Call of Duty-betan hos FZ

Medlem

7USA-9TP7-49SQ-XUTC-1C73
för er som inte fått er kod än;)


signatur

Wai

Medlem

Behöver HJÄLP det fungerar bra att instalera men när jag ska börja spela blir bilden bara svart men man hör ljuden ändån någon som vet vad jag ska göra för att få det att fungera.
(Jag har windows vista 32 bitars)

Inaktiv

Okej, har läst alla inlägg angående problemet när man startar cod:waw
inte dx9 problemet utan det andra med nån jäkla unhandeled skit, jag fattar inte vad jag ska göra och har ingen aning om vad ja ska googla på
snälla svara ?

Medlem

Tråkigt spel, vad hände med FPS-genren...?

Medlem

skulle man få nått slags "aktiveringsmail" till den mailadress man angav?
har inte fått något ännu

edit: kan logga in ändå, varför


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

känns som cod4, samma funktioner me andra namn men samtidigt en helt annan känsla och atmosfär. de känns på något sätt mjukt men endå hårt hundare är som taget ur en skräckfilm där saker plötsligt dyker upp.

men jag har ett litet smärre bekymmer. när jag lirar på en server å ska te.x. byta server så får jag i 8 fall av 10 nån slags grej som gör så min profil går offline typ "online service blaha" som säger att den inte kunde koppla mig till profilservern och då när jag ska in på nästa server så säger den "no or bad challenge on adress"
dessutom har mitt msn börjat k*ka ur typ loggar av åså går de knappt logga in osv. vad kan detta vara? mitt AV är up-to-date men ger inge utslag på virus lr dylikt.


signatur

Chooch it

Medlem

Inte värt att prova!

Inaktiv

Ett tips för vista användare, sätt ljudet till 24bit och 48KHz i windows så fungerar det bättre.

Medlem

det är klart värt å pröva! kostar ju inget att pröva de heller just nu men man ska ha de klart för sig att buggar finns och det i sin tur har en förklaring. läs "beta"


signatur

Chooch it

Medlem

Jag får faktiskt säga att jag är positivt överaskad av spelet. Tycker att det mesta känns riktigt bra förutom vissa småsaker. En av sakerna som jag stör mig på litegrann är att jag inte hör motståndarens skott varje gång när jag dör, men de kan bero på att min förstärkare inte stödjer dts.

Belöningssystemet som först sågs i CoD 4 fungerar bra, även fast det är lite tråkigt när ryssarna börjar använda jänkarnas vapen. De som säger att belöningssystemet är en rip-off på IW bör veta att utvecklingen för båda spelen startade ungefär samtidigt och förmodligen så har Treyarch samarbetat med IW.

Sista fps spelet jag spelade var Bfbc i somras och det var riktigt roligt att se att CoD erbjöd så pass många olika spellägen.

Fastän jag tycker om spelet så kommer jag förmodligen inte köpa det eftersom studier och andra mer intressanta spel kommer ta all tid i vinter. Men för er som tycker om FPS-spel så tycker jag att det här är ett solklart köp.

Medlem

Jag tyckte inte om det:( grafiken känns ju sämre än i cod 4, och känslan i spelet var inge bra. jag tror att sp kommer vara jävligt kul, men multiplayern kändes inge bra alls. Men det kanske är för att det är beta, hoppas det i alla fall.


signatur

cags

Medlem

har spelat upp till level 22 nu, och jag kan varken säga om jag tycker det är bra eller dåligt, finns så mycket upp och nersidor på detta spel.. Hardcore modet känns inte alls som i cod4, där modståndaren dör av runt 2 skott, medan på betan måste man skjuta runt 4-5 skott med riflen för att få död på vissa. Sedan är ljudet rätt konstigt, men det får man väl leva med... Banorna är riktigt bra faktiskt, speciellt den som heter "Roundhouse", som har en grymt bra storlek samt riktigt skön miljö

Medlem

Jag har testat ett par olika servers och fast att jag har bra ping laggar det förbaskat mycket. Det är inte alltid man ser moståndaren som skjuter en utan får vänta till killcam och se vilket håll skottet kom ifrån. Väldigt många ggr har personen varit rakt framför mig utan att jag ens sett denne. Inte bra...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Jag har ett problem när det gäller att joina servers, vilken jag än försöker välja får jag upp felmedelandet "Server authentication failure"... vad innebär det och vad kan jag göra för att rätta till det?

Medlem

jag hade samma problem, ingen aning om hur man "ska" fixa det. Jag startade om spelet så fungerade det

Medlem

att tillägga är att de har satt ut sjukt för lite spawn points, blir kickad minst 6 ggr/dag pga det är slut på spawnpoints, även om jag är vid liv blir jag kickad... sjukt irriterande

Medlem

jupp.. spawns är ett stort problem.. dom trodde det först hade med antal folk på servern att göra men det visade sig att det inte hade någon betydelse.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av Tomzi:

jag vet men bara säger, att cod4 rippade cod WW

Hur kan du säga att ett spel "rippar" sig själva? Det är för fan en ny del i en serie. Vad förväntade du dig?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

tycker inte detta spel tillförde något nytt. Vill jag spela ett spel av den här typen har jag redan COD 4.

Medlem

Har spelat det en del nu är uppe på level 32 en del irreterande buggar finns men det är ju betan.
Annars gillar jag spelet om man spelar Hardcore så man slipper tömma ett magasin på motståndet för att få en frag.
Tanksen kan dom ta bort eller göra dom lite mer sårbara iaf.
Perksen känns ju väldigt bekanta från cod4 idén med perks gillar jag men dom kunde varit lite mer kreativa då dom i stort sätt är samma som på cod4.
Ljudet hoppas jag verkligen blir bättre och framför allt vapen ljuden som låter rent av töntigt imellanåt.
Har iaf bokat spelet så man får det i brevlådan på release datumet.
Mitt betyg alá pc gamer stil blir 80av100% men då är jag lite snäll och hoppas en del på förbättringar samt en bra story i singel.

Medlem

Kör windows xp och så fort jag startar spelet så blir skärmen bara svart. har uppdaterat alla drivrutiner men det fungerar fortfarande inte. Hur ställer man om ljudet så det blir rätt ?

Medlem

Det sjuka är att, en submachine gun har ungefärsamma range som ett bolt action, men skadar mera än ett bolt action.... :S wtf liksom, finns ingen som helst balans mellan vapnena känns det som, ett bolt action ska ju vara one shot one kill.. ett submachine gun borde inte vara det :S

Aja, jag har kommit på att hardcore verkar vara det mest spelbara då man, som en del folk också skrivit, slipper skjuta upp ett helt mag eller typ 5 st bolt action skott för nån ska dö.

Spawnsystemet suger.. när jag lirat TDM har det många gånger varit så att man spawnar blandat liksom på samma ställe. Sen ser man ju typ inte skillnad på skinsen mellan fiendegubbar ibland heller, vilket suger.

Den bästa banan i betan är iaf Roundhouse , riktigt bra, sämsta banan är banan som det är natt på.

Sen gillar jag ärligt talat inte att alla kan ha alla vapen, det ska inte vara så i WW2. Det känns bara fel helt enkelt. Och sen suger verkligen ljudet i betan, hoppas det är bättre i det vanliga spelet. Och sen "svart" punktssikte och det dära acog siktet hör inte ett dugg hemma i ww2 spel heller... det känns bara fel. Silencers o sånt också.

Andra världskriget ska vara rått och blodigt, det har dom åtminstone lyckats med, då man kan smälla bort kroppsdelar o sånt

Inaktiv

Vet någon vart man kan ladda ner betan från en annan sida? filen är trasig när jag laddar ned den från FZ, försökt i 4 dagar nu.

Medlem

signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

som jag sa i någon tråd.. har nog en extra nyckel om nån behöver en till pc. gimme a holler if so

Skrivet av Shrudder:

Jag har 5 CD-keys, en till mig, en till en klankompis och tre kvar som jag tänker spara ifall nån annan snubbe vill ha.

Jag tar gärna en CD-Key, för det verkar verkligen inte funka få tag på en på deras sida.

Jag har nu regisrerat mitt 5 account på deras hemsida, men inte ett enda satans brev om nycket får jag på deras hemsida.

Inaktiv

Jag kan ju iaf säga att jag personligen har älskat alla Call of Duty spelen som någonsin släppts och har kört alla av dem, deras singleplayer har oftast varit bäst iof, en sån jäkla bra story i alla spelen och man möter karaktärer som man till slut lär sig älska, kom ihåg i call of duty 1, hade jag en soldat som utmärkte sig lite mer än alla andra och jag gav praktiskt taget mitt liv för att rädda han eftersom han kunde dö :p,

men hur som haver så är Call of Duty Waw helt ok, trots allt är det bara i betan, men jag har inga som helst problem med att dem har samma idéer med ranks och perks som 4an eftersom jag gillade spel systemet i 4an med. Good work!

Skriv svar