dricka på jul ja/nej

Medlem
dricka på jul ja/nej

Tänkte kolla om folk tycker man ska dricka på jul eller inte.
själv är jag en stark Nejàre på julen ska man inte dricka, bli full å bära sig åt.
Julen ska man vara nyckter, ägna sig åt sin familj, sprit hör inte hemma. min åsikt å min släkts, är väll därför jag har den då.
blev förvånad när jag blev lite äldre och hörde kompisar festa på jul, i mina öron nått helt obegripligt.
well well, vad är starkas, en ren jul, eller en fest jul?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

jag skulle säga ja, men bara lite...

typ någon öl eller cider bara så man kan ha något gott att dricka men inte så mycket så man blir full och odräglig

så min röst blir ja.

Medlem

Jag drack en halv cider i går, sen blev det inget mer. Att dricka sig full på julafton är ohyffsat säger jag! Om inte alla andra redan ligger på golvet...


signatur

<3

Medlem
Skrivet av anon_646:

jag skulle säga ja, men bara lite...

typ någon öl eller cider bara så man kan ha något gott att dricka men inte så mycket så man blir full och odräglig

så min röst blir ja.

håller med Threezool, bara lite, inte mkt så man blir odräglig, finns andra dagar man kan vara det


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

dricka alkohol är för svaga individer som har problem att infinna sig i sociala sammanhang.
sånt behöver vi inte i den här världen, dom ska brännas på bål

Medlem

Själv är jag 90% chaufför på alla tillställningar, så jag har insett min lott i livet. Plus att det är roligare att leka med barnen på morgonen om man inte har jordens huvudverk.

Inaktiv

F3D alla har inte den sociala biten som behövs när man är nykter utan behöver lite hjälp, men som sagt så behöver man inte dricka sig full och odräglig för att nå den biten som dom flesta värkar tro...

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]sociala biten

jag förstår inte varför det ska vara så svårt för folk att ha den. är väll bara o vara glad och utåtriktat. måste inte spela grym med en öl i handen och världens suraste ansiktsuttryck för att passa in i samhället..eller?

lite ot kanske

Medlem

Dricka på jul, nja de är inte riktigt rätt.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

jag va själv väldigt blyg och så innan och dom som inte vet hur det har varit vet inte hur svårt det kan vara...

man vågar inte prata och man vet inte hur man för en diskution för att man är orolig att man ska göra bort sig, och det brukar vara relaterad till att dom har varit mobbade eller liknande som gör att dom inte vågar visa framfötterna...

i rätt mängd kan alkohol göre undervärk för att man vågar lite mer, men vi alla vet vad som händer om det blir för mycket...

Medlem

Måttliga mängder.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

jag skulle säga ja, men bara lite...

typ någon öl eller cider bara så man kan ha något gott att dricka men inte så mycket så man blir full och odräglig

så min röst blir ja.

Inaktiv

Jag tar gärna en nubbe och en öl. Kanske en whisky till kaffet men inte så jag blir full. Det hör inte riktigt hemma på julafton. Men många av mina kamrater går ut på krogen på julafton vilket är lite udda i mina ögon

Medlem

Jag dricker självklart på jul. De hör till! Inte så man blir packad men lite lullig!!..

Julöl, Nubbe och glögg är självklara grejer för mig på jul.

Inaktiv
Skrivet av F3D:

dricka alkohol är för svaga individer som har problem att infinna sig i sociala sammanhang.
sånt behöver vi inte i den här världen, dom ska brännas på bål

Jag är nästan benägen att hålla med dig förutom det där sista du skrev då...

Visst i måttlig mängd är det inget fel alls, men erfarenheter säger mig att de flesta inte kan hantera det.

Medlem

Man ska dricka julöl självklart. Och vi nubbade till sillen vilket är ganska Svensk (fast kanske mer åt midsommar?)

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Man ska dricka julöl självklart. Och vi nubbade till sillen vilket är ganska Svensk (fast kanske mer åt midsommar?)

Amen

Inaktiv

En jul utan nubbe och jul öl? Det finns inte i min värld.

Medlem

Klart man dricker ett par öl och tar sig någon nubbe till maten. Supa och svinas kan man göra under nyår i stället.

Medlem

Jul = Julmust.

Alkohol kan folk ta på nyår om de nödvändigtvis måste supa. Julen ska vara alkofri!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Well, Jag skulle aldrig "festa" på julafton, men glögg och nubbe hör ju till så men syftet med dom är ju inte att bli onykter direkt.

Medlem

På kvällen, varför inte? Men under dagen tycker jag man självklart bör vara nykter.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Håller med dom flesta här att alkohol på jul under rimliga nivåer är helt ok. Exempelvis tar jag själv gärna en nubbe eller två, lite öl samt glögg. Inte blir jag full för det och det har inget med att det är jul att göra utan det har med rent vett att göra. Bli full i familjens sällskap på det sättet är höjden av pinsamhet.

Medlem

Aldrig på själva julafton, speciellt inte om det är barn med (ett glas glögg undantaget). Däremot gick jag, syrran, hennes kille och en kompis hem till mig och tog ett par öl när föräldrarna gått och lagt sig.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Julöl till maten är helt acceptabelt, och självklart måste man dricka glögg men de ska inte vara så man blir full och förstör hela julstämningen. Vart inget för min del igår hur som helst då jag skulle sätta mig bakom ratten på kvällen. Det är ju nyår bara en vecka efter julafton så jag tycker man kan vänta till dess, julafton är ju trots allt barnens dag, så jag förstår mig inte på dom som dricker sig helt medvetslös.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Måttliga mängder.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Självklart.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

nj
Medlem

Vinglögg (finns ytterst få alkoholfria glögger som jag tycker smakar bra, i stort sett alla jag provat har haft någon rent hemsk bi-/eftersmak som förstört den fullständigt), kanske en julöl till maten (så länge den inte är på 6+%, då smakar det ju bara sprit av min erfarenhet) och avsluta kvällen med en liten whisky. Inga större mängder alltså, och bara det jag tycker är gott att dricka.

Fast å andra sidan så har jag inte minsta problem med ett helt alkoholfritt julfirande för den delen, vilket jag gjorde igår tex.

Medlem

Eller så väntar man några dar till nyår?.

Medlem

Dricker aldrig alkohol, så, nej.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

12
Skriv svar