Medlem
Saddam DÖD

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

dödstraff =


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

dödstraff =


signatur

<3

Inaktiv

Oväntat att han blev avrättad.
Här har man läs hur han försökte överklaga domen och hur human rightwatch (eller vad dom nu heter) försökte stoppa avrättningen men det verkar inte ha hjälpt alls.
Aja..gissar att bush sitter hemma och är hel nöjd nu över resultatet.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Skrivet av nolimitsoya.:

dödstraff =

Kan däremot tänka mig att väldigt många är nöjda med det.

Edit: inte riktat mot den citerade, som jag helt håller med.

Medlem

Man får alltid höra om hur mycket mer personen ifråga lider om han tvingas till fängelse, etc.

Spontant känner jag att detta var det bästa som kunde hända. Döda honom. Begrav svinet. Glöm honom.
Dödsstraff går alltid att debattera, men i detta fall tycker jag det var korrekt använt.

Medlem

"USA:s president George W Bush kallar avrättningen av Saddam Hussein för en milstolpe på Iraks väg mot demokrati"

vad i helvete? Bush är ju ond! han önskar livet utav folk, och blev glad när Saddam dog. ondskan finns i både väst och öst nu för tiden.


signatur

R.I.P The_maxx

Vila i frid

Personligen anser jag att dödsstraff är fel. Det har alltid varit fel och det kommer alltid vara fel.

Att tro att all blir bättre nu är idioti.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

kloka ord.
död har än så länge under människans existens aldrig löst något.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om Bush nu säger att dödsstraffet var rätt, så skulle han själv ha blivit hängd 10 ggr om. USA har tagit kål på så många fler och har skapat mer lidande än vad Saddam har gjort.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Staten ska aldrig mörda någon, oavsett vem det är.

Med avrättningen i bagaget har den irakiska regeringen och USA bara visat att de inte är ett dugg bättre än terroristerna och våldsgrupperna som härjar i Irak.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av nolimitsoya.:

dödstraff =


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Personligen anser jag att dödsstraff är fel. Det har alltid varit fel och det kommer alltid vara fel.

Att tro att all blir bättre nu är idioti.

Jag vill inte munhuggas, men är det verkligen bättre att fortsätta behandla honom som en internationell rockstjärna?
Att fortsätta älta hans rimliga straff hade inte löst någonting, absolut nada. Rättegången hade pågått till jordens undergång, så många anklagelser han hade emot sig.
Kolla på Pinochet. Det svinet fick lugnt och fint somna in, den tysta döden. Saddam blev åtminstånde dömd.

Huruvida Bush bör avrättas för brott mot mänskligheten eller inte, är en högst ideologisk fråga, särskilt rationellt låter det icke.

Inaktiv

Jag är inte heller för dödstraff men i detta fall så var det nog bäst. Att spärra in honom på livstid hade inte gjort något bättre, precis som detta.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Dom gör det bara svårt för sig själva där nere, att döda honom lär ju inte minska antal folk som dödas där nere. De är ett folk jag aldrig kommer förstå mig på eller äns vill längre.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

dödstraff =


signatur

yolo

Inaktiv

Vad menar du? Iran och Syrien sponsrar ju "upprors-männen" i Irak, många är ju inte ens irakier som spränger sig själva osv, men det kanske inte var det du menade... Sunni och Shia mot varandra... och mot USA... inte konstigt alls.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Dessutom, hur många kommer att dö i olika hämndaktioner nu?
Låsa in honom och låtit honom ruttna i fängelse hade varit bättre. Utomlands i något avlägset land. Nu blir han en martyr.


signatur

yolo

Medlem

Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli något av. Saddam har ju varit en följetång i media sedan kuwaitkriget och det var ju inte igår.

Dödsstraff är korkat för övrigt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Borsett från den moraliska aspekten på dödsstraffet så är det nog som Döbringer pekar på martyrskapet som blir ett problem.
Det var nog inte bara för att han var modig som han inte ville ha huva - man blir ingen bra martyr utan ett ansikte. Nu kan hans minions fortsätta i hans "anda" hur länge som helst...

Medlem

Tycker det var bra ,sätta honom i fängelse hade bara slutat med att han hade blivit frigiven och fått börja om med sitt elände..

I det här fallet anser jag dödstraff var berättigat med råge.

Sen tycker jag det är kul att humanrights enagerar sig i en person som minst sagt fått orginisationen att jobba övertid med tanke på hans bödlar/fängelser etc..

Självklart är det inget som säger att irak bli mer stabilt men det har ju mer med ihopstötningar mellan 2 grupper att göra..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För Saddam hade ett livstids fängelse straff varit värre.

Hade varit ett bättre straff om man låste in honom nånstans och låtit honom sitta där och ruttna.

Tror inte detta kommer att hjälpa situationen i Irak alls. Kommer bara att bli värre nu.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sen tycker jag det är kul att humanrights enagerar sig i en person som minst sagt fått orginisationen att jobba övertid med tanke på hans bödlar/fängelser etc..

Word.

Medlem

lixsom så är det intresant att se att humanrights behandlar alla mäniskor i ett lika värde... vilket visar att det finns godhet i några av oss.


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

Om alla hade varit som humanright så hade vi nog klarat oss ganska bra i denna värld.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

here we go again
folk visar hur jävla inkonsekventa dom är
"jag är inte för dödsstraff MEN.." ("jag är inte rasist MEN.." ser en likhet )

är man mot dödsstraff ska man vara mot en avrättning, vem det än är, helt objektivt.. så ser jag det. och så ser tydligen ovanligt många svenskar enligt dn:s webundersökning, jag vart fan imponerad!

problemet med dödsstraffet i detta fallet är väl kanske inte att han "kom lindrigt undan" eller hurivida det är grymt eller inte... det är det faktum att denna kvicka avrättningen och abrupta slutet på rättegången gjorde att andra länders ansvar i irak-frågan (fram till invasionen 2k3 självklart) helt ignorerats.
USA ville bli av med honom fort som fan, för skulle pinsamma fakta som kännedom om att han gasade kurder medan han gjorde det, utan att ingripa, komma fram...
ja då skulle det bli lite svettigt att ge någon dödsstraffet, utan att själv få betala för vad man gjort.

näe, det är inte förvånande att koalitionen mördade honom så fort dom kunde, men det är SYND att det är så för nu får bara en galning stå till svars för vad många andra är delskyldiga i.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Vilka har nån "roll" i gasningen av kudererna förutom Saddam och hans kumpaner själva, prikk? Har USA plötslig en roll då att ingripa eller vad? Sen att han inte "dömdes" för det är en annan sak, han skulle ha dömts för det och sedan blivit hängd om några månader istället.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av prikk:

here we go again
folk visar hur jävla inkonsekventa dom är
"jag är inte för dödsstraff MEN.." ("jag är inte rasist MEN.." ser en likhet )

Nu är du farligt nära att snudda vid Goodwins lag, för vilken gång i ordningen vet jag inte...

Inaktiv
Skrivet av Klfh:
Skrivet av urken:
Skrivet av nolimitsoya.:

dödstraff =

Inaktiv

Jaha då har vi en "idiot" död .Men iaf "Den sista idioten på världen är ännu inte född" ^^


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Skriv svar