Det jag ville säga om Voddler men inte lyckades få fram

Antikvitet
Det jag ville säga om Voddler men inte lyckades få fram

...har Wille, en av våra utvecklare, lyckats fånga väldigt nyanserat.

Läs hans blogginlägg om Voddler-upplevelsen här:
http://w2k.fz.se/blog/?p=1021

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Det jag ville säga om Voddler men inte lyckades få fram

Äsch. Voddler är underbart. Gratis film är inget att klaga över.

Skägg.
10 Chambers

Voddler känns ungefär som en gratislunch där du måste äta mat du inte tycker om och dessutom med boxningshandskar och ätpinnar.


signatur
Medlem

http://hdmt.net/ är så mycket bättre.

Klickbara menyer, man kan söka efter filmer och dom har flertalet mer och bättre gratis filmer än voddler.

Så mitt tips till alla är att skita i voddler och använda http://hdmt.net/ istället.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Japp, fick mig ett voddler-konto igår, och det är allt annat än bra. Visserligen kan man mecka med inställningsfilerna så man får fönster-läge och även att musen fungerar.

Dåliga menyer. Dåligt utbud. P2P-servicen.

Men man bör väl komma ihåg att det är en beta.

Medlem

Ingen som reagerar på att det han jämför med faktiskt är olagligt?...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av spiken:

Voddler känns ungefär som en gratislunch där du måste äta mat du inte tycker om och dessutom med boxningshandskar och ätpinnar.

Du kan, precis som vid de flesta gratisluncher, välja att INTE äta, ingen tvingar dig att göra det.

Medlem
Skrivet av spiken:

Voddler känns ungefär som en gratislunch där du måste äta mat du inte tycker om och dessutom med boxningshandskar och ätpinnar.

Kan absolut inte, på något sätt, vid någon tidpunkt, oavsett mängd intagen psykofarmaka ha uttryckt mig på ett mer klockrent sätt. Precis så känns (kändes) det!

Voddler är en penibel tjänst som försöker glida på Spotifys bandwagon med gamla XBMC i fullskärm utan mus och utan utbud. Att de dessutom har mage att leecha bandbredd utan att tjänsten används är smaklöst. Spotify har en p2p-lösning som backup NÄR tjänsten används, det är en stor skillnad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Sito:

Ingen som reagerar på att det han jämför med faktiskt är olagligt?...

Jo, men är inte hela grejen att få till stånd ett lagligt alternativ som är överlägset de olagliga? Om inte överlägset, så i alla fall något som spelar i samma division.


signatur
Medlem

Fick en invite från Voddler nu någon dag och testade igår kväll. Startar upp programmet och väljer en film, vad händer?
Jo det hänger sig under reklamen och jag startar om det och startar samma film igen för att "testa" programmet. Denna gång kommer jag fram till filmen, och den börjar spelas upp. Nu hänger sig programmet istället när jag vill gå tillbaka till menyn för att ta en film jag verkligen vill se.

Startar om ytterligare en gång. Så mycket som tre gånger gnäller det sedan över att jag har en brandvägg som blockerar trots att det fungerade minuten innan. Fjärde gången gillt och jag lyckas få igång det, problemet nu är bara det att den sedan gnäller över "Unable to verify client, you might used a modificated version of voddler". Vad i ****, jag laddade ju föri***** precis hem programmet. Blev såhär tre gånger sen lade jag ner.

Voddler, tanken= Bra
Programmet(än så länge)= Värdelöst!


signatur
Medlem

Jag hade rätt stora förväntningar också och fick mig en ganska stor käftsmäll när jag daskade igång det här skiten. Bara att navigera och ändra inställningarna var ju ett mysterium i sig och utbudet är verkligen inte speciellt spännande. Jag hade turen att få det att fungera relativt bra direkt men jag har hört av andra att de fått banka sönder supporten och google innan de ens kunnat se reklamen.

Tanken är god, men de borde hyra in lite bättre kodare till att börja med, och om jag inte är helt ute och fiskar är väl klienten baserad på XBMC?

Medlem

Bard: Yes, XBMC märkligt nog och de verkar fortfarande (!), efter så här lång tid och publicitet, inte kommit ett snäpp ifrån Xbox v1.0-upplägget från ~2002.

Glömde säga att jag har kvar en del Voddler-invites. Om nån är modig nog och villig nog att testa så hojta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar