PC Gamer testar Fallout 3

Robot
PC Gamer testar Fallout 3

Trots att jag är en gammal rabiat Fallout fan har jag faktiskt förbokat ett exemplar, borde komma nu i dagarna. 8)


signatur
Medlem

81% jisses... Dock så hade antagligen ett fallout som varit i form av fallout 1&2 fått ett likadant betyg utav andra anledningar.

QRT
Medlem

Bra recension.

Medlem

Mumma, har bokat ett ex som anländer lagom till helgen. Förhoppningsvis i samband med en RROD-reparerad 360, annars kommer jag att få en väldigt grining Halloween..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Garanterad köp och jag råkade gilla Oblivion också så blir nog inte sån katastrof. Dock synd om stora spelvärlden från dom tidigare delarna tagit stryk.

Bra recension. Tar med flera olika perspektiv istället för det enda som många andra brukar dras med.

Medlem

Det var som man anade då. Lite tråkigt. Men kommer nog ändå spela det bara för att


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ja köpte Pc gamer för skitlänge sedan med första fallout 3 recensionen.

Medlem

Kommer förmodligen en hel del moddar till detta. Kanske kan fixa till vissa av grejerna.

Bra recension iallafall!

Medlem

81% är inte ett dåligt betyg. hade det varit runt 50-60, hade man kunnat balla ur, men inte nu. Ungefär som jag förväntade mig.

Fallout 1 och 2 fick nånstans mellan 75-80% också... av PC Gamer.

Inaktiv

Var aldrig speciellt förtjust i något av Fallout-spelen, men det här verkar intressant.

Medlem

det värsta av allt är om det känns som en konsollport, förutom att det är oblivion with guns dårå :l

Medlem
Skrivet av FPS100:

det värsta av allt är om det känns som en konsollport, förutom att det är oblivion with guns dårå :l

Jag kräks om jag känner det minsta utav en portning, typ som att musen är seg eller nått.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av FPS100:

det värsta av allt är om det känns som en konsollport, förutom att det är oblivion with guns dårå :l

Det är ju oblivion motorn och man kände inget av en konsolportning i oblivion. samma sak gäller nog här.

Medlem

Ska bli kul att prova spelet men jag är skeptisk :/ Bra recension annars

Medlem

Verkar precis så som jag förväntat mig, riktigt schysst. Fast blir nog att vänta tills priset lagt sig lite innan man lägger vantarna på det här.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

nån som vet om det är samma idiotiska levelscaling som i oblivion ?

Medlem
Skrivet av FPS100:

nån som vet om det är samma idiotiska levelscaling som i oblivion ?

Nej, det ska det inte vara.

Inaktiv

Betyder det här att fz.se inte kommer att recensera fallout 3?

Redaktör

Som det står i nyheten - FZ kommer recensera spelet inom kort. Anledningen till att vi skriver nyhet om detta är för att PC Gamer är relativt tidigt ute med recensionen på webben.


signatur
Medlem
Skrivet av Cherubael:

Garanterad köp och jag råkade gilla Oblivion också så blir nog inte sån katastrof. Dock synd om stora spelvärlden från dom tidigare delarna tagit stryk.

Jag ser det mer som en positiv grej att det är kortare avstånd mellan sakerna. Tog lite väl lång tid ibland i de gamla spelen att förflytta sig mellan ställen på en svart och grå tråkig karta.

Medlem

Är det bara översättning från engelska PCG? Känns som jag redan läst detta innan...

81% är dålig betyg...

Fallout 2 fick förresten 89%.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Cherubael:

Garanterad köp och jag råkade gilla Oblivion också så blir nog inte sån katastrof. Dock synd om stora spelvärlden från dom tidigare delarna tagit stryk.

Jag ser det mer som en positiv grej att det är kortare avstånd mellan sakerna. Tog lite väl lång tid ibland i de gamla spelen att förflytta sig mellan ställen på en svart och grå tråkig karta.

Kortavstånd mellan sakerna? Du kommer få springa en hel del i fallout 3 kan jag lova dig och söka igenom "dungeons" som alla ser likadana ut....

Medlem

skiter väl i deras ruttna betyg, spelet ser riktigt lovande ut och jag behöver ingen recension för att övertyga det kommer bli bra.

Medlem

Rätt så gammal recension (ja den är gammal, dock inte funnits online förut), lär vara recensionsexet de recencerat, man kan hoppas att den slutgiltiga versionen har lite förbättringar.

Vad är det för fel på "Oblivion with guns" dessutom? STALKER blev ju kallat detta och de som gjorde spelet blev oerhört stolta över detta.

Andra recensioner:

10/10 OXM
9.6 IGN
5/5 Gamespy

Shacknews skriver i sin recension (utan betyg) "Fallout 3 just feels like a PC game. This is an immersive FPS-RPG in the classic sense.", "I highly recommend it"


signatur
Redaktör
Skrivet av ArtMan:

Är det bara översättning från engelska PCG? Känns som jag redan läst detta innan...

81% är dålig betyg...

Recensionen är som sagt skriven av Jocke Bennet. Och angående 81 procent...

Skrivet av PC Gamers betygskriterier:

80-89 % - Utmärkt
Ett lysande spel som du kommer att ha mycket kul med framöver.

Skrivet av SWEBarb:

skiter väl i deras ruttna betyg, spelet ser riktigt lovande ut och jag behöver ingen recension för att övertyga det kommer bli bra.

Då finns ingen anledning att läsa recensioner...

Snacka om brutala förväntningar - 81 procent anses som dåligt.


signatur
Medlem

Ett Fallout med livlösa och stela personligheter är inget Fallout, 'nuff said.

Medlem

Exakt som Tompa redan har påpekat så är ett betyg på 81% absolut inget dåligt. Jag tycker mig se mer och mer av personer som klagar på att betyg runt 7 - 8 är alldeles för lågt, precis som att det skulle vara något som är fruktansvärt. Jag förstår verkligen inte hur vissa tänker. Till och med en 6:a är ett godkänt betyg. Hamnar det under det så kan man börja kalla ett spel dåligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

håller med Darkseed, men det var inte oväntat från det pissföretaget

123
Skriv svar