borsta tänderna morgon och kväll, hur svårt kan det vara?
Tips är att sätta upp en postit lapp för att påminna dig.

Medlem

Jag duschar när jag känner mig smutsig. Hur svårt kan det vara att komma ihåg? WTF?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag duschar oftast minst 1 gång per dag och borstar tänderna 2 gånger per dag. Står oftast väldigt länge i duschen (även om jag bara har ½ mm hår på skallen) och detsamma gäller tänderna, kan nog stå och borsta i över 5 min åt gången vissa dagar.

Keep it clean.

Oh, säger detsamma som herr Seniil, hur svårt kan det vara att komma ihåg?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Medlem

måste göra det till rutin, hade svårt med tandborstningen ett tag.. men om man gör det hela tiden så fixar det sig själv efter ett tag. När det gäller byta kläder och duscha så vetefan.. Jag byter kläder var dag eftersom jag känner mig som en luffare om jag inte gör det och morrondush är så jääävla najs.
Försök klara en "hump" eller ha nån i familjen som påminner dig de första dagarna/veckorna.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

En dusch varje morgon för att vakna är toppen. Plus att mitt hår blir ett helvete annars, uggleöron som en hingst från Burma med mera. Tandborstningen tas efter frukosten för att man ska slippa den där äckliga eftersmaken som kommer efter mat

Just morgonduschen borde inte vara något problem. Bara att komma ihåg att hoppa in i den så snart man vaknar, inga bestämda tider eller så. Tandborstningen kan bli lite svårare, men hur gammal är du? Året du fyller 20 försvinner den fria tandvården vilket efter en snabbkontroll av folktandvårdens prislista leder till att man mycket enklare kommer ihåg att borsta minst två gånger varje dag

Medlem

bästa är väl att man skapar rutin på att direkt hoppa in i duschen när man vaknat upp, om man bara går och sätter sej vid datorn så är det väldigt lätt att man glömmer eller bara inte orkar o hoppa in i dushen, borstar alltid tänderna när jag dushcar så man slår in 2 flugor i en smäll. om man skiter i frukosten som jag alltid gör så är det väl lika bra . sedan samma sak på kvällen, tandborsten går bra ihop med dushen

brukar oftas också tvätta ansiktet en extra gång per dag då jag lätt får fettig hud när jag vistas utomhus bland alla bakterier och partiklar

använder också ett flertal ''manliga'' produkter vilket jag inte ser nåt fel på, ansiktstvätt mot småfinnar och fett plus fettfri/oljefri lotion och lite annat smått. och använder listerin och whitening tandkrän för munnen plus tungskrapa vilket jag varmt kan rekommendera till alla.

Jag minns mina yngre dagar som 8-12 åring då jag var väldigt seg och egentligen skjet i min hygien och fick självklart efterföljder då jag fick rejäla finnar vid en så tidig ålder inte heller luktade jag så specielt gott, utan tog hellre en ''turkdusch(spreya några rejäla perfym sprut runt kroppen) vilket gjorde att jag luktade ännu skummare. plus att jag fick ett par jobbiga tandtroll som härjade i munnen, och tänderna började bli gula, vilket jag själv tycker är jävligt avtändande:down:

men som sagt börja med att rutinera dej så kommer din hygien stabiliseras, själv så brukar jag få lite ångest om jag missar en dusch eller tandborstning och som någon annan här sa, så jag kan ta väldigt långa duschar och spendera minuter med borsten

edit: lite små stavfel.. finns säkert mer hehe

Medlem

Jag duschar minst varannan dag. Deo plus deospray använder jag alltid. Och så använder jag pharoline vid finare tillfällen då man vill lukta extra gott. Borsta tänderna gör jag alltid två gånger per dag.

Just ja jag använder alltid aco acnelösning + styroxil eller vad det nu heter mot finnarna var väldigt finnig i ansiktet förut men nu på senare tid då man inte ha nå finnar så använder man det bara för att ifall man slutar så kanske man blir lite finnig.

Medlem

Duschar håret varannan dag, kroppen varje dag. Borstar tänderna när jag kommer ihåg (Vilket blir varannan dag typ). Är inte jättepetig av mig, men är inte heller jätteäckligt.

På lovey kan det dock förekomma att man glömmer duscha på 3 dagar eller så.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

har hört att man igentligen inte ska duscha oftare än varannan dag då man sköljer bort skyddande fetter och så på huden...

om man lever ett för rent liv så har man lättare att få alergier enligt mig så om man undviker att utsätta kroppen för smuts och skit som kan leda till att man reagerar dåligt...

men det är bara min teori ^^

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]har hört att man igentligen inte ska duscha oftare än varannan dag då man sköljer bort skyddande fetter och så på huden...

om man lever ett för rent liv så har man lättare att få alergier enligt mig så om man undviker att utsätta kroppen för smuts och skit som kan leda till att man reagerar dåligt...

men det är bara min teori ^^

Stämmer bra det! så vitt jag vet.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tror att det är mer om man bor i ett helt sterilt hem och ständigt använder bakteriedödande medel överallt osv. Att duscha en gång varje dag ska nog inte var så farligt.

Fast jag har också hört nåt om det där med skyddande fetter.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

tvätta håret behöver man oftast inte göra varje dag lite beroende på person och dess hår.

skrevet hoppas jag verkligen folk tvättar varje dag , ett måste.

övriga kroppen behöver man bara tvätta varje dag om man har svettats väldigt mycket men är ockspå beroende på person och dess huds tillstånd.

borsta tänderna rekommenderas 3ggr per dag men vanligast är 2ggr per dag..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Sjukt skön tråd. Någon borde sammanställa en krönika över vilka fördomar om gamers som besannats genom diskussioner här på forumet.

Observera att detta inte var ett påhopp mot trådens skapare, utan bara en tanke i allmänhet som slog mig.

Medlem

Jag duschar varje vardag när jag vaknar innan jag klär på mig och käkar frukost. (på helgerna händer det att man slappar effektivt och bara drar på sig ett par mjukisbyxor)
Sen borstar jag tänderna en liten stund efter frukost och innan jag går och lägger mig på kvällen.

Som många andra har sagt i tråden. Få in det som rutin att duscha och så, så slipper man lukta apa

Medlem

Jag måste vara värst av alla här inne. Duchar kanske en gång i veckan. Borstar tänderna när jag kommer ihåg det eller tänderna känns äckliga vilket blir var 3:dje dag eller så. Ibland kan det gå så långt att jag inte duchat på 2 veckor. Men jag känner mig aldrig skitig. Jag luktar inte skit (polarn intygar) Och mina tänder funkar fortfarande. Så jag tror det varierar från person till person.

Gör som jag, Sköt din hygien när du känner fört


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Får fan ångest om jag av någon anledning missar att duscha eller borsta tänderna nån dag. Typ - "Luktar jag? Kände hon där att jag luktar?"

Inaktiv

Lite olika, ibland dushar eller badar jag varje dag sen finns det tillfällen då det kan gå 2-3 dagar för att jag helt enkelt inte känner mig smutsig. Håret tvättar jag inte varje dag för mitt hår ser och känns som allra bäst när det har fått "fetta" till sig lite. Balsam är ett måste då jag har långt hår.

Borsta tänderna är jag slarvig med, blir oftast bara på morgonen och mer sällan på kvällen.

Kalsonger byter jag inte varje dag, 4-5 ggr i veckan kanske. Sängkläderna kan också dröja mellan bytena, ibland på tok för länge. Latmasken ni vet.

Medlem
Skrivet av smultron4:

mitt bästa tips e la att gå ut o festa!
visst utan dricka kanske du blir lite stel, men när du väl har lite skumpadumpa i dej så kommer du bli förvånad av hur mycket roliga tjejer " killar me " som finns där ute!
Go for it !

Har man bra självkänsla går det bra att prata med tjejer utan att vara berusad.

Hursomhelst, kan inte direkt påstå att jag "vårdar" mig själv, men att inte duscha minst varannan dag finner jag i alla fall äckligt.

IMHO, självklart.

Inaktiv

Jag borstar kanske... 1.8 ggr per dag. det blir ju en vana sen man var liten grabb på 10 och morsan tjatade om tänderna sen duschar jag nog varannan dag då när jag går i skolan. på loven blir det nog lite mer sällan

MFC
Medlem

hur ofta man bör duscha kan man ju diskutera.. en del säger varje dag.. några säger någon gång i veckan, en del menar att man duschar en gång om dagen men tvättar håret några gånger i veckan bara..

tips från coachen, borsta tänderna morron o kväll.. resten får du sköta själv


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag duschar när det behövs, inte mer inte mindre. ;]

123
Skriv svar