Medlem
Rocky Balboa

Japp, jag vet att det är den 6e filmen om rocky, och vissa tänker säkert: "Vad nu, ska han puckla på gamla luffare?"
Nej! fel!

Precis sett filmen, och jag må säga det, den håller samma klass som den 1a & 2a filmen, den har mer "djup" än dom tomma filmerna (3an - 5an). Så om ni inte sett den, do it! Alla rocky älskare kommer bara älska mer


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Han är en gammal luffare ;P Måste ta mig tid att gå och se den med, tack för tipset att den var nåt att se.

Medlem

är filmen bra?va? konstigt eftersom jag kunde svara på att direkt jag hördes talas om denna film så sa jag, detta kommer o bli en flopp. brukar bli så med uppföljare:( nästan ALLA uppföljare suger. detta kanske var en av dessa undantag.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Kan ju säga att betyget på imdb är 8/10 just nu Läs också reviews.

http://imdb.com/title/tt0479143/


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Wilcore:

är filmen bra?va? konstigt eftersom jag kunde svara på att direkt jag hördes talas om denna film så sa jag, detta kommer o bli en flopp. brukar bli så med uppföljare:( nästan ALLA uppföljare suger. detta kanske var en av dessa undantag.

uppföljare? du vet att det finns en hel del rocky filmer sen innan som är uppföljare?

Medlem

Den var helt okej, segstartad men det var helt okej ändå. Som sagt, väldigt djup än tidigare 3 filmer.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Kan ju säga att betyget på imdb är 8/10 just nu Läs också reviews.

http://imdb.com/title/tt0479143/

Man ska aldrig lita på andras recensioner.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Wilcore:

är filmen bra?va? konstigt eftersom jag kunde svara på att direkt jag hördes talas om denna film så sa jag, detta kommer o bli en flopp. brukar bli så med uppföljare:( nästan ALLA uppföljare suger. detta kanske var en av dessa undantag.

uppföljare? du vet att det finns en hel del rocky filmer sen innan som är uppföljare?

ja det vet jag. Rocky uppföljarna är ju ett undantag. men kolla bara på Half-Life 1 vs Half-Life 2.Många blev besvikna direkt de såg 2:an. skapare brukar alltid få svårt att återskapa glöden som fanns i den/de första filmen/spelet.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

men nu var ju hl2 bättre så man vet aldirg vad som händer i en uppföljare, kan bli bra, kan bli mindre bra


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

^mm nu i efterhand tycker jag med det, men precis när hl2 kom så blev jag besviken. jag hatade hl2 ett tag men nu älskar jag spelet nästan lika mycket som ettan:):P


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

jag tror på den här, ska ses inom kort. sylvester är sjukt underskattad både som regissör och skådespelare...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av KlosterKatten:

Kan ju säga att betyget på imdb är 8/10 just nu Läs också reviews.

http://imdb.com/title/tt0479143/

Man ska aldrig lita på andras recensioner.

Det dem säger är ju sant, tycker också som dem, dissar du mig ?!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

jag tror på den här, ska ses inom kort. sylvester är sjukt överskattad som regissör och framförallt som skådespelare...

Fixed

Medlem

Vart riktigt överaskad. Såg nyss filmen, sjukt bra! Fan vad gött det var att se en ny Rocky


signatur
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Rissan:
Skrivet av KlosterKatten:

Kan ju säga att betyget på imdb är 8/10 just nu Läs också reviews.

http://imdb.com/title/tt0479143/

Man ska aldrig lita på andras recensioner.

Det dem säger är ju sant, tycker också som dem, dissar du mig ?!

Japp

Smaken är som baken, bara för att andra tycker om den är det inte säkert att man själv gör det. Och vise versa.

Tycker man att en film verkar intressant så ser man den och skaffar en egen uppfattning, vad andra tycker är irrelevant, iaf för mig.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Japp, jag vet att det är den 6e filmen om rocky, och vissa tänker säkert: "Vad nu, ska han puckla på gamla luffare?"
Nej! fel!

Precis sett filmen, och jag må säga det, den håller samma klass som den 1a & 2a filmen, den har mer "djup" än dom tomma filmerna (3an - 5an). Så om ni inte sett den, do it! Alla rocky älskare kommer bara älska mer

Ugh..Jag avskydde 1an, har sett delvis av den med Dolph..Sån j-la dynga imo.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Smaken är som baken, bara för att andra tycker om den är det inte säkert att man själv gör det. Och vise versa.

Tycker man att en film verkar intressant så ser man den och skaffar en egen uppfattning, vad andra tycker är irrelevant, iaf för mig.

Du har sjukt fel angående "andras recensioner" när vi snackar om IMDB, man behöver inte lyssna när en filmkritiker sågar brad pitt bara för att denne inte ville prata med honom sist i cannes men på IMDB, där är det vi filmälskare som röstar... Har en film 8/10 i betyg så är den bra 10 av 10 gånger. Sedan är det förståss skillnad på film och film när det gäller genre, budget osv men en 8/10 drama är en jävligt bra dramafilm, en 8/10 thriller är en jävligt bra thriller...

Du lyckas nog inte hitta någon 8/10-film på IMDB som är dålig?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

håller med castor, det är bara en handfull filmer (~150 st) som har 8 eller mer i snitt på IMDb och de är alla sevärda.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Olivaw - ! det är ju den med Dolph som är bäst, den är grymt ball
men hejar på Dolph hela tiden, synd han förlorar :<


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

njae rocky 1 är bäst sen kommer rocky 2


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av IceMan:

Olivaw - ! det är ju den med Dolph som är bäst, den är grymt ball
men hejar på Dolph hela tiden, synd han förlorar :<

Word...
Sen är jag tveksam att den kan mästa sig med Rocky1-2. Skall dock se den så fort jag kan.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Rissan:

Smaken är som baken, bara för att andra tycker om den är det inte säkert att man själv gör det. Och vise versa.

Tycker man att en film verkar intressant så ser man den och skaffar en egen uppfattning, vad andra tycker är irrelevant, iaf för mig.

Du har sjukt fel angående "andras recensioner" när vi snackar om IMDB, man behöver inte lyssna när en filmkritiker sågar brad pitt bara för att denne inte ville prata med honom sist i cannes men på IMDB, där är det vi filmälskare som röstar... Har en film 8/10 i betyg så är den bra 10 av 10 gånger. Sedan är det förståss skillnad på film och film när det gäller genre, budget osv men en 8/10 drama är en jävligt bra dramafilm, en 8/10 thriller är en jävligt bra thriller...

Du lyckas nog inte hitta någon 8/10-film på IMDB som är dålig?

Hittar massvis, bara att kolla på top 250 listan. t.ex så ligger gudfadern på 1:a och 3:e plats, personligen tycker jag att gudfadern filmerna är urusla. Star wars filmerna är väl bra men inte värda den platsen dom är på där. Shawshank redemption på andra platsen kan jag däremot hålla med om. Så jag lyssnar iaf inte på vad andra tycker, vare sig "proffesionella" eller andra.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hur man inte kan tycka Gudfadern och Star Wars är geniala är absurt!

Medlem

Alla har väl olika smak, litar du inte på rescensioner får du väl skaffa en egen uppfattning om filmen


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Precis det jag gör

Inte absurt Famest, finns nog en hel del dom inte tycker om gudfadern filmerna


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tycker den inte va någe bra, 1 & 2 är klart dom bästa

Medlem
Skrivet av Rissan:

Hittar massvis, bara att kolla på top 250 listan. t.ex så ligger gudfadern på 1:a och 3:e plats, personligen tycker jag att gudfadern filmerna är urusla. Star wars filmerna är väl bra men inte värda den platsen dom är på där. Shawshank redemption på andra platsen kan jag däremot hålla med om. Så jag lyssnar iaf inte på vad andra tycker, vare sig "proffesionella" eller andra.

Jaja, men du förstår väl att det är dig det är fel på och inte filmerna?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Så kan det ju iofs vara


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Så kan det ju iofs vara

Brukar du rösta själv på IMDB?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nope never.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

12
Skriv svar