Guitar Hero: Metallica bekräftat

Skrivet av _jozo_:

Hoppas de släpper ett GH: power metal eller liknande!

Bara om det kommer med Manowars Conan-outfit och en stor flaska kroppsolja.

Sen är fredagkvällarna med grabbgänget räddade!!!

Medlem

Man undrar när folk tröttnar på nya Guitar hero spel


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av _jozo_:

Jag avskyr Metallica!

Hoppas de släpper ett GH: power metal eller liknande!

Vad härligt det vore att lira loss lite till Helloweens, Edguys och Gamma Rays låtar <3

Ja de är också bra.

Metallica
In Flames
Manowar
DragonForce
Stratovarius
Helloween
EdGuy
Gamma Ray
Nightwish
Children Of Bodom
Osv... 8)

Inaktiv

Tröttnar efter 1-3 låtar. Måste vara något extremt fel i vissa människor som orkar spela detta fruktansvärt tråkiga spel.

Metallica är skit btw.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Jag avskyr Metallica!

Hoppas de släpper ett GH: power metal eller liknande!

Vad härligt det vore att lira loss lite till Helloweens, Edguys och Gamma Rays låtar <3

Gåre å hitta nå sämre än Power Metal? Det skulle väl vara R&B isf...

Medlem
Skrivet av darknshy:

Tröttnar efter 1-3 låtar. Måste vara något extremt fel i vissa människor som orkar spela detta fruktansvärt tråkiga spel.

Metallica är skit btw.

Fattar inte varför alla numera tycker Metallica är kassa, i really dont get it. Please motivate.

OT så tycker jag det blir grymt, fan sitta o lira metallica med polare e ju inget annat än bäst

Inaktiv

Rätt mysko att Children of Bodom inte haft med nån låt än,, Deras låtar passar ju perfekt

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:

De giriga fjantarna i Metallica får ännu mer oförtjänta pengar, YES!

Hur kan pengar vara oförtjänta när publiken själva väljer att köpa deras alster...?

Kruxet är att de flesta som hängt med från början egentligen tycker om att bandet är underground, annars är det inte "rätt" att tycka om dem. Sen när svarta skivan kom och mainstreampubliken fick sina låtar, ja då skäms man för att man från början satt och spelade de tidiga låtarna på en sunkig bandare under lektionerna.

Samma sak med In Flames, när
"Cloud Connected" och de andra låtarna fick för mycket TV-tid, då vart det inte så mycket rebell längre, även om musiken inte skiljer sig speciellt mycket från "Clayman"-skivan. Men tiden hinner ikapp. Jag vet att jag lägger prestige i att tycka om band som de flesta inte gör, men många kan inte erkänna det. Tycker man om något som väldigt få delar blir man ju alltid glad när någon delar intresset, men blir det för många..., fy fan!

Tror att många gamers som har upplevt ofantligt många roliga timmar med WoW, men som hatar det nu egentligen känner samma sak. Debatten blir ju alltid lika lustig på ert forum så fort en nyhet om det spelet dyker upp, oavsett nyheten som sådan.

Fridens Liljor


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av darknshy:

Tröttnar efter 1-3 låtar. Måste vara något extremt fel i vissa människor som orkar spela detta fruktansvärt tråkiga spel.

Metallica är skit btw.

Snyggt påhopp där. Du dissar just flera hundra tusen personer och säger att något är fel i dom pga dom gillar GH.

Kan du inte bara ta bort ditt konto från fz och dra någon annanstans?
Du tillför inte speciellt mycket mer än gnäll med dina inlägg ändå.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skrivet av Trollafett:

Kruxet är att de flesta som hängt med från början egentligen tycker om att bandet är underground, annars är det inte "rätt" att tycka om dem. Sen när svarta skivan kom och mainstreampubliken fick sina låtar, ja då skäms man för att man från början satt och spelade de tidiga låtarna på en sunkig bandare under lektionerna.

Samma sak med In Flames, när
"Cloud Connected" och de andra låtarna fick för mycket TV-tid, då vart det inte så mycket rebell längre, även om musiken inte skiljer sig speciellt mycket från "Clayman"-skivan. Men tiden hinner ikapp. Jag vet att jag lägger prestige i att tycka om band som de flesta inte gör, men många kan inte erkänna det. Tycker man om något som väldigt få delar blir man ju alltid glad när någon delar intresset, men blir det för många..., fy fan!

Tror att många gamers som har upplevt ofantligt många roliga timmar med WoW, men som hatar det nu egentligen känner samma sak. Debatten blir ju alltid lika lustig på ert forum så fort en nyhet om det spelet dyker upp, oavsett nyheten som sådan.

Fridens Liljor

Underligt sätt att tänka på tycker jag.
Jag skulle bli överlycklig om fler pallade anstränga sig så mycket att de också kom till slutsatsen att teknisk, jazzinfluerad rock och metal är det bästa som musikvärlden skapat. Jag vill att fler ska dela mina upplevelser!

Och tänk om alla emo-kids lyssnade på Katatonia istället! Vad fan ska de med gnäll-pop till? Det finns ju deppmusik som är så bra att man blir glad igen!

Medlem

Trollafett luktar svartrockare på flera mils håll.
Typiskt den genren att allt ska förbli lite särskilt och underground, annars är det inte värt att spendera en sekund på.

Förövrigt tycker jag Metallica är jävligt tråkiga efter svarta plattan.

Medlem

Hoppas man kan spela det i fullband,dvs även med sång och trummor!

Medlem

Detta kommer bli det bästa sedan hjulet!

För er som inte uppskattar Metallica, synd, men knappast nått att klaga över. Snubbarna bakom GH väljer ju att släppa spel med stora band av naturliga orsaker: Försäljning.

Skulle de släppa ett Powermetal-GH skulle det inte sälja lika mycket som ett GH Metallica av den enkla anledningen att det inte finns lika många potentiella köpare. Det logiska för dem vore att i framtiden sälja spel av typen GH Rolling Stones, GH Bruce Springsteen, GH Beatles, GH Iron Maiden osv...

Medlem

Jag hänger inte med. Är detta en version på Guitar Hero III eller på Guitar Hero: World Tour? Med andra ord, kommer jag att få trumma? Måste jag bygga dubbla baskaggar för att hänga med?

Får jag inte trumma så nöjer jag mig med att tanka hem Metallicalåtar till Rock Band.

Inaktiv

Skitspel. GuitarHero var roligt 3 år sen. Lär er spela riktig gitarr!

Flakmonkey
Skrivet av Krigshot:

Skitspel. GuitarHero var roligt 3 år sen. Lär er spela riktig gitarr!

Mjo och varför passar vi inte på att bli fotbollsproffs, diktatorer, legosoldater och jediriddare på samma gång? Inte riktigt samma sak förstås, men jag tror nog att jag inte är ensam om att tycka att man får ut väldigt mycket av guitar hero i form av gitarrspelande utan att lägga ner den kopiösa mängden tid som krävs för att kunna spela på riktigt... sen är det svårt att få lika bra kompband om man spelar själv ^^

Medlem

Vidrigt!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Redaktör
Skrivet av mogvard:

Tänker inte lägga mig i metallicadebatten men min avatar säger väl det mesta.

Hehe, jag är på din och Mustaines sida.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Krigshot:

Skitspel. GuitarHero var roligt 3 år sen. Lär er spela riktig gitarr!

Har spelat gitarr i 10år (hyffsat duktig får jag tycka) men tycker ändå att det är roligt att lira lite guitarhero med folk på fester osv.. Synd man tar expert på dirren bara hela tiden hah.

Medlem
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:

De giriga fjantarna i Metallica får ännu mer oförtjänta pengar, YES!

Hur kan pengar vara oförtjänta när publiken själva väljer att köpa deras alster...?

Kruxet är att de flesta som hängt med från början egentligen tycker om att bandet är underground, annars är det inte "rätt" att tycka om dem. Sen när svarta skivan kom och mainstreampubliken fick sina låtar, ja då skäms man för att man från början satt och spelade de tidiga låtarna på en sunkig bandare under lektionerna.

Samma sak med In Flames, när
"Cloud Connected" och de andra låtarna fick för mycket TV-tid, då vart det inte så mycket rebell längre, även om musiken inte skiljer sig speciellt mycket från "Clayman"-skivan. Men tiden hinner ikapp. Jag vet att jag lägger prestige i att tycka om band som de flesta inte gör, men många kan inte erkänna det. Tycker man om något som väldigt få delar blir man ju alltid glad när någon delar intresset, men blir det för många..., fy fan!

Tror att många gamers som har upplevt ofantligt många roliga timmar med WoW, men som hatar det nu egentligen känner samma sak. Debatten blir ju alltid lika lustig på ert forum så fort en nyhet om det spelet dyker upp, oavsett nyheten som sådan.

Fridens Liljor

Om man inte kan uppskatta musik för att andra också gör det kanske det är mer fel uppe i huvudet än på musiken.
Det finns massor av människor som tycker på samma sätt som dig, men jag tycker ändå det är lustigt att dessa personer bara kan uppskatta musik ifall det är tillräckligt annorlunda att inte så många andra lyssnar på det.

Skrivet av MammaMuu:

Om man inte kan uppskatta musik för att andra också gör det kanske det är mer fel uppe i huvudet än på musiken.
Det finns massor av människor som tycker på samma sätt som dig, men jag tycker ändå det är lustigt att dessa personer bara kan uppskatta musik ifall det är tillräckligt annorlunda att inte så många andra lyssnar på det.

Min teori är att det inte handlar om själva tyckandet; att andra tycker samma som du är ju bara ett kvitto på att man har "bra smak".

Om man pratar med den typens musiknörd så är det ganska uppenbart att det egentligen handlar om att kunna namedroppa obskyra indieband och vara så bevandrad och världsvan som möjligt. Får de sedan spela sin musik och man säger att det är bra och att man vill lyssna mera så blir de bara glada. Bara musiknörden får vara den som upptäckte bandet först.

Intressant nog så verkar exakt samma fenomen repetera sig inom "harcoregamer"-kretsar.

Hur tufft är det att spela WOW?

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Trollafett luktar svartrockare på flera mils håll.
Typiskt den genren att allt ska förbli lite särskilt och underground, annars är det inte värt att spendera en sekund på.

Förövrigt tycker jag Metallica är jävligt tråkiga efter svarta plattan.

Ja, jag är ju inte direkt stolt över den reaktionen, utan konstaterar bara att den finns där.
Kan faktiskt bli ett problem ibland när man alltid ska pracka på andra ens egen musik. Men svartrockare har jag aldrig varit! Kommer aldrig springa runt som Mortiis eller spränga grisar som Mayhem, haha.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Håller med vissa här, metallica va bättre förr. Så jag hoppas att det är bara gammla låtar me inte från dom 2 senaste plattorna..:)

Metallica är minnen för dom flesta, minnen gör musik bättre eller sämre.. det är bara så det ligger till ibland.. smaken är som baken, tvådelad o ibland imellan.

Medlem

Att kalla hela metallicas karriär för mainstream är ju helt idiotiskt. De förändrades dock i samband med Black Album. Men det mesta innan dess är ju riktigt skönt.

GH kommer ju inte bara innehålla metallica's låtar, men förmodligen mycket i samma stil, och så länge de håller sig till 80talets metallica är jag nöjd

Medlem

Jo Metallica har förändrats, visa mig den person som vid 45 är sig exakt lik när han/hon var 20 så ska jag visa dig en psykopat.

People change, så självklart har Metallica förändrats. Jag tror det skulle vara ännu tristare om Metallica lät exakt likadana idag som de gjorde 82. Dessutom så är det ganska stor skillnad på alla deras album, inte bara på de senare med den äldre.

Dessutom är ju Death Magnetic en grymt bra platta!

Skrivet av Zeatrix:

Jo Metallica har förändrats, visa mig den person som vid 45 är sig exakt lik när han/hon var 20 så ska jag visa dig en psykopat.

People change, så självklart har Metallica förändrats. Jag tror det skulle vara ännu tristare om Metallica lät exakt likadana idag som de gjorde 82. Dessutom så är det ganska stor skillnad på alla deras album, inte bara på de senare med den äldre.

Dessutom är ju Death Magnetic en grymt bra platta!

Jag tycker problemet är att de INTE utvecklas. De hittade ett recept för femton år sedan som de fortfarande följer.
Dags att göra lite ny musik under ett nytt namn kanske?

Inaktiv

Alla klagar på Metallica: "Dom har inte utvecklats, dom har utvecklats för mycket, dom vänder kappan efter vinden, dom skiter i sina fans" och fan och hans mormor...

Metallicas hårdrock är den med det mest breddaste spektrat, du kan inte lyssna på en låt och sedan döma ut bandet för den. Att göra det genom en skitlåt som "the day that never comes" ( jo det håller jag med om att den é), som ngn gjorde här är bara idiotiskt. Lyssna på "my apacolypse" från samma skiva så får du säkert mindre att klaga på.

Metallicas "proggresiva" pretentiösa gitarrsolon har visserligen alltid varit deras nackdel. Det är när dom håller tillbaka, när man hör deras "groove" och Hetfields känsla för melodier och lyrik som dom kommer till sin rätt!!!

Inaktiv

Detta spel kommer ju att äga sönder totalt!!! Stort fan till Metallica ! :heart:


signatur

SicMaN

12
Skriv svar