Inaktiv
Medlem

Men om man spelar dataspel för att man redan är ful då?


signatur
Inaktiv

Then im a ugly bastard! Ibland blir man lite sur på alla cp gubbar som helt plötsligt får för sig att skriva skit om något. Kan de inte bara titta sig själv i spegeln och skriva en trevlig artikel om den skräck upplevelse de fick när de såg sig själva?

Medlem

*Suck* man blir så trött på insnöade gubbare som inte har en anning om vad som pratar om.

Citat:

Att dataspelande har positiva bieffekter är nys.

Nej gubbe lille, det har kommit fram i flera studier att det finns många positvia bieffekter.

"Stefan Spjut
litteraturkritiker i SvD" hmm litteratur ja......


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

är man med kompisar och lirar/viftar Wii med några Smirnoff Ice/Barcardi Breezer i kroppen oc glasen så är man ta mig fan snygg! och ju mer alkohol som flödar, desto snyggare är man själv och alla andra

däremot sitta själv i ett mörkt (pojk)rum och lira WoW/CS/annat PC-spel och skika n00b i headset-mikrofonen är bara tragiskt...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Bara trams..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ömtålig punkt? ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hej, jag spelar datorspel ibland och är ful!

Medlem

ful!!? I`m the most snyggaste ever born ffs!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fast du är väl kanske inte den bästa representanten för Språlutvecklingen va?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast du är väl kanske inte den bästa representanten för Språlutvecklingen va?

Språl? :$

Medlem

Vad blir man om man jobbar på SvD 8 timmar om dagen då? En idiot?


signatur
Medlem
Skrivet av ReDog:
Skrivet av WildThing:

Fast du är väl kanske inte den bästa representanten för Språlutvecklingen va?

Språl? :$

haha ^_^ Sa aldrig att jag var bäst heller för den delen

Tangentbordet - WildThing: 1-0


signatur

Videomupp

Medlem

Sorgligt att en litteraturkritiker i en tidning som SvD inte har koll på begreppen.

Medlem
Skrivet av Werzion:

däremot sitta själv i ett mörkt (pojk)rum och lira WoW/CS/annat PC-spel och skika n00b i headset-mikrofonen är bara tragiskt...

haha, ser det framför mig nu - hemska tanke


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Woot, jag spelar spel men inte är jag verker ful eller en total idiot -.- Får slänga mig en blästringsbur och sluta plugga på universitet så passar jag in på profilen :/

Medlem

Lika många undersökningar säger motsattsen att man jobbar mer med hjärnan mer än att sitta framför teven hela dagarna. Ska även förbättra reflexer som är viktig när man kör bil etc

Medlem

Jo, det var ju ett väldigt logiskt uttalande från hans sida...

Usch, "Dataspel" gwraagh vad jag stör mig på folk som säger så!


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Tycker det stämmer ganska bra. Jag har inte spelat mycket alls på sistone och är snyggare än någonsin.

Vila i frid

Det är Expressenjournalistik.
Säg något kontroversiellt och så får du fler läsare.

Glöm och gå vidare är mitt råd.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Det känns som om Dagens Nyheter vill säkra sin position som landets största morgontidning i den yngre generationen medan SvD uppenbarligen inte har något intresse i det.

Vi kanske inte ska klandra SvD, de är ju trots allt en systertidning till Aftonbladet


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

the_maxx man kan fortfarande undra hur vissa människor är funtade egentligen :> + att det är kul att vädra faktariktiga argument mot idioter.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Fördomarna flödar, ser jag, som vanligt när det handlar om tv- och datorspelare. Jag ska väl inte vara sämre då och tänker häva ur mig lite fördomar jag med om...tja, varför inte litteraturkritiker. Jag ser framför mig en man i 50-års åldern med gråsprängt skägg, gula tänder, iklädd skitbruna tajta byxor och en maläten, dammig och dessutom rutig kavaj. Mellan sina rökhostattacker grymtar han med whiskeystämma något om att det allt var bättre förr och fnyser åt de stackars dumma och numera även fula ungdomarna som inte vet sitt eget bästa. Jag har ingen aning om hur väl detta stämmer in på Stefan Spjut, men visst är det härligt att frossa i fördomar.

Sen undrar jag varför det nödvändigtvis måste finnas några positiva bieffekter av att spela spel. Räcker det inte med att det är jävligt roligt. Jag vet inte hur det är med er andra men jag spelar i alla fall spel för att det är just roligt, inte för att träna upp min reaktionsförmåga eller mina språkkunskaper. Sen när blev det en dödssynd att ha kul?

Med det sagt menar jag inte heller att tv-och datorspel på något sätt inte skulle vara lika "fint" som film, musik eller böcker. Tvärtom. Däremot tycker jag inte att man ska behöva försvara spel med sådana argument. Spel är underhållning och, åtminståne i mina ögon, lika mycket konst som film, musik och böcker så hurvida de förbättrar min reaktionsförmåga känns ganska irrelevant.

Medlem

Förstår inte att folk fortfarande blir upprörda över såna här artiklar.
Vill den där människan vara kvar på stenåldern så får väl han vara det.

Tycker det är lite komiskt att han sågar en hel del människors nöje/jpbb då det enda han verkar känna till är WoW och CS som av en händelse råkar vara två av spelhistoriens största framgångar.
Finns ju otroligt många olika spel och inriktningar att välja på så jag tycker han åtminstone kunnat ge fler exempel.

Lite rätt har han iofs, sitter man större delen av sin vakna tid framför datorn och bara tar korta pauser för att käka snabbmat och dricka cola och ger fan i att röra på sig så blir man inte direkt snygg efter ett tag.

Dock är det sorgligt att han ser alla gamers som endimensionella varelser som inte gör annat än att spela.
Jag spelar, jobbar, tränar och, hör och häpna, läser böcker. Så enligt han är jag en cybernetisk, halvintelektuell fulsnygg man. Lite som Terminator, coolt!


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Kan inte fatta att gubbfan jobbar på SvD. DN verkar ha fattat hur det ligger till (eller så är det bara mer cash).


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

dom är bara advensjuka på hur snygga alla gamers är.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Seriöst jag har blivit både snyggare och smartare tack vare datorn


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

ojsan.. en gåta är löst , av mig

då vet jag varför jag är så ful :s eller är jag inte det..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Gubben har ju rätt, kolla påsen under mitt öga (i avataren)!

Skämt å sido finns det ju en liten poäng i det han säger, det finns skräckexempel bland datorspelare. Men att gå från det till att antyda att datorspel är generellt sett dåliga är väl lite saftigt tycker jag.

Var det förresten någon annan som tänkte på hur han slängde sig med "fina ord" helt i onödan. Han kanske är lite bitter över att han aldrig blev någon författare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

^-- Skräck exempel finns överallt, generalisering är bra.. Samma med fördomar.

12
Skriv svar