Fable II-buggar fixas

Robot
Medlem
Fable II-buggar fixas

Får nästan införskaffa en Xbox360 för detta...
Kommer bli en dyr höst

Medlem

xboxar är billiga nu för tiden...


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Inaktiv

För en hardcore gamer är detta spelet inte kul.. detta spel är för barn typ 10 till 16.

För det är barnsligt och man slåss på samma sätt i flera timmar mot samma fiender.

Medlem

precis. det är som world of warcraft på den punkten. det riktas mot gravt minderåriga människor.

Medlem

Kommer detta aldrig på Pc lr vad?
Någon polare sa att de kanske skulle komma till Pc om kanske 6 månader.


signatur

Rawr

Medlem

Jag kommer vänta med det här tills det kommit en till patch kanske, har spelat ett par timmar och stött på massa buggar, bl. annat interface element som "fastnar" på skärmen, yxa i vedhuggningsminigamet som inte sitter i händerna på gubben utan sitter still i luften, samt en krash.

Förutom dom buggarna så finns det en hel massa grejer som stör, SEEEGA menyer, dålig kontroll av gubben, (missar alltid dörrar o grejer eftersom gubben typ "glider" runt).

Det, plus att det låter som att DVDspelaren försöker begå seppuku då den läser från skivan gör att jag väntar tills man kan lägga in spelet på HDD:n (senast 19:e november, men förhoppningsvis lite tidigare eftersom jag anmälde mig till förtestet av NXE)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Trams. Om någon tycker om ett spel eller inte har väl ingenting med hur hardcore" man är. Det är helt och hållet en fråga om tycke och smak. Som alltid sticker elitismen upp sitt fula huvud när ett spel blir populärt och prisat av de flesta. Nu har jag aldrig spelat vare sig WoW eller för den delen Fable II (RROD grr, grr) men känner en hel del folk som ägnar sig åt att nöta WoW på veckobasis och här pratar vi vuxna människor med rötterna fast rotade i spelvärlden. Sålunda hardcore", eller man är kanske bara hardcore" om gillar samma spel som er eller föredrar de obskyra titlar som ingen annan tycker om? Lite exklusivt så där.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av sasserdude:

För en hardcore gamer är detta spelet inte kul...

D.v.s. barn 10-16? Kul att de som klagar på att spelet är barnsligt är "sasserdude" och "t4jr3nT_". Vi andra som är mogna nog att inte bry oss om vad våra kompisar kanske tror om ett halvgulligt spel hade riktigt, riktigt kul med Fable 2.

Medlem
Skrivet av sasserdude:

För en hardcore gamer är detta spelet inte kul.. detta spel är för barn typ 10 till 16.

För det är barnsligt och man slåss på samma sätt i flera timmar mot samma fiender.

- Jag är äldre än du.
- har ägt i princip alla konsoler sedan nintendo och ataris tid, har antagligen spenderat mängder mer pengar än dig på både konsoler och PC.
- har spelat många MMOs seriöst och har varit i guilder som legat i toppen på att raida high endcontent.
- Jag har lirat Teamfortress, quake 1 & 2, BF2, på en seriös sport nivå.

Och jag ÄLSKAR fable och fable 2, så tror din uppfattning är helt struvad. Det där med att slåss mot samma fiender i timmar kan i princip appliceras på vilken titel du vill, så nolifers som spelar MMOs är inte harcore?

Medlem

Grymt skönt spel tycker jag! Ett av de bättre köp jag gjort i år.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag kommer vänta med det här tills det kommit en till patch kanske, har spelat ett par timmar och stött på massa buggar, bl. annat interface element som "fastnar" på skärmen, yxa i vedhuggningsminigamet som inte sitter i händerna på gubben utan sitter still i luften, samt en krash.

Förutom dom buggarna så finns det en hel massa grejer som stör, SEEEGA menyer, dålig kontroll av gubben, (missar alltid dörrar o grejer eftersom gubben typ "glider" runt).

Det, plus att det låter som att DVDspelaren försöker begå seppuku då den läser från skivan gör att jag väntar tills man kan lägga in spelet på HDD:n (senast 19:e november, men förhoppningsvis lite tidigare eftersom jag anmälde mig till förtestet av NXE)

Har inte upplevt ngn av de buggar du nämner. Men låter ju bra trist för din del. Det jag vill ha är bättre kamera vid co-op och att man kan spela med sin egen karaktär. Annars är fable 2 underbart


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Jag kommer vänta med det här tills det kommit en till patch kanske, har spelat ett par timmar och stött på massa buggar, bl. annat interface element som "fastnar" på skärmen, yxa i vedhuggningsminigamet som inte sitter i händerna på gubben utan sitter still i luften, samt en krash.

Förutom dom buggarna så finns det en hel massa grejer som stör, SEEEGA menyer, dålig kontroll av gubben, (missar alltid dörrar o grejer eftersom gubben typ "glider" runt).

Det, plus att det låter som att DVDspelaren försöker begå seppuku då den läser från skivan gör att jag väntar tills man kan lägga in spelet på HDD:n (senast 19:e november, men förhoppningsvis lite tidigare eftersom jag anmälde mig till förtestet av NXE)

håller med, menyerna laggar då och då, samt vedhuggning och alla andra "jobb" hackar på den där snurrande grejjen, känns som de integrerat en flashmeny i spelet. (som de brukar göra) men gick inte så bra.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av sasserdude:

För en hardcore gamer är detta spelet inte kul.. detta spel är för barn typ 10 till 16.

För det är barnsligt och man slåss på samma sätt i flera timmar mot samma fiender.

- Jag är äldre än du.
- har ägt i princip alla konsoler sedan nintendo och ataris tid, har antagligen spenderat mängder mer pengar än dig på både konsoler och PC.
- har spelat många MMOs seriöst och har varit i guilder som legat i toppen på att raida high endcontent.
- Jag har lirat Teamfortress, quake 1 & 2, BF2, på en seriös sport nivå.

Och jag ÄLSKAR fable och fable 2, så tror din uppfattning är helt struvad. Det där med att slåss mot samma fiender i timmar kan i princip appliceras på vilken titel du vill, så nolifers som spelar MMOs är inte harcore?

wow, jag har med spelat TF2,CS,Q1,Q2,Q3,BF2,Starcraft,wc2,wc3:TFT i klan matcher på en "DattaPRoffS!" nivå.

Men Fable 2 faller på många punkter:

-Det är enformigt.
-Spells och annat är inte "genomtänkt" och passar inte in bra i stridssystemet.
-Du kan handa över dosan till en 3åring och be han trycka på en knapp och snurra lite på dualsticken så kan man gå och handla lite och kommer tillbaka när han dödat bossen.
- dialogerna är inte sammanflätade, de är långa mellanrum mellan de säger saker, och de har ingen känsla i sitt tal. (finns några som gjorde bra ifrån sig, men inte många)
- Det är barnslig humor.
- styrningen är inte så skön. gubben glider mest runt.

sammanfattat så kan du slåss,du kan skaffa hus,familj, du kan byta vapen och köpa bättre. men sen är det bara slåss , slåss,slåss mot tråkiga fiender på en "liknande" process som fighten innan. inte mkt som skiljer sig.

+ är väl miljön. väldigt snyggt och mysigt.

Men spelet har självklart sin charm. Men det är gjort för att passa de små barnen och de som inte spelar så ofta. Därför de integrerar SIMS funktionen, att du kan skaffa fru och barn och bla bla. Som är helt onödigt för spelet.

Men eftersom du är äldre än mig och spelat mycket wow och MMO spel så har du självklart rätt.

Medlem

^- Herregud, du kunde inte SJÄLV räknat ut vad syftet vad med med min lista? Tror du behöver se över dina defintioner av t ex vad spel är som tilltalar casuals och vad som är "barnspel"

"Därför de integrerar SIMS funktionen, att du kan skaffa fru och barn och bla bla. Som är helt onödigt för spelet."

SPEL är helt onödigt, vad fan gör en funktion att t ex skaffa familj och barn ett spel "barnsligt"?

"wow, jag har med spelat TF2,CS,Q1,Q2,Q3,BF2,Starcraft,wc2,wc3:TFT i klan matcher på en "DattaPRoffS!" nivå."

Att du lirat så många pekar mer för att du aldrig varit riktigt bra i något av dom och hoppat runt, så du tänker på det till nästa gång du missförstår hela syftet med vad jag ville säga med min post.

Medlem

fable II kan nog inte fixas med bara en patch...

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Herregud, du kunde inte SJÄLV räknat ut vad syftet vad med med min lista? Tror du behöver se över dina defintioner av t ex vad spel är som tilltalar casuals och vad som är "barnspel"

"Därför de integrerar SIMS funktionen, att du kan skaffa fru och barn och bla bla. Som är helt onödigt för spelet."

SPEL är helt onödigt, vad fan gör en funktion att t ex skaffa familj och barn ett spel "barnsligt"?

"wow, jag har med spelat TF2,CS,Q1,Q2,Q3,BF2,Starcraft,wc2,wc3:TFT i klan matcher på en "DattaPRoffS!" nivå."

Att du lirat så många pekar mer för att du aldrig varit riktigt bra i något av dom och hoppat runt, så du tänker på det till nästa gång du missförstår hela syftet med vad jag ville säga med min post.

Mestadels starcraft/CS/Q3.

Med SIMS funktionen så fyller den inte ut något i spelet, egentligen. Det jag menade.

Och att man kan skaffa familj i spelet gör det inte bara barnsligt, det hela konceptet av fable 2 är baserat på barns humor. därav mitt uttryck barnsligt.

Nej spel är inte onödigt för 5 öre. Det är underhållande och förbannat skoj. och det sätter tekniken på framåt marsch. Spel är något som kommer bli framtidens sätt att lära ut, och utveckla unga människor.
intresset för datorer skulle ALDRIG vara så hög om det inte vore för spel. Och att teknik och datarelaterade ting blir bara bättre och bättre för varje år. Så spel och utvecklandet av spel är allt en viktig del i vårat samhälle idag.

Medlem
Skrivet av sasserdude:

-Det är enformigt.
-Spells och annat är inte "genomtänkt" och passar inte in bra i stridssystemet.
-Du kan handa över dosan till en 3åring och be han trycka på en knapp och snurra lite på dualsticken så kan man gå och handla lite och kommer tillbaka när han dödat bossen.
- dialogerna är inte sammanflätade, de är långa mellanrum mellan de säger saker, och de har ingen känsla i sitt tal. (finns några som gjorde bra ifrån sig, men inte många)
- Det är barnslig humor.
- styrningen är inte så skön. gubben glider mest runt.

Håller definitivt med. Har varvat Fable 2 och bortsett från de första 10 minuterna när det såg lovande ut har jag inte blivit underhållen minsta lilla faktiskt.
Det enda som höll mig kvar var att jag ville köpa upp allt i ena byn så jag sen kunde köpa castle Fairfax. Var det spännande? nej.

Angående kontrollen, håller med om att det är mycket enformigt. Det enda man behöver göra för att krossa allt och alla med en knapptryckning är att tidigt i spelet lägga sin xp på en will-ability (magi). Det gjorde att melee var helt ointressant eftersom det kändes som att gå från massförstörelsevapen till att slåss med tandpetare när man då och då provade att slåss med vapen istället för att använda magi.

Crucible (arenan) klarade jag med en hand på kontrollen (mer specifikt B-knappen) och den andra hållandes i en tidning som jag läste under tiden för att få tiden att gå. Area-of-effect skadan från magiska spells gör att varken jag eller min polare orkade använda melee över huvudtaget medans vi varvade spelet. "Hålla in B, vänta tills mätaren är laddad, släpp B".

Satt under spelets gång och drömde mig bort till när Mass Effect kom ut och man var helt känslomässigt engagerad i storyn och karaktärerna. Glöm att jag brydde mig om hunden i Fable 2. Tvärtemot var han väldigt irriterande eftersom han väldigt ofta markerade Dig spots och treasures utan att gå fram till själva platsen helt. Slutade med att jag fick finkamma ett litet område eftersom han stod bredvid mig istället för att gå fram och visa.

Är helt förbryllad av alla enormt positiva recensioner. Finns säkert de av er som haft kul med spelet men själv fann jag spelet helt glädjelöst. Kanske är det på grund av alla riktigt bra spel som släppts under kort tid som jag inte orkar med Fable 2 i vilket man verkar ha lagt ner mer tid på att finputsa emotes där gubben skiter i brallan än på ett stridssystem där melee och magi kompletterar varandra istället.

När det gäller buggar har jag varit med om en del. En värd att nämna är att efter ett visst stadie i spelet så började min unge kalla min fru (som är en fet, sminkad aristokratkärring) för father istället.
En gång så var det en "family emergency" stod det så jag sprang hem för att mötas av min feta sminkade aristokratkärring (aka. Father)

som berättade att ungjäveln var borta och hade lämnat ett brev där hon snällt meddelade att hon var på äventyr.

Kärringen var bestört men problemet var bara att ungen stod bredvid henne hela tiden medans hon drog sin snyfthistoria.

Inaktiv
Skrivet av Astrality:

När det gäller buggar har jag varit med om en del. En värd att nämna är att efter ett visst stadie i spelet så började min unge kalla min fru (som är en fet, sminkad aristokratkärring) för father istället.

Medlem

Systemsäljare. Skaffade 360 sedan bara för Fable 2 och jag ångrar det inte. Lite facinerande hur de grönfärgade titlarna plötsligt känns relevanta... Ana ugglor i mossen.

Lost Chapters kom ju ut rätt så exakt ett år efter första launch, sannolikt att så appliceras även på denna installation, om ens alls. Med åtminstone Peter's inställning till PC, faktumet att de flesta större 360-titlar portas över, så skulle jag bli halvt förvånad om Fable 2 inte också konverterades. Då blir det bara att sälja 360 och köpa spelet på nytt! Yes.

Håller med DMB i vad han sagt, för övrigt. Alltid väl att ha någon som kan säga saker åt en, så slipper man själv.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

MAn ser såklart att det är fanboys som hatar spelet. Ändå säljer det? Om ni ogillar spelet så köp det inte då?

Man köper väl ett spel för att spela det. Man kan inte heller tycka att allt är bra. Men när jag spelar så tycker jag att det är skit roligt.

Men Astrality kan du då bekskriva vad " att vara underhållen betyder "

Man kan ju faktist göra det mesta? Eller nej man kan inte köpa en ps3 i fable 2, det går ju inte?

Om nu klagar så himla mycket så lämna tillbaka det. JAg tycker att stridssystemet är skit bra. Du använder Left stick för att lägga till lite coola attacker.

Fable 2 har en stor chans att bli Game of the Year.

Edit : DEssutom har jag blivit as fet i spelet så det går söligare att slå folk haha

Inaktiv

Även om co-op inte var vad jag hoppats på och det finns en del buggar, så gillar jag spelet skarpt..

Inaktiv

*Väntar på PC-versionen.*

Medlem

Det var mycket gnäll här tycker jag. Jag älskade Fable 2. Nog för att storyn kunde varit lite starkare imo. Att det är ett barnspel kan man ju glömma. Det har klassificeringen M, dvs Mature. Samma stämpel som Fallout, Diablo osv, vilket innebär att det är ett vuxenspel officiellt.

Jag kan hålla med om att styrningen är simpel och att det inte krävs en hjärnkirurg för att utföra striderna i spelet men hade de velat att stridssystemet skulle vara mer engagerande så hade utvecklarna gjort det så.
Det finns så mycket att göra i spelet att om man gjorde allt mer avancerat så skulle det bli oerhört jobbigt enligt många.

Sen att humorn är barnslig kan man väl tycka om man vill. Enligt mig blir det inte barnsligt bara för att man kan fisa, rapa och diverse liknande saker. De uttrycken är gjorda för att spegla riktiga uttryck fast de är tagna till det extrema. Det skulle vara grymt drygt om de gjorde det så att det var "som på riktigt". Jag tycker humorn är på toppnivå med referenser till olika saker, roliga kommentarer osv.

Jag förstår att folk kanske inte gillar det, då smaken är som baken (fniss jag sa bak, va barnsligt!) men jag gillade spelet skarpt och rekommenderar det till alla.

Medlem

Tycker detta spel är kanonbra, förstår inte att vissa har sprungit igenom det på 10 timmar. Jag har spelat varje dag 5-6 timmar sen jag fick det i fredags och har precis klarat arenan. Jag undviker mainquestsen tills jag måste göra dom, finns massor att hitta på utöver att klara det så fort som möjligt. Ta det lugnt och njut av allt som Albion har att erbjuda, bli en bra affärsman skaffa familj med mera (En massa arbete till den som vill vara en arbetshäst *pekar på mig själv*)... Finns ingen anledning att bli klar direkt det är inte poängen med ett rpg. Men vill man spela förevigt så spela wow t ex där man gör exakt samma sak från lvl 1-70 sen efter ett evigt grindande så får man äntligen den superepic utrustningen som alla andra har... Det fina med rpg:s som fable med massor av innehåll som inte har med storyn att göra är att man formar sin karaktär och världen som man vill att den ska vara.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Systemsäljare. Skaffade 360 sedan bara för Fable 2 och jag ångrar det inte. Lite facinerande hur de grönfärgade titlarna plötsligt känns relevanta... Ana ugglor i mossen.

...

Håller med DMB i vad han sagt, för övrigt. Alltid väl att ha någon som kan säga saker åt en, så slipper man själv.

Intstämmer till fullo med Fjornsvavne, skaffade också en "XBox Helvarv" för att kunna spela Fable 2. Älskar spelet hittils.

Har dock också råkat ut för en del buggar. Framförallt buggen som gör att texten om hur man uppgraderar "Furnitures" fastnar i överkanten av skärmen. Drove me nuts, var tvungen att stänga av och lugna ner mig några hekton. Hittade en lösning på internet som tur var, tydligen ett återkommande problem.

Inaktiv

Bara jag som tycker att man redan har spelat det innan , ie , det är väldigt likt ettans story , men med nya twists. Tycker man hittar paralleller hela tiden. Vill inte spoila något , men jag blev _lite_ besviken , givetvis ett kickass spel ändå.

Medlem

Tyckte man Fable 1 var fjantigt å barnsligt så är det ju inte så konstigt om man tycker samma sak om tvåan...

Problemet är nog att de flesta laddat hem och bränt spelet för att de kan, å då tycker de att de kan klaga också. Men hade de behövt köpa spelet så hade de inte provat å då hade vi sluppit mycket gnäll...

Visst det är buggit, Ölen flyger i luften å det laggar lite i smedjor å sånt. Jag å en polare lirade typ 8 timmar i sträck och sedan 14 timmar i streck å då träffade vi bara på yrkesbuggarna (som är fel-riktade modeller i princip inga game-stoppers). Hunden har lite pathing problem men det är ju en hund liksom, självklart att den inte pekar rätt hela tiden. Det drygaste var väl att man inte kunde skynda på dialogen på något sätt utan att skippa den helt.

Jag väntar på Lost Chapters till PC om det nånsin kommer...

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det, plus att det låter som att DVDspelaren försöker begå seppuku då den läser från skivan

Lol, jupp - det låter som en god anledning att vänta till man kan lägga ner eländet på hårddisken.

Edit: Måste bara påpeka att det känns aningen onödigt att det insinueras att någon piratkopierar och är en omogen fanboy bara för att han har en åsikt. Bättre kan ni fan.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Att du lirat så många pekar mer för att du aldrig varit riktigt bra i något av dom och hoppat runt...

Och vilken klan spelade du i QW/QWTF på "proffsnivå" om jag får fråga?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

12
Skriv svar