Ny Killzone 2-trailer på FZ

Medlem

Seriöst... admins borde ta hårdare tag på troll etc.
Detta var bland det värsta jag läst...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Och showerguy spammar ner ännu en PS3-tråd med sitt Xbox360-snack och trashtalkar och slänger bullshit omkring sig. Dags att lugna ner sig?

OnT: Tycker det ser maffigt ut. Vad man kan läsa sig till på forumet så verkar det kunna bli riktigt bra!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Kanske att den tekniskt korrekta definition av vad som är förrenderat inte stämmer överens med den definition som den stora massan använder den till? Ungefär som lagg och hack, numera kallas ju allting för lagg och även om det i sig är fel så är det den definitionen som alla förstår. Samma sak här, även om en förrenderad film är mer än bara "ritade" mellansekvenser gjorda av blizzard och square så är det så folk i allmänhet ser på det

Säger inte att det är rätt - för det är det ju inte - bara så det är tyvärr :/

Så enligt den tekniskt korrekta definition så är den här trailern förrenderad, men inte enligt "spelvärldens" definition

Hum, vet inte riktigt om jag håller med. I princip allt i både spel- och filmväg "ritas" idag i Maya, sedan om motorn som "ritar" objekten är optimerad för att visa det på skärmen 'fort' (3dmotor) tillsamans med spellogik (AI osv), eller för att med så stor noggranhet som möjligt räkna ut hur exempelvis ett tygstycke ska svaja efter satta algoritmer (povray), så är det ju exakt samma arbete, grafiskt, som görs. Dagens stora motorer som nyare TECH från iD och Unreal Engine är kanske inte har samtliga funktioner för att göra sanslösa stillbilder, men ändå fullgoda "renderers". Men jag förstår din poäng, även om jag inte delar uppfattningen


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Seb
Medlem

Sjukt va mycket 360fanboys som letat sig hit?, Varför känner ni detta behag av att snacka skit om ett spel? Är de så att ni känner er hotade?

Jag tycker spelet är riktigt snyggt, gillar animationerna bla. Och du som sa att du inte ser skillnad på Halo 3 och KZ2 är nog fan blind.

Sen det eviga snacket om att multiplatformstitlar ser dubbelt så bra ut på 360 är inte heller sanning längre, Dom flesta spelen ser identiska ut. Sen finns det vissa som ser bättre ut på 360 och vissa som ser bättre ut på PS3.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Elit-mannen:

Fan vad fult spel :P... Och ja, varenda spel som kommer till 360 och PS3 så vinner alltid 360:n grafikmässigt :)... Alltid...Fan, nu hundra år efter kommer t.e.x bioshock till ps3... Snyggare grafik ? Tvärtom som vanligt...

Skämtar du eller är du bara gravt efterbliven?

Alltså, v1ctory,redmac och du Bluevortex, varför skriver ni så? Säger ni att jag har fel som säger att Xbox 360 har bättre grafik på i princip alla titlar som kommer till PS3 också? Isåfall undrar jag vars fan ni varit någonstans? Det finns hundra, hundra tals jämförelser på internet där man kan se ett PS3 spel och ett Xbox 360 spel mot varandra.

Det händer varje gång, det håller PS3 ägarna med om. Okej, Killzone 2 är inte ett fult spel, men defenitivt inget fantastiskt.

Men ni måste hålla med om att Xbox 360 har finare grafik på varje spel som släpps som multi-spel.

Och kalla mig inte efterbliven och fanboy. Då kan vi hellre snacka om det i riktiga livet så vi slipper såna där ord.

Medlem
Skrivet av Seb:

Sjukt va mycket 360fanboys som letat sig hit?, Varför känner ni detta behag av att snacka skit om ett spel? Är de så att ni känner er hotade?

Jag tycker spelet är riktigt snyggt, gillar animationerna bla. Och du som sa att du inte ser skillnad på Halo 3 och KZ2 är nog fan blind.

Sen det eviga snacket om att multiplatformstitlar ser dubbelt så bra ut på 360 är inte heller sanning längre, Dom flesta spelen ser identiska ut. Sen finns det vissa som ser bättre ut på 360 och vissa som ser bättre ut på PS3.

Dom ser absolut inte dubbelt så bra ut. Men 90% av spelen har bättre, vad heter det, anti aliasing, nånting, mjukare kanter.

Medlem

Verkar skitkul nästan så man får köpa en PS3 också, kommer mycket bra spel nu

Medlem

Ett av nästa års mest solklara köp.

P.S. Elit-mannen och ni andra rabiata fanboys. Kan ni inte bara ta och dra till gamereactor.se istället?
Dom håller samma nivå som ni där, så ni borde trivas som fisken i vattnet därborta.
Låt oss andra här på fz.se fortsätta att njuta av spelen utan att ideligen få höra "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" diskussioner dagarna i ända.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Ett av nästa års mest solklara köp.

P.S. Elit-mannen och ni andra rabiata fanboys. Kan ni inte bara ta och dra till gamereactor.se istället?
Dom håller samma nivå som ni där, så ni borde trivas som fisken i vattnet därborta.
Låt oss andra här på fz.se fortsätta att njuta av spelen utan att ideligen få höra "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" diskussioner dagarna i ända.

Varför kallar du mig fanboy hela tiden? Jag har en xbox 360, en playstation 3 samt en bra dator. Och funderar på en wii, men vet inte alls än.

Jag skriver fakta, att multi-spelen är snyggare på xbox360. Det är sanning, väx upp.

Killzone 2 kommer jag absolut inte köpa. Det ser trist ut.

Heavy Rain däremot, där ser jag ett roligt spel.Det kommer jag köpa.

Jag har väll rätt till min åsikt ? Så dra du till den där gamereactor sidan, din lilla pojke.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Ett av nästa års mest solklara köp.

P.S. Elit-mannen och ni andra rabiata fanboys. Kan ni inte bara ta och dra till gamereactor.se istället?
Dom håller samma nivå som ni där, så ni borde trivas som fisken i vattnet därborta.
Låt oss andra här på fz.se fortsätta att njuta av spelen utan att ideligen få höra "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" diskussioner dagarna i ända.

PS...Så jävla pojk-aktigt att använda ord som Fanboy ?? Du "lanar" säkert också...

Medlem

elit-mannen hoppa tillbaka till de andra fanboy locustarna så kommer jag och Tassel fenix på besök.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

elit-mannen hoppa tillbaka till de andra fanboy locustarna så kommer jag och Tassel fenix på besök.

Jah! Det var ett sånt där svar jag hoppades på :)... Nu kan jag lämna tråden med ett leende på läpparna.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av v1ctory:

elit-mannen hoppa tillbaka till de andra fanboy locustarna så kommer jag och Tassel fenix på besök.

Jah! Det var ett sånt där svar jag hoppades på :)... Nu kan jag lämna tråden med ett leende på läpparna.

Bra, då kan vi andra fortsätta on topic.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Kommer dom ha några sorts förstörbara miljöeri Killzone 2?

Flakmonkey
Skrivet av Elit-mannen:

Kommer dom ha några sorts förstörbara miljöeri Killzone 2?

Ja du kan spränga hus, pelare, etc

_78
Medlem

Har det släppts något datum för release ännu?


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Elit-mannen:

Kommer dom ha några sorts förstörbara miljöeri Killzone 2?

Ja du kan spränga hus, pelare, etc

Älskar spel där man kan förstöra saker på. Förhoppningsvis släpps ett demo, vem vet...Man kan gillar spelet ändå.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Tassel:

Ett av nästa års mest solklara köp.

P.S. Elit-mannen och ni andra rabiata fanboys. Kan ni inte bara ta och dra till gamereactor.se istället?
Dom håller samma nivå som ni där, så ni borde trivas som fisken i vattnet därborta.
Låt oss andra här på fz.se fortsätta att njuta av spelen utan att ideligen få höra "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" diskussioner dagarna i ända.

Varför kallar du mig fanboy hela tiden? Jag har en xbox 360, en playstation 3 samt en bra dator. Och funderar på en wii, men vet inte alls än.

Jag skriver fakta, att multi-spelen är snyggare på xbox360. Det är sanning, väx upp.

Jag njuter att läsa allt du skriver. Du blir bara ett större fån ju mer man läser det du skriver. Keep it up!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

De volymetriska partikeleffekterna i KZ2 är det bästa jag sätt i ett spel, bar non. På den tekniska fronten känns detta spel hästlängder för mkt annat jag sett faktiskt om jag ska va ärlig.

Känner mig lite stolt att vara göteborgare när Illuminate Labs jobbar med Guerilla på ljussättningsystemet i deras motor.

Flakmonkey
Skrivet av _78:

Har det släppts något datum för release ännu?

Februari 2009. Det sköts ju fram eftersom de inte ville släppa resistance 2 och det här samtidigt... ett smart val tycker jag... konkurrensen i februari är ju en aaaaaning mindre då än under julhandeln, så då kommer ju det här vara ett av få spel som man måste ha ^^

Medlem

Killzone 2 har den bästa grafiken (hitills) för ett fps oavsett konsolltyp "PERIOD".


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Tassel:

Ett av nästa års mest solklara köp.

P.S. Elit-mannen och ni andra rabiata fanboys. Kan ni inte bara ta och dra till gamereactor.se istället?
Dom håller samma nivå som ni där, så ni borde trivas som fisken i vattnet därborta.
Låt oss andra här på fz.se fortsätta att njuta av spelen utan att ideligen få höra "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" diskussioner dagarna i ända.

Varför kallar du mig fanboy hela tiden? Jag har en xbox 360, en playstation 3 samt en bra dator. Och funderar på en wii, men vet inte alls än.

Jag skriver fakta, att multi-spelen är snyggare på xbox360. Det är sanning, väx upp.

Jag njuter att läsa allt du skriver. Du blir bara ett större fån ju mer man läser det du skriver. Keep it up!

Hajjar inte vad ditt problem är.

12
Skriv svar