Medlem
X-Men serier

Tänkte höra om det finns någon insatt snubbe i X-Men serierna här...

Tänkte skaffa mig två eller tre volymer av antingen Uncanny X-Men eller Ultimate X-Men som man kan ligga och läsa en slapp dag nu under julen :). Jag undrar vilken som är att föredra, kan tilläggas att jag aldrig läst någon av tidningarna förut och har ingen större koll..

Ska jag välja den klassiska (Uncanny 1963-) eller välja den modernare (Ultimate 2001-) formen som är en nystart på serien?. Man kanske ska välja någon helt annan än de två?

Förövrigt har jag en annan fråga, jag vet att Ultimate-serien inte är det officiella universumet (eller vad man nu skall kalla det). Men hur förhåller sig de andra serierna till varandra?, dvs. Uncanny X-Men, Astonoshing X-Men, X-Men och New X-Men.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Hittade lite fint skräp hos IGN ändå, precis vad jag letade efter. Men tar gärna emot lite mer tips


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag är ju gammal (38 ) så Uncanny är ju bara så..gött. När de slåss mot Brood..Rogue kommer..Phoenix föds..Phoenix dör..
De nyare är också bra så vilket du väljer är en smaksak. Men jag älskar de "gamla" X-men, säg innan de dog allihop och blev återfödda..Genosha och allt det där.

Medlem

Blir nog ett köp av Essential X-Men Vol. 1 som samlar de tidigare Uncanny med Giant Size X-Men #1 och uppåt. Sen skaffar jag mig nog X-Men (Vol 2) #188 och uppåt för lite modern läsning, möjligtvis också något av Astonishing X-Men..

Vad tror du om det - är man helt borttappad om man hoppar in i X-Men (Vol 2) #188?. Det är iofs ett helt nytt storyarc men.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Jag undrar vilken som är att föredra, kan tilläggas att jag aldrig läst någon av tidningarna förut och har ingen större koll..

Om det fortfarande finns en chans att få dig att ändra dig: skaffa dig Deadpool.

Hans första serie finns inte i TPB, men du kan nog hitta lösnummer om du har tur.

Vill du ha X-Men-grejen med mutanter och överdrivet komplicerade story arcs, kolla in Cable & Deadpool. Finns i TPB, men i ganska få exemplar.

Efter att du har läst något med Deadpool kommer du inte vilja komma tillbaka till X-Men, och kommer att mumla doorknobs i sömnen, jag lovar dig.

Själv föredrar jag Ultimate före Uncanny, känns nygammalt och fräscht, back to the beginning med en twist helt enkelt.

Tappade suget för dom "vanliga" X-Men serierna för ett bra tag sedan, fick ett lite sug runt M-Day och Decimation, men nuförtiden är det bara Ultimate och New X-Men som känns läsvärt.

Annars har du ju Civil War och Annihilation som spinner på rätt bra, dock så är det en hel del med tidningar som släpps i C:W, och det kostar ju en del..

Som Bukload rekommenderar jag också Cable & Deadpool, är inte en episk, överdrivet seriös tidning, men ganska skön weird humor ( iaf dom första, 15+ nummren )


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

1
Skriv svar